HV71fans.se

Nu har jag kommit så långt att man i stort sett kan sjösätta sajten, dock saknas fortfarande innehåll.

Min tanke med startsidan är att det ska bli lite av en “portal” för oss fans. Där visas nyheter från hockeyligan (hade gärna haft från HV men de saknar RSS…), länkar till senaste diskussionerna här på forumet, HV-nyheter från Hockeysverige.se, twitter som berör hv71, tabellen etc.

Men dock så skulle vi behöva eget innehåll i blogg/nyhetsform också och här behöver jag folk som vill hjälpa till. Matchrapporter är väl en typisk sak, allmänt hockeydravel, krönikor och annat smått och gott. Tänk lite hockeysverige.se fast med HV-fokus, även om det gärna får vara texter om annat hockeyrelaterat också då och då. (NHL, HC Dalen, JVM etc)

En tanke är också att så småningom har nån typ av intervjuer med spelare eller andra HV-profiler som kan ske i mejlform (frågor kan man t.ex be er på forumet bidra med).

Så är det några som känner sig manade meddela gärna mig, gärna med CV :wink: Skämtåsido… vill dock ha hyggliga skribenter som brinner för HV men behöver givetvis inte vara proffs på nåt sätt.

Eftersom du postade om en mobilversion av hemsidan postar jag de länkar jag snubblade över, lite information om hur man kan fixa en mobil-style för ett phpbb-forum:

phpbb.com/customise/db/styl … er_mobile/
phpbb.com/customise/db/styl … le-t_94546

phpbb.com/community/viewtop … 4&t=582739

Edit:
Även phpbb-mobile.com/

Funderat på en sak ang. forumet, det har blivit väldigt rörigt när det skapas trådar om allting från Allsvenskan och NHL till Bieber under “Öppet Forum” och även under kategorin “HV71” där både spelar-trådar och Hv71 generellt skapas.
Hade gärna sett under-kategorier som gör det enklare att både hitta och gör forumet mindre rörigt.
Som exempel skulle man kunna ha just en under-kategori för bara spelare i HV71-kategorin och en annan för HV71 generellt, och under Öppet forum ha under-kategorier som Övrig Ishockey, Film-TV-Spel, Övrigt? mm.

Underkategorier blir i regel bara jobbigt, men håller med om att en egen kategori för spelartrådarna hade varit på sin plats. Eventuellt en för Elitserien också, det hade nog bidragit till endel intressanta trådar(se fbks forum)

Underrubriker är alltid bra om det är en huvudrubrik som innebär en massa olika trådar. Typ den om HV71. Där hade man kunnat som det sägs gå in och styra upp det till en tråd om de olika spelarna och en om allt annat som rör HV.

Jag har lagt alla spelartrådarna i en egen kategori nu så blir det mer lättöverskådligt tror jag.

Nej, ingen ryggdunk till den som delat upp undergruppen “HV71” i två undergrupper, “HV71” och “HV71 - Spelare och tränare”.
Det behovet fanns verkligen inte.

Jo, det fanns det. :stuck_out_tongue:

Nja. Istället för en sprudlande undergrupp fylld av energi och livslusta, modell Fasth, får vi nu två halvdöda, modell Luoma.

Du kommer nog tacka när det väl gått x antal år och forumet blivit lite större o äldre, som det var i gamla forumet var du ju lögn å hitta trådar som inte varit aktuella på ett tag och då postades nya trådar om samma ämne pga av det.
ja gillat, dekman. :wink:

Sök mannen, sök! :nerd:

Jag är så inkörd i det gamla upplägget att jag blir helt snurrig av det nya. När jag ska kolla upp vad som skrivs om Lockouten hoppar jag först till HV71 där vi har/hade en tråd, sedan till öppet forum där den andra LÅG och till slut till hockeysnack där den ligger nu. Jag kan också tycka att det kändes liiite overkill att dela HV71 och spelarna åt. Sen som sagt. Fortfarande kvar i gamla upplägget, så jag kommer på mig själv med att gå in i fel kategori då de har bytt plats.

Sen är ju frågan om NHL13, coach lemat och aftonbladet hör hemma i Öppet forum eller hockeysnack.

Ser riktigt bra ut i mitt tycke!
Tror ni andra som kommer vänja er snart! Det va lite rörigt som det va innan med allt under HV71 och som FirstSwitch sa så på sikt skulle det säkerligen bli ännu värre. Tänk ett 20 tal aktuella trådar mixat med alla spelartrådar… Hade blivit rätt grötigt. Lika bra att strukturera upp det på en gång:)

Det är mycket spännande saker i görningen nu. Vi moderatorer kommer att träffas nästa helg för att forma fram framtidens HV-sida och det fortsatta arbetet med forumet här. VI vill att även ska finnas en inofficiell HV-sida som drivs av entusiatiska fans med matchrapporter, intervjuer osv. Så vi kommer att göra grundlig utvärdering när det gäller kostnader osv för att driva detta projektet, och där snubblar vi även in på avdelningen ekonomi där vi kommer att snart kunna ta emot sponsring genom bla annonsering och bidrag för att kunna driva detta forumet vidare och även en framtida HV-sida. Att vi måste upp i högre trafikgräns på forumet kan vi redan säga nu att vi måste. 50 gig räcker inte och att driva detta är tyvärr inte gratis för oss :frowning: Men mer information om det kommer att komma.

Känner DU/NI att ni vill vara med att driva ett spännande projekt så ska ni inte alls tveka att höra av er antingen till mig eller till dekman om vad ni kan tänkas ställa upp med. Går ni på alla matcherna, och kan skriva matchrapporter? Intervjuer? Är ni kunniga på ämnet hemsidor och kan hjälpa till på den fronten med webbdesing osv.

[size=150]TVEKA INTE att höra av er om ni har något att bidra med!![/size]

För att förtydliga det Simon skriver ovan, så jag inte får hundra förfrågningar från webbdesigners :wink: - det vi främs behöver ASAP är de som kan hjälpa till att fylla med innehåll i form av texter, foto etc. Stort plus om ni känner er hemma i Wordpress och vet hur man publicerar där. Är dock mycket enkelt att lära sig om ni inte gör det :slight_smile:

Sen vore det trevligt om nån är bra på webbutveckling (php, JS, wordpress-pluginutveckling, phpBB-utveckling etc) och som kan hjälpa till att ta fram kick-ass-funktionalitet framöver, men det är inget akut men så småningom vill vi utveckla ännu mer funktionalitet.

Den grafiska formen är i stort sett klar som ni kan se på skisserna ovan.

Hur mycket bandbredd/månad tror ni kommer behövas när sidan är klar? Har själv använt mig av manufrog som webhotell och varit mycket nöjd. Finns lite olika konton men kan säkert anpassas efter behov. Kundservicen har varit väldigt bra dom gångerna jag behövt hjälp.
För under 500 spänn/år får man 60gb bandbredd/månad och 6gb server

manufrog.com/

Vi behöver mer än så… vi slickar nu ca 50 gb/mån vilket är max vad vi har nu. Och eftersom vi vill ha ännu mer medlemmar och besökare så måste vi ha säkerhetsmarginal och kunna ha betydligt mer trafik än idag.

Binero har 4000gb trafik per månad för 138kr… 2000gb för 69 :slight_smile:

WTF! Galet bra ju. Har helt missat det, kör samma leverantör som alltid. Tack för tipset. Har dock bindningstid på gamla webhotellet samt att det riskerar nedtid på ett par dygn om man byter leverantör. Men helt klart värt att fundera på ett byte - men i så fall efter säsongen troligen.

Ett alternativ för att täcka kostnader vore att man blir “medlem” i HV71fans för låt säga 50kr/år. Allt ska fortfarande vara öppet för alla givetvis, det ska inte vara någon skillnad på “medlem” och vanlig registrerad medlem.
Kanske är lättare att få folk att vara med och dra sitt strå till stacken då, än vid en vanlig donation?

Fasta omkostnader för webbhotell/url blir kanske runt 1200kr/år?
Kommer inte bli några problem att uppnå. Överskott skulle kunna gå till vidareutveckling av sidan även kanske bunkring för sämre tider?