Trodde det var Teden som värmde upp.
Jag har tänkt lika. Jag ville inte att folk skulle gå nu på våren, hoppats att arenan ska stå tom för att det enda språket människorna i Garden pratar är pengar.
Men.
Nu när de är dags för HA är de viktigare än någonsin att folk sluter upp. Det kommer skrivas massa idiotiska avtal, dessa spelarna ska ha lön och vi måste ha råd att ersätta dessa när de visar sig vara en flopp framåt november.
Så. I Jan/Feb va jag all in för bojkott, nu och framåt är de viktigare än någonsin att de ska va fullsatt och slutsålt i kiosker/barer varje match.
Ska vi gissa på följande scenario ikväll?
HV kommer ut i rasande fart och sätter press på Modo men man får inte till det där sista. Man har nån puck i stolpen och nån missar öppet mål och i samma anfall tappar man pucken, Aagaard kommer fri och sätter 0-1.
Sen går luften ur både hemmalag och publik.
Nej fan, Tikka gör ett hat trick, Tedenby kör ett helt byte utan att varken peka eller ramla, HV vinner med 5-0 och sopar hem serien med 4-2.
Ärligt talat dock så klarar jag inte ens av att engagera mig i skiten. Man kör vidare i exakt samma hjulspår som satt oss där vi är…man testar inget nytt, mer än att bänka nån junior eller byta målvakt, men dåren (jag använder dåren för det är dårskap att bara köra på på samma vis och tro att något ska förändras) i båset är untouchable ändå. Fuck it!
Låt det ske!
Jag känner mig lite mindre bitter efter att ha lyssnat på Tojje.
Älskar Tojje ![]()
![]()
Jädra optimist.
Tojje är förjävla fin!
Såg klippet med exorci… Prästen nu.
Den skapade absolut känslor. Men pga min sinnesstämning kring HV så blev det mest sorgligt. Så många som bryr sig om HV. Så många det kommer såra när vi åker ur. Ett sista lite tappert försök att gjuta mod i en grupp spelare och ledare, varav merparten inte har den minsta aning om vad HV betyder för alla oss supportrar.
Det här klippet borde man ha spelat in redan inför säsongen och visat laget 24/7.
Live to die another day, för att citera en dålig Bond-rulle.
Det är ungefär så jag summerar mina känslor just nu. HV gör en kanonmatch, men pressen ligger likväl kvar på HV inför fredagens match där vi börjar om på noll igen.
Oavsett vad jag känner. Det finns mycket positivt att ta med sig. Dichows målvaktsspel, effektiviteten, Tikkas och Engsunds fantastiska förmåga att krypa innanför skinnet på motståndarna, AP:s islossning, mål i PP… Ja, det finns säkert mer.
Det som dock oroar. Ikväll var en sån där kväll när allt stämde för HV. Vi vet att det kan hända nångång ibland. Idag gick puckarna in. Men matchbilden innan HV:s ledningsmål var långt från klockren. Hawaii-hockeyn gynnade i det här fallet bortalaget som kan spela utan press. Ett mål för Modo, en utebliven superräddning av Dichow, och det hade varit rejäl uppförsbacke.
Än så länge har inget lag knipit den där viktiga första bortasegern. På så sätt är det lite status quo. Inget lag har egentligen sprungit iväg än. Kan HV förvalta detta nu, den energi man får med sig från den här segern, ja, då är det öppet igen. Men tyvärr vågar jag inte tro på det förrän jag ser det.
Det gäller väl att de ska komma ihåg vad som var bra och att försöka behålla det till nästa match, kan de göra det borde de ha en chans.
![]()
Skönt med viktoria och bra insats. Direkt nödvändigt. Men med det sagt vågar jag lova att tatuera in Blomman och Hymlaren på vardera skinka om vi vänder detta (bildbevis utlovas givetvis)…
Faan, nu har man ju fått en liten gnista hopp igen. Innebär att man troligtvis kommer falla ännu tyngre…
Nej då nu ser vi det positiva. Borgström hel nästa match med den här insatsen så skickar vi ner Modo om tre matcher!
Enkelt…
Varför kan man inte få fram det här tidigare på säsongen och fler gånger?
Helt sanslöst.
Det finns ju där någonstans detta laget ska inte komma sist i shl.
Nu vet vi hur bra dom kan spela, vilket bestämdhet man kan gå in i situationerna med , vilken vilja spelarna kan visa och att man kan skjuta utan att hålla pucken två sekunder först.
Nu vill jag se detta även nästa match, och nästnästa och nästnäst nästa och även efter det om det behövs annars kommer jag att ge hela min omgivning en hel hög hårtorkar med början fredag kväll.
Oraklet! Låt din vilja ske