Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Vaknar upp efter dålig sömn och känslan är sådär.

Jag hoppas verkligen på att HV71 ska ta sig samman.

Men vad tyder på att så skulle bli fallet egentligen? :man_shrugging:

3 gillningar

Godmorgon!! Jag har faktiskt en go känsla. Jag tror dom fixar 1 match uppe i ö-vik!

4 gillningar

Instämmer helt! Det är svårt o tänka bort de ligger o snurrar i tanken så låt klockan gå fort så vi får den överstökad, njutning nope inför…

1 gillning

Finns inget som hindrar BL och AB att försöka söka maximal kontinuitet genom att vilja skriva nytt kontrakt för HA med Tikka (även om det blir en annan nivå).

Han har ändå varit en av dem som fått mest förtroende som nyckel-spelare i tid och otid.

1 gillning

Har sovit som en sten. Försov mig till och med. Är ganska likgiltig inför kvalet, rätt skönt.

5 gillningar

Samma här. Dom är ju toksämst och borde degraderas men får en chans till. Visa lite vilja nu då för en gång skull!

Jag räknar med uttåg med buller och brak, allt annat är bonus.

Prove me wrong, HV!

3 gillningar

Tänker lite samma sak. Hv förtjänar inte att vara kvar i shl. Håve är sämst av alla lag och borde åkt ut med dunder och brak. Att de får en till chans att “rädda” säsongen är bara en bonus. Ska försöka se matcherna med total likgiltighet.

2 gillningar

Det kommer bli bananas idag …

3 gillningar

Ah, äntligen matchdag. Bästa dagarna i livet.

1 gillning

Hawaii-hockey kan nog gynna oss så ananas och bananer blir finfint.

Mycket biljetter kvar i Ö-vik ikväll.

Tydligen står nåt industriområde med knäppt namn på spel, jag som trodde det var ishockey det handlade om.

Jag avundas supportar som tror att lidande handlar om att bli utslagna tidigt i ett slutspel. Som att de är världens undergång.

Ge mig den känslan, blixtsnabbt!

9 gillningar

Jag är också helt jävla avdomnad, känner inget alls. utgår ifrån att det går åt helvete. Jag orkar inte känna ångest längre.

3 gillningar

Känner mig nästa taggad på att spela matcher som faktiskt betyder något. Men samtidigt fylld med ångest

Ja, problemet är att man vet efter ett antal säsonger nu att HV lyckas hitta sätt att göra oss besvikna om och om igen. Vi kommer leda med 3 mål och förlora ändå eller något i den stilen bara för att det ska svida extra mycket

2 gillningar

Sanny har släppt en lista på Expressen där han rankar samtliga spelare i båda lagen.
Alnefelt och Dichow får två getingar. Lehtinen fem.
Vad fan missar jag, så jävla bra är han väl ändå inte?

Sannys betygsättande lämnar för övrigt en del att önska. Tikka, Tedenby och Brännström får 2+ och jag vettifan var han har hittat de betygen. Joensuu måste skakat om hjärnan på honom ordentligt.

3 gillningar

Håller med, känns som spelare i båda lagen skulle kunna få både högre och lägre betyg.
Lethinen är en toppmålvakt, men inte 5+. Då hade han haft en högre räddningsprocent. Tvåa på Kero är väl i lägsta laget kan jag tycka. Att ge honom samma betyg som Tikka är ett skämt i sig.

5 gillningar

Ska vara överstrucken geting på dessa 3.

1 gillning

Den där känslan som man bara kan få av att HV spelar viktig match och av riktigt dåliga skaldjur…

1 gillning