Vill nästan spola tiden och landa i början på april, när allt lagt sig. Först då kolla hur det gick i kvalet. Tänk, då slipper man all live-ångest!
Lär ju finnas andra klubbar, lag, spelare som tänker så här dessvärre. Jag vill inte ha det så.
Men absolut, i form av att få honom ur balans. Vara i vägen hela tiden. Göra det svårt som fan.
Sa inte den mellersta sylvegrisen när han spelade i Linköping att de skulle gå hårt på HV-toppbackar då backsidan var tunn i play in. Matchen efter delade han ut en hjärnskakning på Pilut.
Fan, så länge de inte spelar usel hockey så ser man ändå fram emot matcher med spänning. Sjukt. Men går det direkt åt helvete vette fan om jag kollar färdigt det hela.
Ja, jag minns de där mötena med Malmö när vi sen klarade oss kvar… var det ett möte eller dubbelmöte. Det var grisigt. Bli aldrig som Sylvegård. Även om de i alla fall den ene skärpt sig
Visst är Modos målvakt en bra målvakt. Men känns lite väl överhypad. Klart att han hållt en högre nivå en Hvs målvakter i år såklart. Men mkt snack om honom.
Målvakter går väldigt mycket upp och ned .
Se bara på “four nations” där Ersson gjorde bäst ifrån sig trots att de andra var mer namnkunniga.
Även HV:s målvakter har ju verkligen åkt berg- och dalbana. Upp som en sol och ned som en pannkaka - finns viss trygghet i att vi har flera i alla fall …
Bara att vinna med 7-1 i första matchen så är han nere på jorden!

Smeta in Tilkkas pung med tigerbalsam så ska vi nog få fart på honom också!
Alla medel är tillåtna nu när det ska avgöras.
Gissningsvis har han aldrig spelat ett play-out, med vad det innebär av psykisk press.
Det har jag gjort av misstag en gång, fy fan.
Tog ledig för att kunna se alla matcher det lär det va värt! ![]()
Kvalhockey. In med trafik på kasse och mata skott. Skjut i lägena. Spela rakt. Vill inte se leta pass.
Det är fan tufft att göra mål. Och det är fan så mycket häftigare att vinna och spela SHL än alternativ nr 2.
Gör det bara. Vinn för i h*vete.
Hur reagerade Tikka?
Prediction : Efter kvalserien är över kommer Diabolics att ha hyllat Tikka tre gånger som MVP innan tuppen gal ! ![]()
Ja varför inte. Det var ju Stakkestad som fick sista ordet förra året på nåt jäkla sätt
Kanske dags för Tikka nu?
Nubben har talat!
Kent ”Nubben” Norberg
Tidigare sportchef i HV71, 57 år
-
HV vinner. Bättre lag, och bättre publik.
-
Dichow blir MVP
Bästa lagbygget av Nubben himself har vi ju. Har sett fint ut hela säsongen med många intressanta spel händelser.
Plocka fram det spel ni hade i December så vinner ni med 4-2 i matcher!