Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Day ger klartecken för spel mot MoDo imorgon, otroligt viktigt. Borgström fortfarande osäker.

Det börjar ju inte något vidare, även om en comeback från Day är otroligt viktigt.

7 gillningar

Verkligen. Tycker Lehtinen är bättre än våra målvakter, men den skillnaden i nivå hockeyfolk påstår att det är är inte proportionerlig med statistiken.

1 gillning

Samma här. Känner typ så, bryr mig inte om det blir HA, vill bara att det ska vara över. Finns en fördel med att åka ner i och med att alla kontrakt då bryts.

1 gillning

Hör mig för och ser ut som Hugo startar i morgondagens match.

5 gillningar

Dichow kanske inte är så mycket bättre men utespelarna verkar trivas bättre med dansken i mål.

1 gillning

Tikka :balance_scale: Ang?
Tedenby :balance_scale: Luoto?

Jag vill att “vi” är ett SHL-lag nästa säsong.

Då är alltså Dichow fortsatt sjuk. Det är fruktansvärt illa.

1 gillning

Nja han ska vara frisk igen, däremot inte helt matchredo. Går nog rimligen som tredje imorgon och startar Söndag.

Vad bra om vi går in med Hugo. Vunnit 37 procent av de 62 matcher han stått i HV-tröjan. En riktig vinnare.

Sen har väl inte Dichow så mycket högre han heller. Oavsett vem som står så ska Dichow och Alnefelt göra något de väldigt sällan gör. Vinna matcher.

Hua.

Vinn den där jävla kampen nu!

Påtal om målvakterna, jag personligen gillar inte att Dichow är borta. Mycket tryggare med honom.

HV:s ledarstab har gått över till numerologi : 37 + 62 är 99 , samma nummer som Gretzky !

Vad kan gå fel !

7 gillningar

Är rädd att Hugo släpper 2 lösa höstlöv första 5, sen är kvalet över.

3 gillningar

Tror han göra några bra räddningar i första. När HV lyfter spelet i andra perioden släpper han tre enkla.

Modo lär komma ut som ilskna bålgetingar med habanero i röven på fredag. Problemet är ju bara att Blomman aldrig kan förbereda laget på att de faktiskt ska spela en hockeymatch, så jag hade inte blivit förvånad om matchen är över efter första perioden.

3 gillningar

Känns spontant som MoDo är mer taggade (fansen osv) medan vi är rätt stukade och i någon mening likgiltga nästan?

Hoppas inte spelarna delar vår känsla.

Då är denna matchserien över om dryg vecka.

Modo har väll inte ens sålt slut sina hemmamatcher? Om de fortfarande finns biljetter så känns de verkligen inte som att deras fans är mer taggade.

Vi fans har ju varit mer taggade än laget hela säsongen så ser fram emot att sitta där nästa fredag och se Titanic sjunka utan att ens kaptenen eller besättningen försökte lösa situationen. I en stor gemensam kollaps sitter vi där dryga 7000 förtappade själar.

Men jag bidrar iaf till storstjärnan Tikkas lön nästa år med mina 2 x 599 pix till spektaklet. Man får se det sköna i det hela!

Och sen lyssna på vad AB tar med sig till nästa match (i höst) och att de borde ha förberett sig bättre, och framförallt hitta nycklarna till det där gymmet de inte kommit in i på hela säsongen.

Men jag ser gärna att jag har helt fel och att ett gammalt HV-hjärta blir varmt när vi vinner och i alla fall är kvar i ångestracet.

Det är ju inte jättestort Ö-vik. Så är nog svårare för dom att fylla även om intresset är stort. Deras arena är ju även ngt större än våran.

Det där får inte vara sant! Hur kan de ha Hugo före Glifford! Jag blir galen!!! De har väl sett vilken otrygghet han sprider. Visst, Olof har inte varit prickfri det senaste men hästlängder bättre och inger mer lugn och förtroende. Vi vill verkligen inte vinna det här kvalet!!!

Fyfan. Sömnen inatt lär inte bli på topp. Vilken ångest.