… Ett forum i världsklass!
Tar de bort negativa inlägg? Bara det hade gjort att jag håller mig därifrån.. är det modererat av hv71 själva eller av nån supporter? Sorry för dålig koll
Det är supporterdrivet och helt frikopplat från HV. Precis som vi är.
Jag känner att vi är helt frikopplade i största allmänhet. ![]()
Ja ett småländskt hockeyforum i världsklass.
En jävla tur det inte görs här, då hade inte ett enda inlägg varit kvar - vi hade fått lägga ned forumet .
OBS, skoj … ![]()
Blommans tråd hade varit 4 inlägg ![]()
Det var ju det som var hela poängen med mitt inlägg. FB är som en inverterad version av forumet. ![]()
Varför sitter vi/någon och uttrycker sig rätt drygt på X i hv71fans namn?
Snubben må vara inkompetent men att sitta o hänga ut honom på det här sätter, framförallt i hela forumets namn blir värdigt märkligt imo. Får mig att inte vilja känna mig som en del av detta fina community.
Det fina med föreningar och detta forum är att alla har olika åsikter och man kan få höra andras perspektiv! Enligt mig ska forumet inte uttrycka sig på det här sättet, speciellt inte när det inte speglar allas åsikter.
To each his own
Dumheten bland folk på x har en gräns.
Har man mellanslag mellan HV och 71 så har man nog mellanslag mellan hjärnhalvorna.
Håller med. Tycker inte det får forumet att framstå som seriöst när “forumet" är på twitter/X och har åsikter.
Och jag trodde du bojkottade X diabolics? Och gör du inte det kanske du kunde skriva under din egna identitet? Iallafall när det handlar om personliga åsikter som du har?
Lite mer mellanmjölk som typ “Välkommen till HV” till något nyförvärv är ju dock klockrent om forumet kan vara avsändare av.
“Inkompetenta fans och medlemmar.”
Rackar ner på både fans och medlemmar. Det där tycker jag är en djupt olämplig formulering om det är admin som roddar X-kontot. Kollade lite bakåt i tiden. Vad är syftet med kontot och posterna? Det är ju helt intetsägande poster och försök till torr humor som inte flyger, men samtidigt är det knappt någon som tar notis och gillar så det kanske kvittar.
Pizzerian där jag bor. Stavar HV-71 på HV71 pizzan. Så vet du ![]()
Jag har anmärkt på det utan resultat.
Håller med här. Ger ju inte en jättebra bild direkt. Kanske mods ska diskutera lite i kuliss vad meningen med kontot är. Om det ska finnas och hur man bestämmer vad som ska postas. Tror inte så många som skriver här dagligen skulle stå bakom just det uttalandet…
Att lyfta vissa av spörsmålen från forumet, till publiken på den plattformen.
Samtidigt är det där hockey-media till största delen är, så vill man ha den kontakten behöver man vara där.
Avsaknad av kravställan från fans och medlemmar är en sak, men när de är aktiva medlöpare till att föreningen år ut och år in drivs i botten… då är slutsatsen “inkompetens” inte olämplig.
![]()
Jag valde att ha en kanal från forumet till den plattformen. Det har bidragit till en del intressanta saker som ni på forumet fått ta del av.
Det finns en del andra liknande konton, från andra hockeygrupperingar som drivs av en/ett fåtal. Inget konstigt med det. Det blir som alltid en blandning av det mer generella med inslag av det personliga.
Det som uttrycks där på det kontot är inte “å allas vägnar på forumet”. Det står klart och tydligt vem som roddar det kontot. Är det någon som bör ha åsikter om vad som postas där, så är det dem. Om man skall vara petig så stämmer inte beskrivningen riktigt. Det är en mindre grupp än så som har insikt och påverkar. De personerna har redan tyckt till. Tweeten är borta. Det var aldrig en helt seriös tweet, vilket avslöjades om man läste:
Jag tror inte någon på den plattformen tror att just du, eller någon annan individ, på forumet, skall behöva enskilt stå till svars för, eller bli inkluderad i det som skickas ut där. Det finns ingen som interagerat med det kontot som inte antar att det är EN person bakom. Vilket är korrekt för varje enskilt inlägg.
Bra där!
Sedan även om man inte känner att man behöver ställas till svars för det som skrivs med avsändaren “HV71fans.se” så blir det ändå lite samma som när HV71 ständigt gör bort sig. Man vill liksom att klubben och forumet i alla dess delar ska leverera bättre.
Forum-medlemmarna får moderera Diabolics på X
…så får Diabolics moderera forum-medelmmarna här.
Då blir det rättvist och bra ![]()
Finnes möjlighet att få till hårdare moderering i tråden för diskussion om seriösa rykten? Det är extremt tröttsamt att se flera nya inlägg, varje dag, som bara är trams och skit.