Inför medlemsmötet 251208

För att göra det tror jag att det är viktigt att ha minst en (bra) ordförande och helst ett par ledamöter färdiga.

Annars är risken att det blir något snabbt hopkastat förslag med för kort tid för medlemmarna att tänka över, vilket gör att nuvarande styrelse får förnyat mandat.

3 gillningar

Detta är ju grundproblemet.

Jag, personligen, vill fokusera på en bättre valberedning och valberedningsprocess.

Jag tror att det är där roten till allt det onda ligger, för hur kan man annars förklara att vi har samma usla resultat år ut och år in, trots att vi byter ut alla i styrelse och ledning?

4 gillningar

Ta in någon med hockeykunskap i styrelsen! Fasth är där men hur mycket vågar han?

Jag skulle vilja se en styrelse och ledning med hjärta för HV71 och inte bara att det blir en status grej för folket! ALI verkar vara en status grej!

Sen ska Richard bytas ut! Va fan gör han ens i HV71?

1 gillning

Imorgon på medlemsmötet är inte media välkomna skriver JP. Enligt JP säger ALI att vi vill kommunicera själva med medlemmarna och att det ska vara exklusivt för våra medlemmar. ALI säger också att hon inte vill att någon av medlemmarna ska hämmas av att media är på plats när det gäller att ställa frågor. Hon säger att hon har fått till sig att det skulle kunna bli så och det vill hon undvika säger hon till JP. Det här inte ska bli en presskonferens om A-lagens bristande prestationer mötet ska handla om hela föreningen och det kan vara ungdom, fastighet och allt sådant, säger ALI till Jönköpings Posten.

Tycker nog det är rimligt att inte låta medierna vara där. Medlemsmöte är medlemsmöte.

3 gillningar

Jag uppmanar alla att ta sig till mötet imorgon så att dom åtminstone blir tvungna att svara på lite obekväma frågor. Det slipper dom nog gärna.

1 gillning

Så är det men enligt JP har dom alltid varit välkomna tidigare. Jag tyckte bara att det var lite anmärkningsvärt.

1 gillning

Klart det är anmärkningsvärt. ALI och hennes kumpaner är tillräckligt nödiga som de är.

1 gillning

Det är anmärkningsvärt av den anledning att JP i regel brukar få närvara för att kunna rapportera.

Det blir extra anmärkningsvärt när man läser ALI:s svar till JP på frågan om beslutet har att göra med HV:s sportsliga läge.

”Nej, det har det inte men vi vill inte att det här ska bli en presskonferens om A-lagens bristande prestationer. Det här mötet ska handla om hela föreningen och det kan vara ungdom, fastighet och allt sådant”

Otroligt tondövt svar av ALI, med tanke på att ALLT just nu, ja faktiskt föreningens framtid enkom handlar om A-lagets usla resultat. Nog verkar beslutet vara ett sätt att försöka lägga locket på, både för media, medlemmar och supportrar.

ALI och styrelsen har hittills visat att de inte förstår. Nu visar de att de inte heller VILL förstå.

11 gillningar

Då får man hoppas att ni medlemmar ställer dem mot väggen rejält! Nu ångrar man att man gick ut som medlem. Ge er inte snälla medlemmar! Ni verkar vara de enda som bryr sig om HV71!

Styrelsen har bevisat att de inte gör det!

Kommer någon att kunna informera vad som sägs någotsånär ’live’ i morgon?

1 gillning

Live blir nog svårt, men vi är ju några där, så lite skriverier borde vi lösa.

3 gillningar

Lös en forumchatt under dagen så kan någon knappa tangenter :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mötet kommer väl läggas ut efter mötet antar jag för livesändning är det väl inte tal om va?

Ikväll kommer orden process, kontinuitet samt skadelistan att vara dominerande inslag i diskussionerna. Oberoende om vad som sägs så kommer HV att med 80-90 procent säkerhet behöva genomgå ytterligare ett negativt kval, denna gång mot Leksand, jag ser inga räddningsplankor som skulle hindra HV att komma på plats 13-14. Hur ett sådant kval slutar är skrivet i stjärnorna och beror på vilket av lagen som har lite flyt med eventuella nyförvärv, dagsform och skador.

2 gillningar

Kopierat från inbjudan:

“Medlemsmötet kommer att spelas in, så du som ej har möjlighet att delta på plats kan ta del av det i efterhand. En videolänk kommer att skickas ut dagen efter. Du anmäler dig till mötet på plats via knappen nedan senast torsdag 4 december.”

Alltså kommer endast MEDLEMMAR kunna se mötet i efterhand. Inte allmänheten.

1 gillning

Aha! Tack för info! Antar att det kommer summeras av någon ändå så man kan ta del av det matnyttiga!

På plats

21 gillningar

Ca 100 pers anmälda enligt Johan Frejd.

5 gillningar

Vilken tid börjar det?

Kommer du live rapportera? :wink: