HV71fans.se

Tar det vidare här. För jag tycker det här otroligt urkasst beteende. Och något jag verkligen hoppas mods ser över.

Fascinerande hur du, Aviar, kan vända oskönt beteende från DIG till att handla om mig.

Du vet vad du håller på med. Raljerar istället för att möta åsikter på ett sakligt sätt. Detta påpekar jag. Finest kommer in från sidan och kallar mig för bror duktig. Och ni kallar alltså detta för att folk inte klarar av ”oliktänkande” och att folk blir ”kränkta”. Herre min gud.

Att raljera över andra är inte oliktänkande. Det hör inte hemma här. Jag gissar att det inte heller går i linje med forumets regler om respektfull ton osv.

Jag hoppas mods tar tag i detta. För det här beteendet är inte nytt.

Och nej. Det här är inget jag ämnar lösa över DM. Det här är något jag anser att mods får ta tag i.

@aviar @Finestjkpg @Diabolics @TimpanHV71 @Andersson711 @Quila @shitkicker @Bauerland

1 gillning

Aviar har ju inte fel. Det finns många här inne som är så sjukt pessimistiska att jag inte vet varför jag ens går in här.

Samma personer har ofta långa utläggningar där personliga åsikter presenteras som fakta. Det låter på dig som att man inte ska få ha några åsikter kring andra inlägg överhuvudtaget vilket känns märkligt.

3 gillningar

Kanske ska du ta ett eller 2 djupa andetag och sluta springa till moderatorna som om de vore en skolfröken som ska ta mig eller nån annan du inte gillar i örat? De sköter sånt ändå. Skriv PM om du vill när du lugnat dig.

Ska folk blir varnade eller bannade för att någon 3e person å nån annans vägar tycker sig ana en tråkig ton eller så, då vet jag inte var du tänker att nivån ska vara.

Du skrev vad du tyckte. Message received, och nu kan du ta av dig koftan och sköta det snyggare. Genom PM eller får du väl flagga inlägg du tycker kränker dig eller någon annan. Eller blocka personer du retar dig på är också ett alternativ så blir det en bekvämare tillvaro :+1:

2 gillningar

Heja håve :laughing:

2 gillningar

Hur fan gick vi från att betygsätta Johan Hults lagbygge till värsta grälet ens?

:joy:

2 gillningar

För att folk, inklusive mig själv, måste ha sista ordet. :grin:

4 gillningar

För att vi som människor ibland tror oss ha tolkningsföreträde, blir lätt så när känslorna kommer före argumenten.

Det handlar inte om att få sista ordet. Det handlar om att man ska kunna bidra med konkreta åsikter och inte bara stå och stånga varandra blodiga bara för att. Man vinner ingen respekt på flest ”likes” och handklappningar.

Enda sättet att faktiskt vinna respekt på forumet är om man bidrar till debatterna. Det gör man fan inte genom att klanka ner på varandra eller vara framme och hugga mot vissa skribenter så fort dessa skriver nånting. Skärpning! Vi vill ha ett levande forum som är (någorlunda) fritt att framföra sina åsikter men att älta, eller klanka ner på andra skribenter öppet så att alla kan ta del av det är inte värdigt och det kommer också att framöver bestraffas på ett tydligare sätt. Jag kan hålla med om att vi har sett för mycket genom fingrarna senaste åren och det är slut med det nu.

Enough is enough!

4 gillningar

Du beter dig alltså respektlöst mot andra skribenter och fortsätter hävda att folk är lättkränkta och drar på sig offerkofta. Lägger därmed över ansvaret på de som reagerar på hur du beter dig.

Modernt.

Men jag tar dig på orden och flaggar dina inlägg.

Respektlöst är dina ord, och inget som var menat eller troligtvis uppfattat så av andra. Som sagt det här är ständigt återkommande och utrett tidigare så jag hänvisar till det.

Det är inte vad du menade som var intressant eller viktigt i det här fallet. Bauerland uppfattade det uppenbarligen på ett helt annat sätt.

Du menar du gjorde det? Bauerland kan prata för sig själv och vi skrev mellan varandra. Jag bad honom dessutom om ursäkt om jag kränkt honom. Det är lätt hänt och sånt som händer när man argumenterar. Ingen big deal.

Det du kommer dragande med är gammalt groll mot skribenter du ogillar :slightly_smiling_face:

Jag utgick uppenbarligen från det han skrev innan ni rätt ut det hela. Men bra att du bad om ursäkt för det han uppfattade på ett negativt sätt.

Sen tycker jag vi kan sluta använda k-ordet. Det har i min värld, i synnerhet nu i modern tid, blivit ett sätt att indirekt eller direkt nedvärdera andras känslor och upplevelser.

Tillägg. Sen var det ju långt från en argumentation. Han skrev vad han tyckte. Du kallade Bauerland för obotligt pessimist och raljerade, även när han som svar utvecklade sina tankar. Det är inte att argumentera.

Exakt. Det är inte att argumentera eller diskutera och sånt kommer hädanefter att plockas bort och vi kommer utfärda både varningar och avstängningar.

Fritt fram att ha motargument med vikt men att klanka ner på andra som det gjordes i detta fall är sånt vi ska undvika framöver!

Ordet kränkt? Har du förslag på andra ord som beskriver samma sak fast är mindre “negativt” laddat? Genuin fråga.

Är det inte dags att lägga ner? Du vet redan svaret på frågan. Vad är syftet med att framhärda?

Det var början på en argumentation som sen fortsatte i att han gav sin syn och jag gav min syn på målvaktsfrågan. Det stannade inte vid första inlägget.

Vet inte svaret faktiskt. Därför jag skrev “genuin fråga”. Vore kul att lära sig om det finns ett bättre ord.

Den konversationen fortsatte efter att Bauerland och jag reagerat. Vi var uppenbarligen tvugna att påpeka ditt beteende för att du skulle komma med sakliga argument.

Nja det hade kommit ändå :+1: Söderström har jag alltid gillat och lyft fram tidigare. Även tron på gliff/liv.

Nu tar vi kväll.