Tankar om förbättring var kanske inte i första hand angående diskussioner, moderering etc, utan mer feedback/ideer på hur vi kan nyttja vår “kraft” på denna plattform för att förbättra för föreningen.
Men, vi lyssnar gärna på ideer om hur själva diskussionen kan bli bättre, så tack för tankarna @BlackIce !
Jo, fattade det. Men har lite svårt att se hur forumet skulle kunna vara till nytta för förningen på annat sätt än som ett skyltfönster — tack vare forumets kvalitet. Även om det locka att få göra laguttagningar och sparka spelare så har nog AB och bättre koll.
Möjligen skulle man kunna pitcha in idéer på upplägg och frågor att besvara till HVTV. Tycker det gått lite i stå och skulle gärna se lite nya tag.
Virtuella öl! Eller något liknande. Kanske nåt Patreon-inspirerat?
Vi må vara ett gäng surgubbar (och kärringar) emellanåt, men alla vill ju HV:s bästa. Och att stötta föreningen mer än bara i tanke och själ, det vore ju super.
Kan man tänka sig att det hålls nån omröstning på forumet om vilken spelare vi skulle vilja veta mer om, och att det kan gå till Freijd som sen gör en intervju med den spelaren? Vissa spelare intervjuas ofta, som AP eller Brännström (av nån oklar anledning) medans andra sällan hörs ifrån.
Lite osäker på tankarna som finns framöver, men om jag skjuter rätt ut i mörkret; Viktigt att forumet stöttar föreningen och lagen, men samtidigt är oberoende och kan kritisera. Gärna nära kontakter mellan moderatorer och klubbens ledning för en dubbelriktad dialog. Ofta har ju analyserna på forumet varit helt rätt och borde vara till nytta för föreningen.
Ibland läser man att vi inte ska spekulera, men det är själva grejen med ett forum. Att dela med sig och diskutera olika tankar. Ska vi bara hålla oss till fakta så räcker det att läsa pressmeddelandena. Men full respekt för moderatorerna och deras roll att hålla god ton på forumet.
När det rör pengar så gärna okej med nyanserad reklam och produkter. Men undvik att ta betalt för att vara med i forumet om det inte är nödvändigt pga kostnader och ev kompensation till moderatorer.
Hmmm … jag är inte 100 % bombis på att ni ska försöka utveckla forumet för mycket. Det är lätt hänt att när allt flyter på och fungerar bra att man vill utveckla konceptet mer. Men det finns en risk att den balans som just nu gör forumet bra slår över i en överambitiös röra.
Samarbete med HV-ledning tror jag till exempel inte alls är något som man ska sträva efter. Vill de ha feedback så får de gå in här och läsa själva. Formaliserade externa samabeten (även med sposorer eller liknande) är också bara så stabila som den initiala kontakten med det externa samarbetet. Vi vanliga medlemmar kan komma och gå som vi behagar med flera veckors mellanrum, men så snart man skapar externa samarbeten kommer det att komma krav på närvaro/återrapportering/tillgänglighet, vilket riskerar just ta bort en del av de dynamiska samtalen.
Jag förstår som sagt frestelsen att vilja expandera på olika sätt, men jag tror hellre på att jobba med att förstärka “basutbudet”. Typ: finkalibrera modereringen för att få bort tjafs och återfalls-gnölare. Eller tweaka forumtrådar.
Förstår tanken. Men tänker att det har hänt en del grejer bara de senaste åren. Forumplatserna exempelvis, vilket verkar ha lett till en mer kontinuerlig kontakt med HV.
Upplever inte att mods/admins ändrat åsikter av den anledningen, och med det försöker rätta in sig i HV-ledet. Tvärtom har de fortsatt uppmuntra till diskussion, och inte kvävt diskussioner som varit kritiska mot föreningen. Så jag är inte jätteorolig av den anledningen, om nu forumet skulle utvecklas och i det bästa av fall även kunna bidra till HV.
Men det är klart. Man skulle kunna sätta en gräns. Gränsen går någonstans när @Andersson711 plötsligt ser glaset som halvfullt och @Diabolics plötsligt börjar försvara knets (mods korrigering ) gamla lagbyggen.
Vi kommer inte hitta på några aktiviteter här som kräver något aktivt av er alls. Forumplatserna är ett bra exempel. Vi (@Andersson711 's ide från början) har adderat något som är helt frivilligt, men som gagnar alla (som vill) ta del av detta. Inga krav, ingen insats, om man inte vill. Precis som forumet i sig. Man gör det man vill. Inget mer. Detta kommer inte att ändras på.
Men kan vi addera mer värde i vårt engagemang, för oss som vill, varför skulle vi då inte göra det?
Nu är det farligt nära en nästan pinsam nivå. “tyck som oss, annars åker du” - trots att jag dessutom undvikit själva åsikten och talat objektivt.
Att ett ifrågasättande per automatik blir att man uttalar att Mods är dum i huvudet. Var får man ens sånt ifrån?
Det jag ville tillföra till diskussionen om Anton var objektiva saker men med en smula hopp. Det tyr sig otroligt oönskat. Och tillsynes så hör det inte hemma här? Jag vet inte, men man blir lite ledsen av det här. Följt i ett tiotal år
Ja, nu är det nära en pinsam nivå Fegon. Vem av oss mods har sagt att man ska tycka som oss annars åker man ut? Jag kan garantera dig att vi mods tycker inte lika om allt, och det blir ju knappast några diskussioner om alla här skulle tycka lika.