Starka papper
Kan bara instämma. Även om det inte är några matcher igång så lever det i allra högsta grad. Aktiviteten är hög, det diskuteras och analyseras i stort sätt varje dag. Så kul. Ni gör det bra
Vad i h-vete – här går man in på forumet och ser att tråden om AP är låst?!
Hjärtat i halsgropen, tror att han lämnat HV?!
Så visar det sig att det bara är allmänt forumkäbbel. Zzzz.
Som sagt. Det blir spännande att se om eventuell framgång. Om bättre än kval, kommer bero på Anton eller om framgång automatiskt kommer bero på spelartrupp.
Därtill, det är en häxjakt säger några. Andra säger att det är en evig diskussion där människor tycker olika och att det är… Vad ska man kalla det?.. Irriterande, att båda sidor försöker hävda sin sak.
I min upplevelse av forumet, och jag äger min upplevelse? Så finns det en evig diskussion där man försöker övertyga om hur negativt det är. Kommer någon in och frågar om det bara finns negativt och istället stället frågor om något positivt, då tenderar det negativa få luft på sin glöd om man måste absolut påpeka att det är negativt. Upplevelsen är att de som är positiva är lite hoppfulla och ser lite gott på saker och belyser bättre förutsättningar, men det måste så effektivt stängas ner. Och det är min upplevelse. Min åsikt har jag ännu inte dryftat. Men det är intressant hur något ändå relativt objektivt vrids och belyser hur massan ska tycka. Annars har man fel.
Som sagt i tidigare inlägg, med samma frågeställning, så antyder man att det negativa måste bero på Anton. För oavsett vilken trupp han har måste resultatet ha blivit bättre. Logiken svajar så extremt. En div2 coach hade fått bra resultat med en NHL-trupp i div2 men en NHL coach hade inte fått bra resultat med en Div2 trupp i NHL. Jag vet att det är att ta jämförelsen lite väl extremt. Men zooma ut lite och det belyser vad, iallafall vad jag tycker, som blir relevant i säsongens utgång.
Det blir intressant hur retoriken går efter eventuell framgång. Det ser jag framemot i vinter. Och jag ser framemot vad denna trupp kan göra i vinter, och jag ser framemot ledarstabens arbete. Allt. Exakt allt… Luktar Hopp. Vi har sminkat grisar och polerat bajskorvar (även om bara utvalda får säga sånt) och skyllt allt negativt på allt som bara går. Jag luktar hopp, Äntligen, och verkligen längtar efter säsongen och vad det kommer göra med fans.
Björn och Anton är våra killar. Heja dom!
Bra inlägg. Dock tycker jag att skeptikerna har haft mycket rätt dom senaste säsongerna. Men jag håller med dig. Jag andas också ‘morgonluft’.
Och jag fokuserar gärna på det positiva i dagens HV än det negativa. Jag tycker rimligen (enligt mitt tycke) att det finns många saker att se fram emot.
Det jag kan tyckas känna ibland är att vissa som ‘skriker’ om att vi inte kan uttala oss om att ‘vi blir farliga i slutspel’ vill ha just detsamma i detta nu
Vi får nog sitta lugna i båten och låta processen ha sin gång.
Självklart har skeptiker substans, och utan att tala för mycket om vad min åsikt i frågan är så förstår jag skeptikerna. Det är väl dokumenterat.
Den meningen är skriven. Känner att det intressanta blir vad nästa mening blir. För hela sagan är inte bara starten. Många böcker brukar även starta så.
Så det intressanta blir vad som händer nu.
Morgonluft. Hopp. Viss glädje. Oavsett vad så tror jag på vårt lag nu . Jag vågar äntligen tro.
Du tolkar bibeln som djävulen själv. Nej. De värsta Blomman-kritikerna tycker inte det enkom är Blommans fel. Det har dessa, inklusive jag själv sagt x antal gånger nu. Dessutom. Vi är flera Blomman-kritiker som andas morgonluft. Som ser ljuset du själv efterfrågar. Det var länge sen, min upplevelse (okej?) forumet var så här positivt som det är.
Men du fortsätter hävda att vi påstår att allt är Blommans fel. Är du medveten om att du bidrar till det du själv vänder dig emot.
Kan vi inte bara lägga ner snacket om att ”vissa får säga saker som andra inte får” en gång för alla? Har man åsikter så skicka till någon av oss mods i PM då.
Har skrivit det så många gånger men skriver det igen. Läs och ta in: Tillsägningar sker inte alltid i offentliga trådar. Således kan ingen av er här som inte är mod annat än att gissa er till att ”hen får säga si, men jag får inte….”
Vi mods gör vårt yttersta för att hålla nivån så god som möjligt här inne, men vi är människor och gör misstag och då försöker vi rätta till utefter bästa förmåga. Vi blir än bättre om vi får er hjälp, men att skriva ut dynga om att vi särbehandlar är att gissa sig till något man inte har en helhetsbild om. Detta gör att gissningar får grogrund att befästas som olika ”sanningar”, vilket varken är särskilt konstruktivt eller uppmuntrande.
Tycker att vi alla ska visa respekt mot moderatorerna. Deras arbete är nödvändigt för att forumet ska finnas och fungera.
Måste vara en intrikat, otäck och enormt indirekt koppling. Eller så har du bara använt fel ord.
Autocorrect. Nästan lockad att behålla kommentar så.
Bästa edit-läsningen på länge😂
Ulf Kristersson är en betydande del för forumets överlevnad..
FYI: Detta är ett bra sätt att bli utkastad från detta forum. Gillar du inte hur det är här finns det andra ställen att skriva av sig. Vi gör så gott vi kan, men som överallt annars i livet: beter man sig får man större utrymme, men skiter man ner sig gång på gång, då tryter förtroendet. Svinenkelt.
Vill egentligen inte lägga mig i denna diskussion då jag inte är på någon sida men en fråga bara.
Om denna skribent är kritisk mot er moderatorer , ska han då riskera att bli utkastad?
Alla har väl rätt att tycka och tänka.
Återigen: det handlar inte om att vara kritiskt mot moderatorer, men att hålla på och veva med offerkoftan och jämföra skribenter med varandra och vara allmänt störig, gör att man till slut åker ut. Det är skitenkelt:
- bidrar man till forumet, på lång sikt, så får man större friheter och vi har mer tålamod med “utsvävningar/snedsteg”.
- har man inte bidragit, varit störig, vevar och beter sig, då får man mindre friheter och mindre tålamod finns för detta.
Detta är OT, men relevant då det kommer att bli lite av en förändring i dessa grejor, nu när vi blivit lite mer bekväma med den nya plattformen. Saker kommer styras upp lite mer, kring de medlemsnivåer medlemmar har. Detta kopplar direkt till friheter och begränsningar som diskuteras ovan.
Jag flyttar nu denna diskussion till lämplig tråd.
Som uppföljning till ovan tråd.
Det kommer bli relativt stora förändringar på detta forum inom “kort” (väääldigt generös tolkning av kort, kan ta månader, oklart).
Vi mods och vissa andra ur den “VIP”-krets (ja det finns en sådan här, en avdelning på forumet som inte är publik) har under en längre tid diskuterat hur vi kan nyttja denna “kraft” till mer nytta för föreningen. Vi tar just nu fram ett förslag på hur det skulle kunna se ut.
Vi har säkert missat saker, så jag bjuder in alla som läser detta, att komma med förslag på hur vi kan bli en större positiv kraft för föreningen, än bara en samling negativa bittra fans med ett tangentbord.
Som sagt ovan: vi håller på att ta fram ett förslag, men för att inte leda in era tankar med vårat förslag så lämnar jag ordet öppet i denna tråd, i väntan på att vi är redo att presentera vårt förslag.
Beror givetvis på hur det formuleras, oftast bättre att ta detta internt dessutom. Men kallar du någon av oss mods för dum i huvudet eller liknande är det klart man ryker. Meningsskiljaktigheter kommer alltid finnas och ska finnas utrymme för detta.
Vi gör det mesta för er skull, för allas trevnad och diskuterar givetvis saker internt också.
Tycker dock att man ska få säga till även moderatorerna på skarpen (det är lätt att dras med när man själv är del av diskussionen), komma med kritik och förslag på förbättringar. Det kan göra forumet och modereringen bättre.
Men då lämpligen i PM eller ta upp det för diskussion i denna tråd.
Och eftersom tankar om förbättringar väcktes:
— Om möjligt, låt en annan moderator än den som deltar i den heta diskussionen moderera.
— Om det kommer kritik mot modereringen, flytta det hit eller radera och ta diskussionen i PM. Ha nolltolerans för allmän kritik mot moderering i övriga trådar.
— Moderatorerna får gärna lägga lite mer fokus på att guida med/motdebatörerna till en bättre diskussion. Dvs. hellre börja med ett ”Vad har du för belägg för påståendet?” än ”Du har inga belägg för påståendet så du har fel.”
— Flera av moderatorerna (och andra) är retoriskt och logiskt skickliga och kan ”vinna” nästan vilken stånd punkt som helst på det. Samtidigt är detta en del i forumets höga kvalitet. Använd den superkraften med försiktighet och ha ibland lite överseende med de som vill bidra men inte är lika bekväma att strukturera sina tankar och uttrycka sig skrift. Dvs. arbeta något mer med lite mer inkludering — framförallt av de som är nya på forumet.
Take it or leave it. Jag vet sedan tidigare diskussioner att ni försöker arbeta så — men vissa saker tål att upprepas.
Personligen är jag starkt för nolltolerans mot moderatorer.
…
Det jag menar är såklart
- nolltolerans mot att käfta mot modereringar (motivering: kanske man har rätt. Kanske man har fel. Men vi andra är inte här för att läsa om ert tjafsande)
- nolltolerans mot att skriva ”moderatorer får flytta tråden om de vill” (no shit Sherlock, tack för att du bestämmer vad moderatorerna får göra)
- livstids perma-ban från internet om man skriver ”tack för insläpp” i en tråd.