Förstår att flera kommer, men viktigt att alla anmäler sig. Därför en påminnelse om att sista dagen imorgon för att anmäla sig!
Hade gärna anmält mig men eftersom jag inte fått något mail med länken så tänker jag bara gå dit. Om någon har länken får ni gärna skcika den i PM till mig.
Det är tyvärr ganska ofta som mail till oss som är medlemmar via HV71 Ungdom inte kommer. Oklart varför det är så.
Kan någon ta på sig att fråga om sportpsykologen är legitimerad psykolog och idrottspsykolog?
Alla på det här forumet kan kalla sig sportpsykolog om de vill ![]()
Nu får man väl i och för sig hoppas att HV i det fallet gick på tidigare meriter och inte tog första bästa idrottspsykolog som dök upp.
Vi tog den med bäst Underliggande statistik?
Ha ha ha ![]()
Hoppas det kommer en fråga om fantastiska genialiska rokaden man gjort för att få ordning på grejerna! Fullständigt genialiskt ju då spelarna får en ny röst!
Vart är den nya rösten??? Helt otroligt kompetenslöst och ett flyende från verkliga problemet! HV71 har fallit som ett magplask från 10:an i Rosenlundsbadet!
V lägger den här, så hjälper vi @Diabolics
En het fråga som kommer lyftas var så säker. Jag är av den åsikten att ju mer påtryckningar dom får så kanske det kan gå. Det avgörande är ju som Diabolics är inne på.
Vilket för mig är en icke fråga i den position dom sitter i. Annars har man inte där och göra.
En fråga jag skulle vilja se ställas är hur långt HV som förening är beredda att gå och hur mycket man är beredda att offra för att behålla blomman?
Det är två saker jag baserar detta på dels har vi prestationen sist och kval och nu sannolikt en av de sista platserna och kval.
Dels så har HV varit tvungna att anpassa väldigt mycket för att hjälpa blomman. Förra säsongen tog man in Nyman som stöd plus värvade spelare. Denna säsong ändrar man arbetsuppgifterna bland tränarna och värvar in spelare.
Spontant känns det ganska dyrt att hela tiden vara tvungna att omorganisera för blommans skull, speciellt när vi dessutom hamnar på jumboplatserna.
Vad är det som gör att man tydligen är beredda på att offra allt för att Blomkvist ska stå i vårt bås??
Vad är det har han gjort för att få ett oändligt förtroende??
Varken siffror eller de allsmäktiga underliggande siffrorna visar ju på att det finns något där.
Hade varit intressant att veta hur det har jobbats de senaste åren med att identifiera vad som gör att en förening fungerar bra och vad för plan som man kommit fram till mer detaljerat. Har man hört av sig till spelare o ledare från den bra eran och frågat vad som man gjorde då för att de skulle flyta på bra, eller har det bara kommit massa nya ideer?
Som jag sa innan, om något lagt upp en bra plan innan. Så hade jag åkt ner, men känns inte som det kommer hända något ![]()
Vad skulle det vara för plan? Det är ett medlemsmöte. Det är till för att få info, ställa frågor, diskutera. Styrkan ligger i antalet som kommer. Antalet personer som ställer frågor och ställer folk till svars.
Styrelsekupp så klart.
Det är inte möjligt på ett medlemsmöte. Vi behöver isåfall aktivera 10%-regeln och kalla till ett extra årsmöte.
Jag tror inte man kan göra det på stående fot i ett medlemsmöte.
Dock kan man ställa frågan till dem som är där, om de är villiga att stå bakom detta.
Även om man klara av säsongen på något mirakulöst sätt (igen) så urvattnas varumärket HV71.
Juniorer lär inte komma hit för att ändå bli utlånade stup i kvarten. Transatlanter blir nog inte så lockade av att åka hit och förlora.
Spelare pratar med varandra, agenter likaså.
Varför låter man det här fortgå??
Ny omröstning. Här kommer en om styrelsen och om vi som medlemmar bör agera. Slutmålet för denna aktion är en ny styrelse. Exakt hur den processen går till är inte känd, till exempelvis om en ny valberedning ryker även den, vid misstroende mot styrelsen.
Vi skall omgående aktivera 10%-regeln och utlysa ett nytt årsmöte med målet att avsätta nuvarande styrelse i sin helhet.
- Jag ställer mig bakom ovan ambition
- Jag ställer mig INTE bakom ovan ambition
Jag har som jag skrev ovan aktivt valt att inte vara medlem eftersom jag inte ställer mig bakom något av det som sker inom väggarna i Husqvarna garden.
Skulle det krävas kan jag tänka mig att bli medlem för att få till stånd en förändring.
Detsamma här.