Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Ja, det är sött att du “alltid” är så arg :wink:

Ja säger att det är fördel Modo. För checkar HV inte in så vinner Modo ändå. Så dåliga är HV. Där ligger min farhåga. Checkar HV in ökar möjligheterna till att ta hem det.

1 gillning

Fast de är jag inte. Jag är väldigt sällan arg.
:heart_hands:

1 gillning

Den risken tror jag faktiskt är ganska stor, tyvärr, och jag skulle inte bli förvånad om man åker ut med 0-4 i matcher.

IMG_6332

Årets jävla lögn. :clown_face:

1 gillning

:sweat_smile:
Äh. Lägg av va!

1 gillning

Modo har varit riktigt bra på slutet. 4-1 i matcher till Modo.

Jo Jo. Men HV har ju kontinuitet. Det slår det mesta.

6 gillningar

Äsch, Modo 3 vinster på de 10 senaste, HV 4 vinster på de 10 senaste.

Jag tror inte det här kommer springa iväg åt något håll, skulle mycket väl kunna bli 7 matcher.

3 gillningar

Inte att glömma, HV har 3-1 i inbördes möten. Två segrar på bortaplan.
Tror 4-2 till HV.

2 gillningar

Lehtinen stod för 22 räddningar med en räddningsprocent på 95,7 % den matchen som Modo vann. Skulle säga att “Våga skjuta, Tufft att göra mål!” ska vara vårt mantra.

3 gillningar

Tror ändå att det kan betyda något för HV, dock tänker nog inte MoDo på det så mycket, det är inte direkt till deras fördel.

Det är klart at de båda lagen skapar sina egna “mantran” som stärker deras sak i ett läge som detta. Om kag vore AB skulle jag försöka göra det så svårt som möjligt för Lehtinen. En gubbe i ansiktet hela tiden.

3 gillningar

Fredrik Andersson in. Hoppas att det slår riktigt fel med otydlighet om vem av han och Karlin som “har byxorna”. Jag tycker faktiskt att HV71 hade bättre timing här och gjorde rockaden några omgångar före kvalet.

1 gillning

Skriker ju inte direkt självförtroende, till skillnad från det som sades för någon dag sedan…

1 gillning

Panik i ledningen brukar sällan mynna ut i bra beslut, titta bara på HV.

1 gillning

Och HV71 har underpresterat på ett mer tydligt sätt än Modo sett till förväntningar. Modo var förväntade i botten, vilket också blev resultatet. De har kanske t o m överraskat positivt sedan inledningen. Hade nog varit bra med is i magen. Hoppas jag😄

Någon som fått mail-info om biljetter medlemmar som skulle kommit nu på fm idag?

Såg på X att detta kommer kl 12