Jag kanske kastar en stor sten i ett glashus nu. Men åligger det inte skribenten att sondera trådarna innan man postar. Så att det underlättar för alla och i synnerhet för er mods.
Edit. Jag är inte bäst, jag kan ha gjort fel jag också. Försöker bara se det ur ett större perspektiv.
Det är inte så enkelt som att lägga över ansvaret på skribenter. Även när jag bara skriver som “skribent”, vilket är oftast, så är jag ofta OT utan att tänka på det. Lätt hänt. Någon behöver styra.
Tråden “seriösa rykten 24/25” har en funktion som stoppar spam, redan nu. En automatisk funktion. Däremot så är det mycket i seriösa ryktestråden som jag tycker borde tas i drömtråden.
Jag tycker vi ska starta en tråd som heter “oväsentligt käbbel”. Dit moderatorer kan flytta konversationer som kan uppstå mellan 2 eller fler skribenter och som rör sig mot gravt OT och som börjar bli barnsliga .
Är det inga andra forum som har vårt upplägg med trådar för olika ämnen? Kollade BIF på Hockeysnack men det var tiotusentals inlägg i en lång tråd. Helt hopplöst om man vill se hur snacket gått kring olika spelare t ex.
Det finns ämnen i den där sörjan också, så man kan läsa ett ämne i taget, men det följs ganska dåligt på hockeysnack (var tidvis ganska aktiv där själv) och det är inga ämnen som lever över tid. Helt överlägset med ett “riktigt” forum som detta. Apropå diskussionen tidigare i tråden så är detta kanske gränsfall till OT
Fasen jag är nog mest gladast över att @mrnorrland slapp känslan av att HV åkte ner igen Nu får vi ju se massa bra inlägg av dig som inte bara är lika mycket ångest, härligt!