Att ge Kero och Tikka samma betyg visar ju bara att han inte kollat på speciellt många matcher
Han har käkat svamp. Sällan har jag sett så korkade betyg.
Enda sättet att HV får behålla hedern intakt är att strax före matchen skicka in en delegation bestående av Tedenby och Tikka med vit flagg till MoDO:s omklädningsrum och ge upp så vi slipper ytterligare ett svidande nederlag.
Kanske inte heller med samma ögon som oss på forumet
Nä, Lehtinens statistik var ju inte alls mycket bättre än Alnefelts och han fick la två getingar?
Dags att stänga den här tråden nu!? Annars finns risk att man går vilse.
alternativt pausa på matchdagarna kanske?
hahha, jag låter er gå vilse. Det är ok, vi är alla vilsna just nu. detta är poesins och känslornas tid. blommorna och binas tid kommer, inte idag, men kanske senare, efter detta.
Rim-och-ranson-av-ölbärsens-tid är föbi. Nu vakar vansinnet över logiken och slår den medvetslös vid första tecken på rörelse. Vi är i demonernas domän. Ankdam och sandlåda åt folket.
Ha.
Det viktiga är vad Wennerholm tror…
Jag vet inte riktigt vad jag känner. På ett sätt likgiltig. På ett sätt frustrerad över att vi hamnade här återigen.
Jag är säker på att vi åker ur. Det är fullt logiskt, eftersom vi är sämst på allt. Som lag, som lagledning, som förening, osv. Allt.
Frustrationen ligger dock i att det här är så otroligt förutsägbart. Ingenting blev rätt efter återkomsten. Fel styrelse, fel sportslig ledning, fel lagledning, fel lag, allt. Fel. Och det såg vi - supportrarna - men inte folket inifrån. Hopplöst.
Om ett gäng säsonger i HA krävs för att få HV på rätt spår så får vi väl ta det, antar jag. För nackdelen med att klara sig kvar är ju att ingenting kommer förändras. Samma sänken i truppen, både spel- och lönemässigt. Samma sänken i lagledningen (gäller iofs oavsett lag, men SHL fixar man ju uppenbarligen inte). Samma styrelse. Osv. Osv.
Framtiden ser inte ljus ut oavsett hur detta slutar. Iaf inte på kort sikt. Om det blir ljusare på medellång sikt, efter 3-5 år i HA återstår att se. Inte säkert.
Men oavsett så är det svårt att känna passion för det här längre. Intresset har fått sig en rejäl dip för mig detta år. Sett väldigt få matcher, väldigt många färre än tidigare. Och vet ni vad? Livet är bättre utan haveriet HV71.
Apropå det där med att intresset till slut svalnar. Jag står fortfarande i valet och kvalet (pun not intended) om jag ska se kvällens match.
Vid upprepade tillfällen har vi här på forumet jämfört det vi befinner oss i med en destruktiv relation. Fast man vet att det här tar kål på en så kan man inte lämna.
De senaste dagarna har jag insett att jag börjat nå min maxgräns. Jag kollade inte på sista grundseriematchen, fast det kan ha varit HV:s sista SHL-match på ett bra tag framöver. Vi är nog alla tillräckligt rationella för att inse att det bara handlar om “idrott”, att det pågår en massa värre grejer i världen. Men jag var på riktigt sorgsen över att jag medvetet valde bort matchen. Det kändes som jag skrev i nån annan tråd, hur konstigt det än låter, som att jag svek mitt lag.
Och ikväll… Jag vet inte. De senaste åren har jag valt bort matcher på grund av nervositet. Men nu…? Jag orkar helt enkelt inte.
Jag känner att jag börjat nå en gräns, en gräns som flyttats fram för varje år, en gräns jag inte trodde jag skulle nå. Men nu är den nog f-n nådd. Tror jag… Nu är det upp till HV att bevisa varför de förtjänar supportrarnas kärlek, och bevisa för oss varför vi ska stanna kvar.
Jag har gjort mig själv upptagen ikväll. Jag känner inga problem med att se resultatet i efterhand och sedan kolla på matchen om det gick bra.
Om det gick dåligt. Nah.
Jag saknar meningsfulla matcher så mycket att jag kommer se mycket av kvalet. Annars har jag valt livet framför supporterlivet.
Hinner spela en massa musik, umgås med sambon och andra hobbies när jag skippar hv. Livet blir kul helt enkelt.
Om vi klarar oss kvar och byter ut AB är min plan att se fler matcher på plats men skippa streaming. Det stöttar hv mer men frigör också tid.
Äsch, hjärtat slår lika hårt som alltid för HV71 men som försvarsmekanism ägnar man sig åt sarkasm, klagomål och domedagsprofetior. Jag lika mycket som alla andra.
Men HV är på väg mot något bättre, både med BL och AB. Jag kommer sitta klistrad och blir det game 7 är jag i Ö-vik. (Min enda hemmamatch förra säsongen blev 5-0 mot IKO)
Skitjobbigt detta men som HV-fan är det aldrig mellanmjölk som för t ex det ständiga mittenlaget Luleå. Heja, nu köööör vi!
Sanny tippade “inte en chans att HV kvalar” strax efter streaken vi hade. Han har således lite otur med sina bedömningar…
Känner mig ganska lugn och likgiltig. De senaste säsongerna har nog härdat en lite.
Hoppas verkligen vi håller oss kvar men magkänslan säger något helt annat så man landar någonstans mitt i mellan känslomässigt.
Vare sig vi spelar shl eller ha så måste ju en förändring ske i föreningen innan nästa säsong….
Kanske är lättare att ta tag i de interna problemen när man spelar ha och inte har ett herrlag i konstant kris i 52 omgångar men vad vet jag.
Nu är de upp till bevis, de är i motvind drakar lyfter så frågan är om de är vita eller röda ikväll.
Ska ni verkligen titta på skiten ikväll? Även om vi vinner ikväll lär spelarna sitta där på isen när att är klart och tänka ”va fan hände”.
Känns nästan skönt att jag ska jobba under större delen av helvetet till match ikväll och veta att jag i alla fall kommer få betalt för denna enorma ångest och lidande.