Inför medlemsmötet 251208

Jag känner spontant att detta nästan känns onödigt. Så länge ingen säger till Stillman att han har fått fritt blås att bränna pengar och någon som inte är Stillman, AB eller BL gjort en bra analys om hur laget behöver rättas till.

Är ju typ det som skulle behövas och det känns inte ens i närheten av realistiskt eller ens normalt för den delen.

Skulle kunna vara en räddning om Sundh visar sig vara en jäkla talang på att hitta brister i lag och rätta till dem så han kan styra in Stillman och AB men det känns ju inte realistiskt heller.

Nja jag ser inte poängen med mötet om jag ska vara ärlig. Eller är jag bara korkad?

Varje möjlighet att offentligt framföra åsikter är väl bra, oavsett forumets form. Kan inte tycka att det är bortkastat eller onödigt. Det kan ge ringar på vattnet även om det inte är beslutsfattande

Inte bortkastat, men inte heller speciellt givande. Därav mitt inspel. Vi borde inte ha en hög förväntan på spetsig utkomst.

2 gillningar

Men, eftersom vi är införstådda med att inkompetenta personer inte kan välja kompetenta, så kan vi ju inte bara kräva att ny valberedning plockas fram av samma personer som plockade fram den nuvarande (samt tidigare) icke tillräckliga valberedning.

Eller?

Moment 22.

Nej, vi är naturligtvis inte ålagda någonting, men vill vi verkligen ha en förändring, då kanske vi inte skall luta oss mot nuvarnade struktur.

2 gillningar

Nästa fråga handlar om vilka förväntningar vi har på det kommande medlemsmötet, vad gäller eftermälet. Det vill säga: hur stor är vår chans att påverka vad som kommer ske framgent:

*Hur stor inverkan tror du detta medlemsmötet kommer ha på föreningens framtida (närtida) beslut och åtgärder för att komma till rätta med nuvarande prekära lägen för representationslagen?

• Stor inverkan
  • Liten inverkan
  • Ingen inverkan
0 röster
  • Jag är medlem
  • Jag är INTE medlem
0 röster

Man kanske borde kvantifiera liten/stor inverkan?

Stor inverkan exempel: föreningen lyssnar, sparkar Anton
Liten inverkan exempel: föreningen hör, fixar ett bättre nyhetsbrev

Menar du detta möte eller årsmötet till sommaren?

1 gillning

Skrev fel. medlemsmötet skulle det stå
Tack

1 gillning

Den stora frågan är hur detta ska presenteras och förankras. Risken är att det inte lyfts fram om ingen på plats aktivt driver frågan. Annars blir det nog bara ett ”mingelämne” i stället för något som faktiskt diskuteras och tas på allvar.

Vad tänker du på?
Denna tråd är för oss själva. För att se var vi står i vissa frågor. Jag har valt frågor hittills, baserat på vad det finns för frågor vi diskuterar flitigt, samt att för egen del känna av stämningen. Skall jag ställa frågor/ge kritik på mötet, vilket kanske krävs om jag inte hör andra ta upp liknande frågor, då vill jag veta att det är relevanta frågor/kritik, som jag diskuterar.

Ni andra som går dit, ni kan nyttja samma info. Den är publik. Känner ni er stärkta i er åsikt av att vi här, kollektivt har sagt bu/bä, så för all del, nyttja det i er argumentation.

Om någon av er har ett spörsmål ni vill ta upp på måndag, för all del, PMa mig så hjälps vi åt att formulera en omröstning som kan hjälpa er att känna er trygga med att ta upp detta.

Tillägg: Jag vill inte vara språkrör för forumet. Jag vill att ALLA är språkrör för forumet. Alla skall känna trygghet i vår gemenskap, även om man inte håller med forumets majoritetsåsikt i en fråga eller två. Detta är publika diskussioner. Allt här är oppinionsbildande. Vi är öppna med våra åsikter, de stöts och blöts. Vi halar inte. Vi kör inga gömda agendor.
Föreningen kan ha all denna info, om de vill, om de orkar.

7 gillningar

Mer tillägg:
Sura trångsynta män på internet är arga för att vi endast har anonyma åsikter och gnäller om att det är lätt att sitta framför en dator och ha starka åsikter. De menar på att det vi gör är fegt och meningslöst, om jag skulle tolka dessa personers invändningar.

Jag hävdar att vi gör det omvända, mycket som jag nämner ovan: vi lyfter fram åsikter. folk kan diskutera dem. ta till sig dem. Vi gör det utan avsändare, i de flesta fall, för att vi värderar åsikten, inte vem som för fram den. Demokrati.

Jag vill också skicka med att medlemsmötet videofilmas och kablas sedan ut för allmänheten att beskåda. Inga ansikten på den som ställer frågan men folk från HV syns. Det kan man ha med sig när man grundar sina tankar för att ev ställa en fråga, för det finns de som drar sig när kameran kommer fram.

Det skickas väl bara ut till medlemmar! Det är ju ett medlemsmöte.

Fjol årets medlemsmöte ligger på tuben.

Jag har egentligen inga större förväntningar på själva mötet. Däremot tror jag att veckans matcher kan vara direkt avgörande för mötets utformande. Torskar vi båda (högst troligt) är jag tveksam till att styrelsen vågar behålla Anton med risk för hårda tongångar på måndag. Entledigas han på söndag kan de såvida inte bli beskyllda för att inte göra nånting. Det är åtminstone min magkänsla. Sen att det isåfall är alldeles för sent är en annan femma..

Men HV71 2025 är inget man ska ha några förhoppningar på öht… Troligtvis blir det saft och bullar, nån trött NBS-medlem berömmer tålamodet hos ledningen och alla går därifrån med humöret uppe att vi fortfarande är ”stösst bässt å vakkjast”

5 gillningar

Jag har en frågeställning som någon medlem kan ställa på mötet:

”Vilka kriterier använder ni för att mäta framgång för föreningen? Hur följer ni upp dem? Vilka åtgärdsplaner har ni om kririterierna ej uppfylls?”

2 gillningar

Forumet när Liljander förlänger med Blomman på årsmötet.

8 gillningar

Alright, my bad! *Tolkade det hela som en process där vi skulle ställa dessa frågor till styrelsen med omröstningarna som underlag.

1 gillning

Kan man misstänka att ledningen nu tycker att man “köpt sig tid”. Rockaden i båset kommer ett par dagar innan mötet.

Får man frågan om varför man inte gör nåt så kan man ju säga att det gör vi visst. Nu ska vi bara utvärdera resultatet av detta. Då måste det få gå några matcher och vips så sitter Anton kvar året ut.

1 gillning