HV71fans.se

Ingen pratar om dig @Fegon
Sluta ta allt personligt. Jag pratade generellt om beteenden. Det handlar inte om vad man tycker (såvida man inte propagerar för folkmord etc), det handlar enbart om hur man beter sig. Det sistnämnda är det vi försöker styra upp genom moderering.

2 gillningar

Något i stil med denna kanske kan vara nåt för shoppen?
Till nostalgihörnan.

3 gillningar

Låter som introt till Byggare Bob. Byggare Knet.

4 gillningar

PTSD på den… släppte dom inte en “inget att hymla om” t-shirt :nauseated_face:

1 gillning

Hymlare knet

1 gillning

Tror den här skulle sälja bra.

19 gillningar

Förjävla bra tryck på forumet idag! Mycket känslor, många åsikter, långa inlägg, korta inlägg men framförallt så genomsyras en stor majoritet av inläggen av en bra nivå och respekt. Gillas! Jag vet inte hur många inlägg som droppat in på forumet sedan HV71 tackade av AP men det lär ju ligga på ett par hundra. Imponerande en varm junikväll.

13 gillningar

färgerna förenar!

6 gillningar

VI är HV.

8 gillningar

Är det bara jag som får upp att jag har olästa trådar fast jag inte har det?
Står alltid att jag har ett ämne kvar, men klickar jag på det så är allt läst.

Avser alltså texten längst ner i början på klippet :slightly_smiling_face:

1 gillning

oklart.
det är inte helt hundra med kronologin på denna plattformen. Ibland dyker vissa trådar upp efter slutet på en tråd, som “förslag” som ser ut att vara olästa, vilket visar sig inte vara sant. Så någon form av “fel” finns det. Oklart om det är det som ger upphov till ditt fel.

1 gillning

Har jag trådar med många olästa inlägg får jag ibland “läsa om” dom för att dom ska visas som lästa.

Ibland har jag olästa trådar utan någon siffra som visar antalet olästa inlägg. Jag har inte riktigt kunnat se något system i det än.

Det händer att räknaren för olästa trådar fastnar på en siffra men det finns inga olästa trådar. Min lösning är att visa olästa trådar och uppdatera sidan. Då brukar det bli rätt.

3 gillningar

Jag vill skicka ett stort tack till alla som håller i forumet och våra mods för det fantastiska arbete ni gör varje dag.

Jag har själv drivit flera diskussionsforum och vet hur utmanande det är att hålla diskussionerna på rätt spår när troll och konstiga länkar ständigt dyker upp.

Även om det här med vad som plockas bort och ilnte kan vara svårt – och att man aldrig kan göra alla nöjda – så är det viktigt att komma ihåg att ett forum aldrig kan vara en fullständig demokrati.
Någon måste fatta besluten för att hålla stämningen och kvaliteten uppe!

Ert tålamod och ert arbete är ovärderligt.

Tack för att ni gör forumet till en plats där man faktiskt vill vara, även om jag snart behöver en stödlinje.

Ni förtjänar all uppskattning!

Nu väntar vi bara på hösten–släpp pucken!

42 gillningar

Varför är det så dött på forumet? Nån måste det ju finnas att diskutera, 3 inlägg idag bara typ. Tråkigt då jag mest läser här inne.

Händer ju inget runt föreningen just nu så inte så mycket att diskutera. De kommer de kommer.

Ja, känns som allt som gått att diskutera har det vänts och vridits på. Enda jag tycker det är ganska tyst om är var Hugo ska ta vägen.

1 gillning

Min gissning är att det inte är hockeysäsong, blir kanske svårt att diskutera hockey då?

Håller helt med! Det blir många timmar från er som läggs helt ideellt för att vi alla ska ha en trevlig miljö.
På det temat har jag en fråga jag är precis tillbaka från en sju månaders avstängning och vill ogärna ha det igen :winking_face_with_tongue:
Hur funkar avstängningarna rent generellt? Jag uppfattade aldrig någon varning utan plötsligt var jag avstängd, jag kan inte heller se någon form av förklaring från den som stängde av mig varesig kring varför och längden på avstängningen. Tacksam för återkoppling!

1 gillning

Well, vi är långt ifrån perfekta.
Längden och motiveringar av åtgärd är relativt flytande. Det ber vi om ursäkt för. Det är svårt att få en jämn och rättvis fördelning av något som är så subjektivt.

Vissa perma-bannar vi, andra får tidsbegränsningar, vissa tystar vi bara. Jag har full förståelse för att det kan kännas godtyckligt och ibland orättvist (ofta troligen), men vi skickar inte ut folk utan att ha ett hyffsat koncensus mellan mods. Allt tas upp för diskussion.

1 gillning

Jag är alltså inte på något sätt ute efter att ställa någon till svars utan vill bara förstå så jag kan undvika framtida avstängningar.
Uppskattar ditt snabba svar, tack!