Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Har fått det

1 gillning

jag med

Fast 2 av dem, iallafall den vinst vi har på hemmaplan var Modo extremt mycket bättre än hv. Första bortamatchen för mig Modo var något bättre. Den sista var hv bra. Även om vi 3-1 i möten så spelmässigt är de nog tvärtom

Kom igen gubbar nu tar vi hem vinsten mot modo! Vi i publiken får se till att peppa gubbarna nu. Själv är man där och stöttar dem på fredag! :smile:

14 gillningar

Dessbättre handlar det om att göra flest mål, inte spela bäst :slight_smile: Får hoppas det gäller även i kvalet för jag tror Modo spelmässigt kommer vara starka, men upplever det som vi har en vassare spets

Ska vi göra om låten? Målar mer än motståndet ändå?

1 gillning

Fredrik Andersson sparkades som HC av Timrå 2022 strax före kvalet mot Djurgården och ersattes av Ante Karlsson som lyckades vända dåliga trenden och Timrå slog ut DIF med 4-0 i matcher.

Det har jag räknat med flera månader nu. Det enda positiva är att jag har 3 min promenad till Hovet/Globen…

Två raka bortamatcher alltså. Hmm. Den hade jag förträngt.

Såg nu att Expressen skriver att starttiden inte längre blir 18.30/19.30 utan som grundserien.

Önskar vi kunde få förtränga hur dessa kval går till permanent, och inte genom att vara ett mittenlag i allsvenskan.

1 gillning

Hej, mitt namn Jon Bin
Jag bor i Thailand och är stor HV fan! าหารร้ืาไจ นทหี
Älska HV!

27 gillningar

Hej och välkommen. Kul att du hittat hit!

1 gillning

Är det någon mer här som saknar Kvalserien?

1 gillning

Ja det hade fan varit spännande ändå, dessa ba7-serier dryper ju bara av ångest. Som att spela hockey med pistol mot huvudet.

3 gillningar

Tack, nästa säsong ska jag komma och besöka match! :+1:

12 gillningar

Hv tar detta, 4-3 i matcher. Dichow stabil i mål, AP + toppspelarna höjer sig. Stål Lyrenäs har hittat formen lagom till kvalet. Försvarsspelet börjar sitta till kvalet. Kaski kommer in på backplats. Vi lyckas ta en av de två första matcherna uppe i Ö-vik.

4 gillningar

Hugo Pettersson tilllbaka från Kalmar, kan bli en joker framåt.

1 gillning

Hoppas bara att det är för att öka bredd/konkurrens och inte att det är pga någon skada eller sjukdom som vi ännu inte vet något om…

1 gillning

Troligen bara för utfyllnad sista matchen då Blomman kommer vila spelare. Varför skulle Hugo få spela play out när han mer eller mindre varit utlånad hela säsongen.

Sanny och Svensson tippar båda två 4-1 till Modo och som tidigare har diskuterats tror även Wennerholm på laget från Ö-vik.

Jag är faktiskt hellre nederlagstippad än hypad.

4 gillningar