Det har blivit ganska tydligt att det finns skribenter som vill bidra med input för konstruktiva diskussioner här på forumet. Skribenter som lägger fram åsikter, perspektiv och vinklar för andra att bemöta och reagera på.
Ibland får jag intrycket av att det samtidigt finns skribenter som bara vill slå hål på andras åsikter, perspektiv och vinklar utan att själva bidra med något annat än just det.
Alla får givetvis göra precis som de vill, men jag kan inte undgå att reflektera kring vad poängen med diskussion är är om det primära målet är att ha rätt?
Jag tror att det blir mindre personligt, mindre prestigefyllt och mindre laddat om jag istället diskuterar utifrån nyfikenhet.
En gyllene regel att sträva efter när det kommer till andras inlägg och kommentarer:
Sträva alltid efter att tolka det som skrivs på det mest fördelaktiga sätt man kan.
Mycket positivt faller ut från detta:
Man får ett bättre samtalsklimat
Man känner sig mindre butthurt/kränkt
Man får oftast en mer utförlig förklaring/utläggning av grundargumentet om den man argumenterar med inte känner sig förminskad/påhoppad.
Med mera.
Semester å kom på att jag är evligt trött på skrapa halva internetti för HV nyheter. Så satte igång och mecka en “HV nyheter” site som skrapar ihop vad som skrivs därute ett par gånger om dagen.
Ska man bara orka mecka grafiken sen med..
Har vi inte rikets bästa SHL lag så får vi ju föregå med gott exempel och ha de bästa fansen, eller hur?
URL kommer, meckar dit ett sökbart podd arkiv just nu..bara för att.
edit: snart ruttnar jag rejält på websnubben på HV… “HV71 har inget officiellt RSS-flöde för nyheter på sin huvudwebbplats,” grr
Jag kan säga att jag kommer verkligen använda denna sidan. Jag som alltid byter flikar från forumet, expressen och jp hade behövt allt samlat på ett ställe.
Bra input, har inte lagt till skrapandet av dom än. Meckar annat just nu.
Men helt klart ska man kunna välja vilka källor man vill se.
Dock så går det inte i det som kommer från news.api’n.
Meckat lite till.
Tatt bort alla API som samlar ihop artiklar (de tjaffsar bara) och meckat ett antal RSS feeds som samlar ihop data. Sju nu tror jag.
Det tar ett par dagar innan de ser rätt ut och säkert nåt som är vajsing.
Man kan nu välja vilka källor man vill se och välja bort de man är allergisk mot.
Hockeynews har jag lagt till och plockat bort då deras sida svarar korrekt varannan gång…skräp.
Feeden ska markera låsta artiklar efter hand, får se om det fungerar.
Lagt till en HV podd till, Game 7.
Vågar jag lägga till en AI summering? Livet är mig kärt…hmmm