Jag kommer definitivt kolla ikväll. Bättre att lida “live”
Ja, det hade ju varit mer självklart att stötta laget om vi var ett IKO eller Mora, men dyraste truppen med flera år av misär pga hybris och misskötsel. . Inte samma riktigt… hade vi varit de andra klubbarna hade det varit mer att vinna, nu mer att förlora.
Tänker jag börjar kolla så ser vi…
Efter ett par öl in känner jag mig rätt lugn inför ikväll. Tror på vinst med 2-4.
Du är ett föredöme!
Man är redan inställd på Allsvenskan! Allt annat är ren bonus!
Jag är inte likgiltig!
Yes, jag skickade samma paket som du har till var och en av spelarna så att de är redo för matchen!
Jag har visserligen “accepterat” det faktum att det kan bli HA mer nu än tidigare år. Jag har haft svårare att känna samma känslor för varje match, varje mål som tidigare. Jag har kanske inte varit lika investerad. Men jag är inte likgiltig. Ikväll börjar en rad brutalt viktiga matcher och jag kommer stå vid föreningens sida. Investerad. Redo. Det här ska vi vinna med alla tillbuds stående medel. Nu är det ingen långsam färd mot kval längre. Nu är vi där. Do or die. Man kan tycka mkt om både beslut och uttalanden, kontinuitet och brister. Men det tar vi sen. Nu är vi redo för slagfältet, allt annat kan vänta. In i dimman!
Är Sanny den nya Wennerholm månne?
Oavsett utgång, har vi varandra här. Det är en känslomässig trygghet. Släpp F-ing pucken!
Så är det. Vi vinner och förlorar tillsammans. Vi gläds över framgång och lider när det går emot. Vi står inte ensamma gott folk!
Kvar i SHL med Tikka, Tedenby, Alnefelt och säkert en massa andra sänken som jag har glömt, torska 75% av matcherna och åka ur nästa säsong istället, eller åka ur i år, lita på att Liljander kan bygga ett lag med lägre budget (det har han visat att han kan), lyfta upp lite juniorer och vinna 75% av matcherna istället? Kanske till och med ta in en ny hc och en ny ass istället för AB och JD? Nästan så att man tippar över till “heja Modo” när man tänker igenom vilka alternativ vi faktiskt har…
Japp, meningslösa säsonger får det vara slut med. Nappar nog på det tänket (ett tag iaf).
Varenda skitsäsong i SHL är värd mer än att man går rent i HA.
Om det nu skulle finns en hockeygud, snälla gör Dichow redo tills på söndag, snälla, snälla snälla….
Problemet med att halka ner i AS, såklart ekonomin. Vi har sett många klassiska lag fått harva på i flera år innan man tar steget upp. Vi blir även (om möjligt) än mindre attraktiv som klubb.
Men visst, det var rätt kul senast.