Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Nu kör vi ända in i kaklet, välj glädjen och släng all nervositet åt helvete …

Blir det Hockeyallsvenskan så blir det …

7 gillningar

Sanny tippar att Modo vinner kvalet tack vare en bättre målvakt, Sanny ger Day, Tikka och Kero samma betyg, 2 getingar, jag tycker Sanny har snurrat till det lite med betygsättningen, trodde domen skulle bli överkörd geting på en ovanför.

3 gillningar

Helt ute och cyklar tycker jag. Men han ser väl inte riktigt lika mycket HV-hockey som oss kanske. Eller så ser han hockey på ett helt annat sätt än vad jag gör.

Kero. Så underskattad. Mer istid och bättre folk runt sig så…

Borgström har fixat poäng i PP, det är skillnaden på de två.

4 gillningar

Riktigt jävla illa om Borgström inte kommer till spel.
Känns väl högst otroligt att han gör det om han fick kliva av träningen igår…

Får se om det slår tikkas tigerbalsam :roll_eyes:

Doktor Karlman imorgon eftermiddag:

9 gillningar

Hur många här tror borgy spelar imorgon eller ej?

Kanske går som 13:de och nyttjas i pp :thinking:

Tänkte det med

Det betyder att Tikka får mycket mer speltid om jag känner Blomman rätt :upside_down_face:

2 gillningar

Borgström. Med eller inte.
Spelar inte så stor roll.
För PP ja, om nu ingen annan har tänkt kliva fram och ta avslut så…

I 5 mot 5.
5 mål på 52 omgångar…

Bra mycket viktigare att andra lirare kommer igång och leverarar.

3 gillningar

Det enda jag vill se Tikka göra är att lägga blöta tacklingar på motståndarna. Sådana där som suger musten ur dem. De ska liksom klistras in i sargen och sedan hållas kvar en sekund extra som om det vore kvicksand. De ska vara tunga och klibbiga.

5 gillningar

Är Smaski med upp till Övik?

1 gillning

Vi får vara tacksam om han ligger tillräckligt rätt i position för att de ska känna lukten av hans fisar.

Oavsett hur mycket vi brinner för HV här på forumet är Tikka den som har mest att förlora vid degradering. Från att vara en av de bäst betalda i SHL till att håva in 35 lax i en värld där verkligheten kommit ifatt honom.

1 gillning

Lyckas Hv knipa första matchen imorgon tror jag att mkt kan vara vunnet. Hoppas att det är Dichow som står. Står Hugo så blir man ju orolig, men han kan göra kanonmatcher också. Får verkligen hoppas att han gör det imorgon. Fruktansvärt nervöst redan nu, puh!

1 gillning

Fan vad nervös man är redan inför imorgon :smiling_face_with_tear:

2 gillningar

Det går fan inte sova… Fan att detta laget ska påverka en så jävla mycket… :neutral_face:

2 gillningar

Taggad! Bara jag som tycker det ska bli kul med hockey som gäller nånting?

4 gillningar

Vaknar upp med en olustig känsla. Det knyter sig i magen

1 gillning