Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

För att utifrån igår dra en snabb slutsats. Skulle inte förvåna mig om HV spelar bra i alla matcher men Modo vinner tack vara rakare spel och bättre målvakt.

Vi kommer stå där, och förlorat med bristen av en duktig målvakt och center b.la.

AB kommer se tecken, vi är på god väg. Jag ser ett spel växa fram. Vi hade bara otur. Som under hela säsongen. Ledningen köper det.

Frågan är hade vi verkligen löst det under säsongen med en bättre målvakt och center på det här? Jag är tvek på den.

Hade vi haft Lassi hade vi varit 6:a. Helt säker på det. En bra målvakt är fasiken mer än halva laget känns det som. Bara se på Högberg förra året. Allt blir tryggare med en bra mv. Utespelarna slappnar av på ett annat sätt. Blir inte samma press.

Så jo… målvakten är avgörande … tyvärr för vår del

3 gillningar

Håller inte med dig att MoDo såg rakare ut, eller jo när vi gjorde misstag från egen halva - då tyckte jag man gav MoDo chansen. När MoDo skulle spela upp från egen zon med minsta möjliga press såg det verkligen helt förvirrat ut!

Dicken eller glifford in så löser det sig nog, förlusten var 100% pga målvaktsspelet, känner ett lugn över att spelet 5v5 var stabilt. Ett plus om Borgström kommer in o styr i PP.

5 gillningar

Förlorar vi detta kval så är det egentligen inte vid dessa 4-7 matcher säsongen går åt h-e utan oförmågan att kunna hitta ett spel under försäsong plus 52 seriematcher. Kombinationen denna spelartrupp ihop med Blomkvists spelidé funkar uppenbarligen inte och det är synnerligen egendomligt att man inte agerat under säsongen.

1 gillning

Så kanske det va, jag kan revidera. Tyckte bara att dem kändes hetare. Men det beror på att Hugos blotta närvaro gör att jag skiter ner mig.

FUCK va en dålig målis påverkar.

Jag håller inte med. Jag tror det är värre än så. Jag tycker denna säsong gick åt skogen för flera år sedan. Ungefär när [censur] fick för sig att bygga stommen kring laget utifrån Tikka och Tedenby och låta idel oprövade personer vara ass eller coacher.

Kom ihåg att laget var 1 match mot ett betydligt sämre Oskarshamn från att åka ut redan förra säsongen.

2 gillningar

+100000000000

1 gillning

4 gillningar

Halleluijah

Det känns rätt kört utan Borgy. Sen får man väl va tacksam att det hände motståndarlaget förra säsongen. HV hade aldrig vunnit med Karlkvist i andra laget.

1 gillning

Vettifan hur halleluja det är egentligen. Dichow är inte heller speciellt bra.

2 gillningar

Dicken i all är. Stor och ståtlig. Men vi kommer torska denna kvalserie om inte vi får igång PP. Där är Borgy fundamental, om inte annat än att vara skräckinjagande. No Borgy no party.

Vår enda chans var att på något sätt återupprepa vad vi hade i december: målvaktsspel och PP i toppklass.

We are royally F-ed.

2 gillningar

Jag gillar tanken med Dichow i målet och har gjort de från start men jag är nog beredd att höja ett varningens finger.

Nu skriker vi alla på Dichows intåg och att han ska vakta kassen, jag är rädd att det sätts en enorm press på han själv att leverera och istället blir de pannkaka.

Hoppas innerligt att jag har fel och det inte rör Dichow så mycket som man tror men vågar inte släppa tanken.

Tycker vi ska spela Glifford imorgon och Dichow vid eventuell förlust.

Engsund måste vara så glad över att slippa spela för ett lag som han inte kommer spela i nästa säsong oavsett utgång.

Jag hoppas dicken kan känna en trygghet och glädje i förra årets kval-prestation. Han verkar vara en humör-lirare så får vi igång honom och hans hormoner så vore det kanon. Jag hoppas han ser möjligheter och inte känner pressen… eller så är den kanske nödvändig för att kicka igång hormonerna?

5 gillningar

PP består alltså av AP - Laleggia - Ang som passar fram och tillbaka i all oändlighet. Modo behöver bara ställa upp i en kvadrat och sen inte röra sig mera för att läsa sönder det. Skulle säga det mer är 3 mot 4 faktiskt :tired_face:

Håller med om att Dichow inte direkt är drömmålvakten. Men känner mig ganska övertygad om att han tagit första målet samt varit betydligt bättre placerad på 3e.

Jag hoppas på det du skriver med, han har ju varit väldigt frispråkig att han tycker om & hanterar stora matcher. Tänker på intervjun med JP där han lyfte både OS & VM som exempel.