Kedjorna 15/16

En tråd om förslag till olika kedjor säsongen 15/16.

Här är mitt förslag:

Mål

PW/Ersberg i den ordningen

Backar

Ny-M.Karlsson
Campoli-Berglund
Karalahti-Pilut
Johansson- S.Karlsson

Forwards

Brithen-Christensen-Thörna (om han kommer annars blir det Ridderwall)
Önerud-Ny(Kellman/Ryno/annan)-Tedenby
Sandberg-Bengtsson-Thörngren
Ahl-Stenlund-Melin (Om Melin får stanna)

Sen har vi pengar kvar att värva beroende på hur det går under säsongen.

Levererar min dröm/guld-uppställning… :slight_smile:

PW - Ersberg

Hietanen - Campoli
Karalahti - Berglund
Johansson - M. Karlsson
Pilut - Eidstedt

Bergfors - EC - Thörnberg
Sandberg - Brithén - Ridderwall
Laine/Jesse J. - Önerud - Tedenby
Törngren - Bengtsson - Stenlund/Ahl

Nya lösningar får finnas åt Melin och S. Karlsson…

Thörnberg - EC - NY
Brithen - NY - Ridderwall
Tedenby - Bengtsson - Önerud
Sandberg/Stenlund/Andersson/Törngren/Melin

Finns riktigt spännande högerskyttar för första kedjan. Typ Gynge, Bergfors, Aaaron Palushaj, Thuresson, Sakari Salminen.

Jag vill även som många andra ha en högklassig renodlad andrecenter som har bra händer och spelförståelse. Intressanta namn: Justin Azevedo, Andreas Engqvist, Peter Regin, Bill Thomas, Jarno Koskiranta, Ben Maxwell, Keränen.

Campoli - NY
Berglund - Karalahti
Kolan - Johansson/Eidstedt/Pilut

Jag vill egentligen se två nya backar men det kommer tyvärr inte att hålla om man väljer att värva in två högklassiga forwards (utöver Thörna(?) och Önerud) samt en PP-back till första backpar.

Intressanta namn: Lepistö, Gunderson, Holös, Teemu Eronen, Hersley.

Ersberg/PW

Om de som har kontrakt inte utnyttjar eventuella klausuler och Thörnberg och Stömwall tillkommer tror jag man bygger vidare på senaste säsongen men bygger en formation runt Önerud. Sedan behöver man inte hänga upp sig på vilken som är första, andra formation etc. så mycket utan matcha efter prestation.

Br-Ch-Th
Te-Ny-Ri
An-Ön-St/Me
Th-Be-Sa

Drömkedjorna om vi skulle lyckas värva hit Rajala och Salmela. Ett lag med fyra bra kedjor.

Karalahti-Berglund
Campoli-Salmela
Hansson-Pilut
Johansson

Bengtsson-Christensen-Rajala
Tedenby-Abbott-Thörnberg
Brithén-Önerud-Ridderwall
Sundh-Sandberg-Törngren
Stenlund/Andersson

DÅ är allt annat än Guld ett [size=150]STORT[/size] misslyckande! :wink:

Mina drömformation:

(Thörnberg) - Christensen - Brithén
(Rakhshani) - Abbott - Ridderwall
Törngren - Sandberg . Bengtsson
Önerud - Sundh - Tedenby

Kommentar:
Ingen rök utan eld! Innan januari fönstret stängde så var Rhett på ingång. Tror att han är klar! #10 sägs ju vara klar.

Karalahti - (Hietanen)
Campoli - Berglund
Hansson - Eidstedt
Pilut - Johansson

Kommentar:
Här hoppas jag verkligen på att Juuso kommer tillbaka. Då skulle våran backsida vara fulländad. Med en skridskostark back i varje kedja.

Detta är ett väldigt slagkraftigt lag där alla lag kan gå in och producera.Billigare lönekostnader än om Rajala skulle komma…

Tedenby - Abbott - Ridderwall
… vore en mycket intressant enhet! Snacka om intensitet + skills i ett.

Thörnberg - Christensen - NY
Sandberg - Brithén - Önerud
Sundh - Bengtsson - Törngren

Hietanen - Campoli
Karalahti - Berglund
Hansson - Johansson
Pilut - Eidstedt

Skulle smaka mumma!

Om nu Thörnberg och Christensen är tänkta att spela ihop, vilken spelartyp hade passat bäst in tycker ni?

Någon som inte bär eller kladdar så mycket puck t.ex: Önerud, Ridderwall, Oscar Sundh, Brithén eller Erik Andersson.

Absolut inte: Tedenby, Melin eller Sandberg - då de bär alldeles för mkt puck och passar bättre in i en annan enhet.

Jag såg att Standar på JP vill ha Tedenby som tredje länk. Snacka om kapitalförstöring.

Ridderwall, Thörnberg och Christensen spelade ihop i Prag, och jag tror att de kommer att testas som förstakedja. Främst för att Ridderwall är bäst av de du nämnde, och att jag tror att Brithén kan få ut mer i en annan kedja.

Så här kanske?

Thörnberg - Christensen - Ridderwall
Brithén - Abbott - Sandberg
Tedenby - Önerud - Sundh
Melin - Bengtsson - Törngren

Bra kedjor! Tycker dock inte att Önerud ska lira center, då han gör sig mkt bättre som ytter - frågan är bara vem som ska lira 3:e center? Borde vara Bengtsson - ett litet bekymmer bara är att Önerud och Bengtsson är ganska lika varandra och kanske rentav tar ut varandra? Även om Önerud stod listad som Center ofta på swehockey så lirade han mest ytter i Mo(r)do(r). Sundh får i så fall hoppa ner i fjärdekedjan.

Om Tedenby skulle få både Önerud och Bengtsson i sin kedja så kanske han inser att han är en mkt bättre playmaker än målskytt och börjar leverera smörpassningar till herrar Önerud och Bengtsson, de var ju ganska vassa med den där lilla detaljen att sätta puckarna förra året - en typ av kedjekamrater som Teden saknade förra säsongen :slight_smile:

Själv hade jag gärna sett någon mer passvillig\passningssäker spelare med Thörnberg och Christensen.

Sandberg i en förhoppningsvis producerande andrakedja? Hur tänker du?

Sandberg med Christensen och Thörnberg?
Det kan slå väl ut, en hårt jobbande passningssäker Sandberg med två som sätter sina chanser.

Det finns inte så väldigt mycket att välja på. Kan du ge ett bättre förslag för att på något sätt förra en diskussion framåt?

Tycker att Törngren eller Önerud borde ta den platsen. Sedan kan Bengtsson centra tredje lajnen.

Eller så är det en ny Vinge på väg in,HV la ju ett rejält bud på Jesse,så det kanske finns en tanke där. Annars tror jag de spelar Christensen Thörnberg och Ridderwall.

Jag vet inte vad han ska tillföra. Han är medioker med puck och en usel avslutare.

Jobbar hårt det gör han, tillräckligt för att lira i bottom6.

Man vet ju inte hur det blir med Laine heller. Förnyar inte Teemu så finns det ju ännu mer pengar att värva spets för.