Kedjorna 14/15

Nej Nej Nej! Jesper är 24 år och har varit utlånad sammanlagt 106 matcher till Allsvenskan. Han har gjort sitt där och var en av seriens bästa backar 2012 då han också jagades av många SHL klubbar. Han har haft ganska otur med skador men har enligt mig varit ganska bra när han spelat. Lånar vi ut honom igen kommer han spela i en annan SHL klubb nästa säsong och det vore rent förargligt att tappa ännu en egen kille som skulle kunna spela hela karriären i HV71. Detta är en kille vi ska ha mer tålamod och ge fler chanser än en kille som tex Berglund, för Jesper kommer vi kunna få ut mycket av i många, många år.

Williamsson är lite som Fantenberg enligt mig, Han va RIKTIGT bra för något år sen men va väldigt medioker i år, DOCK så var ju alla det i Hv i år så jag hoppas han hittar tillbaka kommande säsong

Fantiserade lite kring befintliga laget

[i]Så här skulle det kunna se ut bland forwards utan dom 2 nyckelspelare som ska in. Tycker det ser ganska okej ut faktiskt ändå, Hade varit kul att se vad dom kan prestera. Nilsson känns väldigt svårbedömd så jag vågar inte sätta in honom någonstans. Han kan göra en kanonsäsong eller totalfloppa. Det återstår att se, Men Strandberg förtjänar nog en chans nu efter skadan tycker jag allt, Varför inte med vår vassaste formation där det troligtvis är lättast att visa upp sig.

Linan med PC Brithen och Sandberg tror jag kan hitta riktigt bra Kemi, Dom verkar ha det utanför isen i alla fall, Så helt klart värd att testa. Sandberg tar på sig en del av WKs roll samtidigt som dom andra tar ett steg framåt för att fylla igen luckan av WK.

Jämtin och Melin känner varandra ganska bra och har spelat ihop förr, Dom kan nog trigga varandra åt att prestera som bäst och vara allmänt jobbiga för motståndarna. En nytändning för båda kanske. Holzapfel kompleterar nog riktigt bra med sin fysik, speed och hyfsad skicklighet.

Den sista linan är öppen för den som klarar att slå sig in i laget, Tror det hade varit bra om Nilsson fick börja i fjärde för att bygga sig uppåt faktiskt för att inte stjäla platser för de andra tills han förtjänat den. Men det lär väl inte hända :confused:

Nu saknas ju 2 st toppspelare, Var fasiken ska man trycka in dem utan att förstöra då. Tror nästan att vi kanske skulle vara bättre men detta lag som det är, där alla behöver utvecklas och slåss om platserna. Kommer nog bli många utlåningar om vi ska få plats med 2 nya toppnamn.
[/i]

S Strandberg - E Christensen - K Fiala

P Carlsson - T Brithen - Filip Sandberg

A Jämtin - R Holzapfel - B Melin

??? - ??? - ???

Extra: M Nilsson - J Johnsson - A Bengtsson - C Thörngren - Erik Andersson


NY - E Christensen - K Fiala

P Carlsson - T Brithen - NY

A Jämtin - R Holzapfel - B Melin

Strandberg - Johnsson - Sandberg - Nilsson?

Extra: A Bengtsson - C Thörngren - Erik Andersson

Trångt åt M Nilsson, Blir 4 forwards i sista kanske?

dessa Kommer nog stå utanför laget till att börja med är min gissning. Erik kan visserligen lira i J20 ett tag till Thörngren är 20 år. Kanske även han kan lira där eller så blir det utlåning. Johan Johnsson har inte fått allt för många chanser trots sin succe i Allsvenskan. Han måste väl bara vara med från start. Anton Bengtsson kan nog bli aktuell för utlåning gissar jag på. För inte lånar man ut M Nilsson 36 år.? :slight_smile:

Såg ni Jämtins Six-pack som han skröt om :slight_smile: Kanske vill han vara med på allvar i år. Haha! Kolla - hv71.se/artikel/55578/

Ser att många är inne på att Brithen ska vara kvar med Christensen och Fiala. Tycker förövrigt det fungerade helt okej också. Men jag tror att Purre Behöver en lekkamrat som håller samma nivå som han själv nu och Brithen tror jag kommer passa utmärkt som det ihop med 1 ny spelare till. Tror det är bättre att ta 1 ny i dom båda med risk att minimera helt utbytandet. Visserligen har inte Brithen och Purre kanske lirat ihop. Men jag tror det skapar en bättre stabilitet att att sätta in Brithen där som spelat i samma lag innan än att trycka in 2 nya bredvid Purre. Dom verkar ju trivas bra ihop utanför isen också och det kan nog göra en hel del i spelet på isen också.

Melin och Jämtin känner varandra sedan tidigare och det vore nog dumt att inte para ihop dom två.

Här kommer facit JUST NU (kan såklart ändras beroende på vilka vi plockar in).

Ersberg/Wesslau

Campoli - Kolan
Petrasek - Berglund
Williamsson - NY
Karlsson

Utlånade: Eidstedt, Pilut

(RW - C - LW)

Fiala - EC - NY
NY - Brithén - PC
Melin - Riley - Jämtin
Nilson - Johnsson - Strandberg
Bengtsson - Sandberg

Utlånade: Erik Andersson, Törngren

Hur kom du fram till att det är just en spelare för tredje backpar som ska in? Har inte organisationen gått ut och sagt att det enbart är spets som ska in hädanefter?

Eller är det jag som är ute och cycklar? :confused:

Kolan/Campoli kommer att vara vårt första backpar sen känns det relativt öppet. Tror inte att Berglund är värvad för 3:e och Pettan kommer kräva sin istid även om det nog kommer att vara relativt jämnt fördelat mellan “andra” och “tredje” backpar. Förra säsongen så lirade Salmela/Campoli ca 24min i snitt sedan kom det Kolan/Fälth/Fanten/Pettan på 19-20min. Gissar på att det kommer se ut något liknande nästa säsong.

Intressant.

Kommer Adam (mot förmodan) så lär det se annorlunda ut. Annars är du nog rätt ute!

Jag tror hårt på en första kedje back. Kolan/campoli är ju ett nerköp från salmela/campoli

Formationerna man verkar använt under någon av internmatcherna ser ju inte jättespännande ut måste jag säga.

11-24-90
91-26-23
67-4-16
19-21-18

Nilsson center istället för Brithen har jag jättesvårt att förstå ?
Hur är det med Melin och Carlsson ? Melin blir man ju lite orolig för eftersom han hade skadebekymmer förra säsongen. Vissa har ju kritiserat värvningen av just det skälet.

När det gäller Melin och Carlsson är det bara småskavanker, vilade internmatcherna för att vara fit for fight senare.

Måste alltid formationerna vara superspännande? Allt handlar i slutet om kemi.

Kedjan med 91-26-23 känns ju oerhört spännande. Skulle vilja se den i aktion. På förhand känns det lite kaka på kaka, men jäklar så jobbiga att möta.

Kan tänka mig att Melin kan ta Strandbergs plats sen när han är frisk. Och sen kanske det är Samdberg som tekar o så istället för Nilson te vi får en center till. Sen är jag ssäker på att Thörngren kommer bli utlånad

Nu kan man åtminstone börja leka lite med anfallsformationerna.

Fiala - Christensen - Ridderwall

En kreativ femma som ska leda vår offensiv, saknar kanske den där riktiga målskytten men Ridderwall kanske kan nå runt 20 mål i år.

Tedenby - Brithén - PC

En välkomponerad femma, Tedens fart/kreativitet blandas med Ted´s fina tvåvägsspel och PC kan förhoppningsvis utveckla sin offensiv ytterligare ett snäpp denna säsongen.

Jämtin - Riley - Melin

Riley och Jämtin jobbar bra över hela banan och låter förhoppningsvis Melin vara kreativ och offensiv.

Strandberg - Johnsson - Nilson

Fin fart på Strandberg/Johnsson. Mackan står för ansvaret och ledarskapet.

Sandberg/Bengtsson

Extra fw som kan lira både ytter och center beroende på skador.

Nu måste Brithen få andre-center rollen;

Ridderwall-Christensen-Tedenby
Carlsson-Brithen-Melin
Jämtin-Holzapfel-Fiala
Strandberg-Johnsson-Sandberg

Nilsson utanför inledningsvis.

Håller med dig om att förutom att jag skulle byta plats på nilson o Sandberg. . Då jag verkligen tycker han tog steget i slutspelet förra säsongen. Han är för bra för att va utanför laget.

Jag tycker att det ser väldigt bra ut. Jag tror även att Fiala kan bli en ganska.bra målskytt, med närmare 20 kassar.

Efter att sett lite mer av HV71 så inser man nu att man var ganska fel ute med kedjorna. Nilsson har ju bevisat att han blir att räkna med i år och Kemin han har hittat med Purre och Jämtin är få förunnat. Därför har jag nu uppdaterat mina linor efter att tagit en hel del intryck från senaste matcherna.

Nu börjar det snart :smiley:

Nu kör vi över Lugano trots skador och sjukdommar… HÅÅÅÅVEEE