Same procedure as last year. Vi diskuterar lag X chanser i ett kval. Vilket lag är önskemotståndaren för lag x? Vad tror vi, bör lag x byta tränare inför kvalet?
Fritt fram att diskutera och ångestventilera.
Same procedure as last year. Vi diskuterar lag X chanser i ett kval. Vilket lag är önskemotståndaren för lag x? Vad tror vi, bör lag x byta tränare inför kvalet?
Fritt fram att diskutera och ångestventilera.
Utan tränarbyte är önskemotståndare Vimmerby och chansen 50/50.
Lag x = HV
Tycker vi tar LHC. För skulle vi skjut ner dom till HA vore det väl vara århundradets grej för vissa. Skulle det däremot vara tvärt om så är det väl bara att svälja det sura äpplet och konstatera att vi är sämst igen.
HV71 borde redan nu tänka om precis som Brynäs gjorde. Lägga allt fokus på kval och bygga ett spel som åtminstone håller i några matcher. Frågan är som Blomman ens klarar av det.
4 snabba förluster mot lhc, kanske vinner man 1 när de står 0-3 och man tar en tröstmatch annars ser jag ingen annat än övertygande segrar för lhc och lhc klacken sjunger i Jönköping och Linköping för stora halsar
HV ÅKER UT IÅr
Tänk när vimmerby avgör match 7 i sudden och dirlanda gör målet
Jag tror inget lag är rädda för att möta HV i ett kval , men kanske är det en bra strategi Blomman kört från omgång 1 . Prestera så dåligt att vilken playout - motståndare man än får kommer de att underskatta i match 1.
Bristen är att planen inte har någon fungerande knapp för att bryta underprestationen.
Vilka TVÅ lag hamnar i kval?
Vill inte möta LHC! Åka ut mot dessa blir dubbel ångest! Åker hellre ut mot annat lag! Vill inte ge deras fans detta! För vi kommer inte komma vinnande ur detta!
Samma här. Vill inte möta dem. Av samma anledning. Nu tror jag tyvärr det blir så.
Det kommer att handla om tre lag. HV71, Linköping och Örebro. Tar vi mindre än tre poäng mot Malmö på torsdag, blir HV71 ett av kvallagen. Snacka om kvalrutin.
Hmm svårt. Står mellan LHC och Örebro. Väljer nog helst lhc ändå för jsg tror att de kommer vara ännu mer nervösa än oss och likvärdigt dåliga målvakter. Första matchen avgör vem som vinner.
Jag tippade ju Örebro i kval innan serien drog igång så får stå fast vi det
Blir nog HV mot silver. Tyvärr har vi inte visat upp något spel alls som tyder på vinst.
Så biljetten är redan bokad.
Ny sejour i HA.
Finns ju ingenting som talar för att HV ska få ordning på spelet, och även om det skulle ske nu är ju chansen att undvika kval ändå nära noll.
Jag har försökt o hålla en positiv inställning och försökt hålla hoppet levande, men nu är det tomt i tanken…
Är tyvärr inställd på att vi åker ur och att det är silverköping som ger oss dödsstöten.
Fan med
Får lag X möta Modo är det nog kört, hoppas verkligen att det blir Linköping i kval.
Ska vi åka ut så är det bättre att bli helt förnedrade och åka mot Linköping.
Linköping kommer lätt att komma tvåa även i jakten på hockeyallsvensk plats. Det är av universum givet.
Vi vinner platsen.
Men jag ger oss nog ändå en 23.39 % chans mot LHC i år trots kval. De har en helt otroligt låg lägstanivå även i år, men är inte riktigt lika konsekvent underpresterande som oss.
Kan vi inte ens slå silver i ett negativt kval, vad har vi ens i SHL att göra…
Som kuriosa kan nämnas att LHC-fansen var väldigt sugna på Blomman som coach under vår streak och tänk vilken drömsits vi hade haft om vi tagit in Östman eller Ante och de fått Blomman inför ett kval.
Hv har inte fått ett spel att fungera på hela säsongen. Offensiven har aldrig funkat förutom i PP. Försvaret blivit sämre, målvakterna blivit sämre. Tycker det ser sämre ut i matcherna än under monten. Ne inget tyder på hv klarar detta. Man gör samma fel år efter år efter år. Återigen har vi ingen 1 center. Borgström ska vara vinge, Kero och OFM är habila 3 centrar och Tikka spel under Antons ledning är bara horribel.
Anton och hv ledning vill inte ändra då man ser denna väg är rätt och lär köra samma taktik i allsvenskan så mörker