Okej. Jag tycker vi kan bättre än såhär på forumet än att posta inlägg på transpersoner med syftet att göra sig lustig.
Jag kommer flagga ditt inlägg som olämpligt. Nu när jag förstår varför du delat det menar jag att inlägget är postat på ett sätt som ”en förnuftig person skulle anse vara stötande, kränkande, hatiskt uppförande.”
Ett inlägg på instagram som jag jag tycker är lite småroligt, som dessutom är fullt relevant eftersom det postades i matchtråden luleå-Hv och dessutom refererade till matchen. Man får tydligen inte skriva “haha” åt två transpersoner som förvränger sina röster utan att man skall målas in i ett hörn som hatisk, men det är helt acceptabelt att göra sig lustig på blomans och tikkas bekostnad med både utseende och svingande lansar….
Man brukar sopa framför sin egen dörr innan man sopar framför någon annans.
Tycker inte heller det är särskilt kul om någon nu skämtar om spelares utseenden, vilket jag inte sett särskilt mycket av om jag ska vara ärlig. Om det är ett återkommande problem hoppas jag vi hjälps åt att flagga den typen av inlägg.
Men att du likställer ett transfobiskt inlägg om två PRIVATPERSONER, där syftet enkom är att göra sig lustig, med en het debatt om en offentlig person?
Om man skrattar åt någon som ramlar och den personen skulle vara homosexuel, är man homofob då? Eller om personen i fråga är av judisk härkomst är man antisimit då?
Snacka om att bygga ett vasaskepp av en planka!
Tycker att det är 100ggr värre att göra sig lustig över våra egna spelars utseenden eller alla lustiga kommentarer om våran tränare. Men det känns som att det alltid får rinna under broarna i matchtråden.
Ännu en extremt konstig jämförelse. Du har ju svart på vitt skrivit varför du tyckte klippet du delade var roligt.
Men om du inte förstår problematiken med att posta den typen av inlägg, på privatpersoner dessutom, som nån typ av galghumor (och att du på det drar in Blomman och Tikka i allt som nån form av ursäkt) ja då får det stå för dig. Du får bli mods huvudbry att hålla reda på framöver.
För det du håller på med nu är trollande på en nivå jag aldrig stött på här på forumet.
Transpersoner? Trodde det här var ett forum för hockey? Så har jag det sagt, med andra ord är det ett ämne om passar bättre på andra forum, det är min poäng.