HV71fans.se

Jo, jag kan förstå det, men skit i det. Bemöt det konstruktivt istället, bjud in till dialog eller strunta i det och scrolla vidare.

1 gillning

Där har du faktiskt fel. Att ständigt göra inlägg med att skriva ”avgå” kan likställas med ett evigt ältande. Vilket enligt reglerna på detta forum inte är tillåtet.. Mods behöver se över dessa då de är uråldriga men jag är inne på samma bana. Man hoppas på att det ska ha hänt nånting när man ser 38 nya inlägg i en tråd som sen bara var 80% mundiarré..

8 gillningar

Ibland är det tillfredsställande att ha fel.

1 gillning

Jag har aldrig testat så kan inte svara på det påståendet! :wink:

En vacker dag sker måhända det onaturliga! :grinning_face:

1 gillning

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg och vad du vill säga.

Jag är för hög kvalité. Jag är också för att man ska få uttrycka det man vill, så länge man håller sig inom reglerna.

Vad är kvalité enligt dig? Och alla andra? Vem ska bestämma det? En ytterst subjektiv uppfattning ligger sannolikt bakom vad man tycker i denna fråga. Därför har vi regler. Följer man dessa får inlägget stå kvar. Oavsett vad andra tycker om kvalitén i det.

1 gillning

Du utgår från att “följer man reglerna = okej”, men missar att repetitivt, lågsubstantiellt innehåll ändå kan försämra forumets funktion.
När samma budskap upprepas utan något nytt tillförs blir det mer brus än diskussion, och i längden drar det ner kvaliteten, enligt min åsikt då.

Och någonstans har man ju vart kritisk med detta gentemot tidigare skribenter, tänker främst på Esa, som jag inte sett skymten av på länge. Så jag trodde ni delade den åsikten som jag trycker på, men kanske inte? Då har jag missuppfattat er syn på det. Trots allt “ert” forum, era regler. :grinning_face:

1 gillning

Ja alltså, vi är kraftfullt överens om att det är repetitivt och att det inte tillför något. Det jag menar är att det står alla läsare fritt att både läsa och inte läsa det de anser vara givande och inte. Det blir väldigt svårt att hantera en kvalitetsstämpel på allt som skrivs, för vem ska avgöra det?

Om du tycker att saker håller låg kvalité - läs inte. Detta är det enklaste sättet som vi alla kan förhålla oss till det som skrivs här inne.

Och vad det gäller oss moderatorer så är vi inte alltid överens. Vilket är helt ok, precis som att många andra här inne inte håller med varandra. Men det som förenar oss alla är att vi har samma regler att förhålla oss till.

4 gillningar

Missnöjet bottnar väl mycket i att många antar att om det nu står 20+ olästa meddelanden sen man sist var inne så tror man det hänt något (=Anton fått sparken?).

Så går man in i tråden och får se 17 Avgå och en liten diskussion med substans på 5 inlägg (=Missnöjd med innehållet).

Men vi får väl helt enkelt kalibrera om våra antaganden då och anta att det mesta som skrivs i vissa trådar (för nu) är skit.

Det är väl därför jag har en del trådar som jag undviker:

Under säsongen var nog Antons uppe i tusentals olästa, men till slut så markerade jag den bara som läst.

1 gillning

”Vi” behöver inte utgå från att se är skit alls.

Skit för dig är ju inte nödvändigtvis skit för andra.
Fö helt rätt att hoppa att gå in i trådar där man inte tror man hittar vad man söker, bra gjort!

Så rätt så. Och det är väl därifrån denna polariserade debatten uppstår.

Det kanske var dumt ordval, vi, jag borde nog ha valt ett annat.

Forumet är uppe för diskussion på Facebook just nu. Ett inlägg som för fram att detta forum bara är negativt och inte borde få representera HV71. Den här gamla tröttsamma åsikten att man måste tycka likadant. Herregud, tyck vad du vill men argumentera får din sak.

4 gillningar

Facebook är ett skämt. Saknas mycket IQ bland vissa där. Ryggdunk-deluxe.

1 gillning

Tycker dock det är lite samma ton här på vissa inlägg om man ska titta sig själv i spegeln. Låt dom vara positiva och låt folk vara negativa om de så vill. Behöver inte bli ett “vi” och ett “dom”. Alla tycker olika.

2 gillningar

Vadå inte representera? HV har ju spelat negativt kval i tre år i rad nu. Det är ju de positiva som inte är i synk med vad HV gör. Alla positiva behöver avgå.

3 gillningar

“Lika barn leka bäst” heter det ju. Blir nog lätt så att de som vill läsa mest positiva saker om HV lämnar detta forum. Och de som vill ha medhåll i det negativa håller sig undan Facebook. Resultatet senaste åren visar ju att det inte “ropats varg” utan anledning. Iallafall inte senaste säsongerna. Blir lite repetitivt ibland, men det är ju en ventil för oss supportrar att pysa ut vårat missnöje.

3 gillningar

Facebook, eller ALIs läger… apropå “två läger”

Skillnaden är väl att kritiska och ”negativa” inlägg tas bort på FB. Så de har en smalare åsiktskorridor där än vi har här. Vi tar ju t ex inte bort positiva inlägg här. Även om man ibland vill….:joy:

1 gillning

Det måste vara en bra bit över 10 år sedan forumet låg under HV:s hemsida?

2012

Det står i vår banner.

Men vi ÄR HV71… i me.. motgång och motgång.

1 gillning