Vi kommer öppna upp för flera olika lösningar för stöd/sponsorer troligen. Men nån typ av “stödmedlemskap” är kanske en idé. Det viktigaste dock är att ALLA är exakt lika välkomna oavsett om de vill bidra med ett par kronor eller ej.
Sen är det ju inte bara fasta kostnader för webbhotell (runt 2-4000 kr/år) som kostar om vi vill komma upp till den högt ställda ambitionsnivån vi har med sajten. Ett mål är ju att ingen av oss som jobbar med den ska behöva betala en enda extra krona ur egen ficka för det jobbet.
kan väl bidra med den som jag gjorde till tröja förra året. eller om wardinator-bilden får vara med så kan jag skicka den med;)
ed: tröjbilden är vist den jag har som avatar nu.
Känner bara att det har blivit så jävla rörigt på forumet. Massa skittrådar och onöda underforum.
Blev precis som jag befarade, när ni delade upp det i fler delar.
Är det fler som tycker det är rörigt? Och har ni isåfall förslag på hur vi ska kunna göra det mindre rörigt?
Jag tror det hade varit ännu rörigare med färre delar.
DOCK så håller jag med om att det ibland startas lite väl mycket onödiga trådar. Känns ibland som en del så fort de kommer på nåt att säga måste starta en ny tråd istället för att hitta en befintlig tråd att lägga det i. Ett alternativ är att vi faktiskt begränsar användarnas möjlighet att skapa nya trådar. Jag har faktiskt haft funderingar på det.
Njae, begränsa möjlighet att starta trådar tror jag inte på, förutsatt att ni inte kan få till något som matchar trådnamn mot befintliga trådar på ett otroligt listigt sätt!
Vi har valt att avvakta lite med sådant. Dels för att vi måste bilda en förening för framkommande reklam osv av privata skäl för några utav oss, men så fort vi får tid så ska vi utveckla allt vi pratat om.
Nu när man äntligen har införskaffat sig en mobil med internet så märker man problematiken med att ha så många inlägg per sida. Kan vara lite osmidigt att hitta sitt senaste lästa. Räknade till 50st per sida. Kanske vore 20 mer lämpligt?
Va anser ni andra om detta?
Tack för tipset! Har ställt om till 30 nu (20 blev lite väl kort), så blir det smidigare att bläddra igenom en sida. Säg gärna vad ni tycker - det är smidigt att ändra.
Anser fortfarande att stöd för Tapatalk eller liknande app borde funderas på att införas.
Skulle ta bort alla problem med mobiler på sidan.
Försök t.ex. skriva ett inlägg på en mobil… hopplöst. Iaf för mig på Android med Chrome. Och eftersom typ 70% av mitt surfande här sker via mobilen så skriver jag inte lika mycket som jag kanske annars skulle gjort.
Nu vet jag inte alls hur bökigt det är att få in sånt här stöd, men det finns stöd för phpbb iaf så att så svårt borde det inte vara.
Jag lyckade hitta “Dekman” på twitter. Är han på riktigt? Allvarligt.
I var och vartannat tweet så idiotförklarar han oss fans här på forumet. Är det okej som admin? Blir man automatiskt någon form av allvetare och forumgud då?
Får gärna visa de “var och varannan tweet” även om jag några gånger har skrivit frustrerat där. Sen så får du gärna ta kritik mot mig i PM, jag förstår verkligen inte vad det har i den här tråden att göra. För det tredje så bestämmer inte du vad man får göra som “admin”. Så länge jag driver detta forumet, äger domänen, står för tekniken och lägger en massa ideel tid på det så känner jag att jag faktiskt inte behöver bry mig vad du tycker man ska göra som “admin”. Det här är ett privat forum som jag driver tillsammans med några vänner och goda själar som gärna offrar tid och energi på det.