Jag tror det är hjärta blandat med hopp ![]()
Yes. Börjar alltid säsongen med att lägga in någon hundring, sedan bettal 25-50% av kvarvarande saldo på motståndaren. Igår kunde jag lägga 1400 på att Modo vinner kvalet.
Kommer säkert dröja till sjätte matchen; när sambon fyller år innan Modo fullständigt kör över oss och spelar ur oss ut högstaligan. Blir en kul kväll!
Ja, jäklar det där nya PP-spelet där man står i burskydd bakom egna målet är säkert genialt även om en hockeyamatör som undertecknad inte ser det.
Allt var arrangerat för att få Modo att känna sig lugna, och scouta fel spel. En klassisk taktik.
Då gjorde Modo samma mot hv igår
Kallas för “dubbelt burskydd” enligt mina källor. Spelare 1 står i burskydd 50 % av tiden för att sedan sätta fart framåt. Men då slår spelare 1 passningen med lite finess plötsligt bakåt till spelare 2, som nu har tagit burskydd. Här stannar spelare 2 tills det återstår ca 5 sekunder av pp.
Sådana avancerade strategier kräver analytiker och lång erfarenhet att förstå, inget för nybörjare.
Känns som MoDo unisont är favoriter bland de s.k. “experterna”. Tror faktiskt detta passar HV fint. Förhoppningsvis går MoDo på detta och går in i kvalet med lite för hög svansföring.
Den enskilt största anledningen till att de (med rätt?) tippar MoDo är målvakterna. Nyckeln är att göra det svårt för Lehtinen, gärna gå hårt på honom även om det skulle kosta nån utvisning. Kan man få honom bli lite osäker/rädd är halva slaget vunnet.
Ser med skräckblandad förtjusning fram emot fredag
Ett så kallat KONTINUERLIGT burskydd!
Sånt är viktigt!![]()
Så då gott folk. Kvalet innehar de matchdagar som kan bli vårt nästa liv. Bara förbereda sig mentalt.
EN gång har man fått rubba sina rutiner. Det är EN gång för mycket. Vill inte uppleva det mer.
Hockey spelas tisdag, torsdag och lördag. Det är sen gammalt. Med undantag för det förbjudna ordet. Det va bättre förr.
Vinn HV, bara vinn
Tycker vi ska ta till dom metoderna som kräva för att gå vinnande ur detta.
Kör över deras målvakt direkt! In med Tikka o kör över honom bara! Jag är helt allvarlig.
Vi har tre jämnbra målvakter.
Dom har en väldigt sen inte mkt bakom.
Vore väl sällsynt korkat att inte gå stenhårt på deras målvakt!!!
Att medvetet skada spelare för att vinna är ju enbart efterblivet. Modos målvakt ska väl inte behöva lida för att HV återigen inte satsat på målvaktsposten. Vad hade du sagt om ngn Modospelare gick in för att medvetet skada Borgström?
Ehhh, ironisk hoppas jag…
Jämndåliga*
Halvfulla ![]()
Är det så klokt att ”ge” Modo PP möjligheter som troligen kommer leda till mål i röva? Bättre att göra några mål istället så han bli utbytt och tappar självförtroendet.
Sa det tidigare. Laget med den bästa målvakten och bäst specialteams vinner denna kvalserie. Hoppas Dichow är så pass revanschsugen så han stänger igen som Liv med 4 nollor.
Toppen. Räcker det inte med att vi hejar på det sämsta laget i SHL? Ska vi dessutom hänfalla till att vara ett lag som endast går in för att skada andra lag i stället för att faktiskt vara bättre? Som filmskurkar? Då förtjänar vi verkligen att åka ut.

Stödet finns, upp till spelarna att tacka för det och prestera 4 matcher!
Kul när Aagard slår av handleden på Borgy i nästa sekvens och vi får ta “burskydd” resten av kvalet… Kan vi inte slå Modo fair-n-square hör vi inte hemma i SHL.
Instämmer, det laget vill vi inte vara. Däremot ska Tikka ha duschförbud fram till fredag och sen parkera sin finska röv rakt i ansiktet på Lehtinen.
Lehtinen ska se lika mycket som Stevie Wonder när skotten kommer!