Behövde bara byta kalsonger, så jävla nervös att vara utan detta forum!
Måste säga att det inte var helt av ondo, att få nåt dygns break från forumet - hur mycket jag än tycker om det! ![]()
Nubben igår eftermiddag…

![]()
När ska detta forum flytta in till en app?
Du kan ju spara det som en “App” på ditt skrivbord.
Åtminstone om du kör med Chrome.
Klicka på de 3 punkterna längst upp till höger och välj nåt i stil med “Lägg till på startskärmen”.
Då fungerar den i mångt och mycket som en egen app.
Det blir lite som en hybrid mellan en app och en länk.
Den blir en egen fristående instans från webbläsaren men historiken syns i din webbläsarhistorik.
Har du iPhone så kan du trycka på Dela-knappen och sen ”Lägg till på hemskärmen”. Det blir i princip som en app ![]()
Sant. Jag tänkte mer på att man inte ska kunna lurka som icke medlem. Men det kanske är ett syfte det också.
Låt dem lurka.
Detta är en öppen plattform. Den som vill läsa skall kunna göra det. Vi är en del av debatten, inte en intern ryggdunkarklubb. ![]()
Måste bara berömma HV71fans-forumet - satan vad bra det är!
Kikar ibland in på andra SHL/HA-lags forum bara för skojs skull och tycker vi har det i särklass bästa forumet - design, mods, innehåll och aktivitet.
Stolt över att vara en del av detta - keep it up!
Edit: Kunde våra representationslag hålla lika hög nivå som oss på forumet hade vi vunnit SM-guld varje år.
Vid midnatt postade en skribent ett antal inlägg i olika trådar där det svingades rätt friskt mot ledare och några spelare men även mot oss övriga supportrar. Jag vet att jag och några fler svarade på inläggen. Idag hittar jag inget av det.
Fråga:
Om ett inlägg flaggas som olämpligt eller modereras bort av andra skäl, försvinner även svaren kopplade till ursprungsinlägget eller hur funkar det?
Undrar mest för att få klarhet. Har inga synpunkter på att det försvann.
Bra fråga.
Jag tror det är så att bara det som flaggas åtgärdas.
Om mods gör en insats utan att flaggning skett, då kan man gå in och “välja detta inlägg” eller “välja detta inlägg samt alla svar” när man manuellt går in och rensar. Men det valet finns nog inte vid flaggningar.
Tror jag.
Gjorde lite kvällsmat, tog hand om disken och gick sedan ut för lite trädgårdsarbete. Intresse klubben antecknar. Kommer in och slår upp forumet och redan har det hänt saker, om än så lite Jag gillar det skarpt. Det här forumet är bäst.
Noterar följande:
Lejacques skriver en intressant take på podden med AD
Fyboda skriver att Lindbom är tydligen bortplockad från hemsidan sedan tidigare (har sätt det själv men gjorde inte större analys där och då mer än att han inte är HC längre)
Smithy71 hintar på spännande förvärv, om det stämmer
Zico uppmärksammade att Landén tagit nr 3. 16 är ledigt för Svampen eller Laleggia?
Tack för den lilla underhållningen ![]()
![]()
Svar till Etrox från tråden om Lagbygget 24/25:
Jag kan till viss del hålla med dig. Men som skribent och läsare har man ju samtidigt ett antal val.
Om man skriver det man tycker och det är en ”unpopular opinion” så kan man välja hur man reagerar på mothugg. Man kan t ex reagera genom att inte reagera alls. Man kan också reagera med taggarna utåt och bli snarstucken eller förlöjligande mot de som tycker annorlunda.
Som läsare kan man välja att inte läsa allt. Jag som moderator t ex skummar ganska mycket, eftersom jag har koll på vad de flesta skribenterna som skriver mycket tycker och vad dom brukar skriva. Det finns de jag håller med och det finns de jag inte håller med, men jag hänger samtidigt inte upp mig på vad folk tycker utan nöjer mig oftast med att konstatera om jag håller med eller inte.
Det finns en mängd olika sätt som folk reagerar på vad andra tycker om deras åsikter härinne. Men en sak som jag tycker mig se ett relativt tydligt mönster i är att det finns de som matar in väldigt få egna åsikter om kärnämnet för tråden, och snarare har åsikter om andras åsikter. Ofta är det dessa skribenter som samtidigt har väldigt svårt för att själva bli ifrågasatta.
Som man behandlar andra får man räkna med att man själv blir behandlad, liksom. Har jag en konfrontativ argumentation så kommer jag sannolikt att bli bemött på ett konfrontativt sätt. Vi alla ansvarar till stor del för diskussionsklimatet härinne. Men man måste räkna med att några, ibland många, kommer tycka annorlunda. Och det måste man kunna hantera. Det kan man tänka på lite, alla till mans.
Edit: flyttade svaret till den här tråden för att undvika allt för mycket OT.
Jag håller med helt i det du skriver.
Skulle man inte kunna behålla trådar om HV-spelare öppna men bara flytta dem mellan två mappar: nuvarande och forna?
Spännande tanke, vilket får mig att ställa en motfråga: vad är det som saknas, tycker du, i “forna”-tråden som ditt förslag råder bot på?
Det blir lätt många diskussioner om fd HV-spelare man vill diskutera, kan vara våra ikoner som Önerud eller de vi gärna vill se igen, som Svampen och Lias. Vilka då tar upp mycket plats i andra trådar och där det också blir svårt att följa diskussionerna. Både vad gäller just de spelare eller det övriga (som då drunknar i annat). Så Svampen, Lias, Önerud är bra exempel.
Sen en fundering, hade fått för mig att tråden om lagbygget mest avsåg redan kontrakterade spelare, och att övrigt återfanns i spelardrömmar. Blir mkt som att denna tråd glider ihop med drömmar och rykten… blir för rörigt tyvärr.
Jag håller med att det blir rörigt, men ansvaret för det ligger på oss mods. Vi kommer strama upp det mer framgent. Det behövs.
Låt oss göra en insats på den fronten så kanske du kan bidra med att ge oss feedback på om det blir bättre? Blir det inte det så kan definitivt ditt förslag vara en väg framåt.
Låter toppen. För nu börjar man låta vissa trådar vara, det blir för svårt att följa diskussionerna.