HV71fans.se

Det har blivit ganska tydligt att det finns skribenter som vill bidra med input för konstruktiva diskussioner här på forumet. Skribenter som lägger fram åsikter, perspektiv och vinklar för andra att bemöta och reagera på.

Ibland får jag intrycket av att det samtidigt finns skribenter som bara vill slå hål på andras åsikter, perspektiv och vinklar utan att själva bidra med något annat än just det.

Alla får givetvis göra precis som de vill, men jag kan inte undgå att reflektera kring vad poängen med diskussion är är om det primära målet är att ha rätt?

Jag tror att det blir mindre personligt, mindre prestigefyllt och mindre laddat om jag istället diskuterar utifrån nyfikenhet.

9 gillningar

En gyllene regel att sträva efter när det kommer till andras inlägg och kommentarer:

Sträva alltid efter att tolka det som skrivs på det mest fördelaktiga sätt man kan.

Mycket positivt faller ut från detta:
Man får ett bättre samtalsklimat
Man känner sig mindre butthurt/kränkt
Man får oftast en mer utförlig förklaring/utläggning av grundargumentet om den man argumenterar med inte känner sig förminskad/påhoppad.
Med mera.

9 gillningar

I en demokrati med yttrandefrihet måste man få vara en idiot, tillika utsättas för risken att bli kränkt.

Vi har många, före oss i vår historia, att tacka för att vi ens har den här diskussionen.

5 gillningar

Semester å kom på att jag är evligt trött på skrapa halva internetti för HV nyheter. Så satte igång och mecka en “HV nyheter” site som skrapar ihop vad som skrivs därute ett par gånger om dagen.
Ska man bara orka mecka grafiken sen med..

(Ja, det är AI genererade nyheter i mockupen)

Edit: Tar sig :slight_smile: (å nej, ska inte döpa nåt till hvfans utan å tjöta med surgubben @Diabolics :wink:

Nån som har tid/lust å provsurfa den så dra hit ett DM. All input är bra input :slight_smile:

19 gillningar

Forumet lyckas alltid förvåna. Egna hemsidor och allt. Hatten av säger jag bara. Drar iväg ett DM!

1 gillning

Har vi inte rikets bästa SHL lag så får vi ju föregå med gott exempel och ha de bästa fansen, eller hur?
:slight_smile:
URL kommer, meckar dit ett sökbart podd arkiv just nu..bara för att.

edit: snart ruttnar jag rejält på websnubben på HV… “HV71 har inget officiellt RSS-flöde för nyheter på sin huvudwebbplats,” grr

2 gillningar

va heter sidan?

Ingenting än så länge. Meckar med den nu. tempsite atm.

men den ligger här https://seashell-lark-492667.hostingersite.com/ till jag är “klar” och har bestämt mig för vad göra med den.

4 gillningar

Jag kan säga att jag kommer verkligen använda denna sidan. Jag som alltid byter flikar från forumet, expressen och jp hade behövt allt samlat på ett ställe.

1 gillning

Super! Sparar tid att slippa leta själv på “de vanliga ställena” om o om igen!

1 gillning

En funktion som jag tycker hade gett en hel del är om den kan sortera bort alla artiklar som bara är omskrivningar av andras artiklar.

Exempelvis börjar väl 90% av Hockeynews.se artiklar med “I en intervju med X säger…”

3 gillningar

Bra input, har inte lagt till skrapandet av dom än. Meckar annat just nu.
Men helt klart ska man kunna välja vilka källor man vill se.
Dock så går det inte i det som kommer från news.api’n.

Om det går så gärna lägga till en lås ikon för att visa vilka som är låsta artiklar eller inte.

Blir knepigt värre då API’erna inte sorterar ut det vad jag vet. Men dags ta sånt här i PM framöver. Lusar ner tråden ordentligt.

1 gillning

Meckat lite med den idag.
Massa småfel kvar, men men..

Poddar går söka i och välja vilka man vill se.

Nyheterna, pillar fortfarande med API’n och lagt till några källor. Dock inte hockeynews…
Senare ska det byggas ett arkiv av HV nyheter, sökbart.

Fimpat bilder i flödet, laddar fortare på mobil och med kass uppkoppling på semester i kina :slight_smile:

Youtube feeden ser ut att fungera som den ska, sorterar upp allt som kommer in i rätt ordning (i motsats till på tuben)

Här är den på en tempadress (tills den e klar)

4 gillningar

Har du lust att ta bort hover effekten på mobile, lite störigt när artikeln flyter upp. Väldigt snygg annars!

2 gillningar

all hover effects removed :slight_smile:
Vill inte ha en flashig sida, snabb och effektiv ska de va :slight_smile:
Tack!

Uppdaterar nu, ska vara borta om en min el två.

1 gillning

Diabolics får ursäkta, men skulle en kortare AI-summering av senaste veckan/månaden kunna vara något av värde?

3 gillningar

Meckat lite till.
Tatt bort alla API som samlar ihop artiklar (de tjaffsar bara) och meckat ett antal RSS feeds som samlar ihop data. Sju nu tror jag.
Det tar ett par dagar innan de ser rätt ut och säkert nåt som är vajsing.
Man kan nu välja vilka källor man vill se och välja bort de man är allergisk mot.
Hockeynews har jag lagt till och plockat bort då deras sida svarar korrekt varannan gång…skräp.
Feeden ska markera låsta artiklar efter hand, får se om det fungerar.
Lagt till en HV podd till, Game 7.

Vågar jag lägga till en AI summering? Livet är mig kärt…hmmm

5 gillningar

Du gör ett hästjobb som jag tror är uppskattat av alla medlemmar här inne. Ser fram emot en färdig produkt! Tack!

8 gillningar