I LHC - FHC säger man att Blomman ÄNTLIGEN har sagt att man nu fokuserar på kval.
Enligt TV4:s sändning av Silverköping mot FHC säger Blomman att man ställt in sig på kval. Rätt jäkla skönt att höra faktiskt.
Sent ska syndaren vakna. Men bra. Skönt att höra. Då ligger vi bara en, ett par veckor efter i planeringen…
När i sändningen?
5-10 minuter sedan. Inser att det inte var det du frågade efter. Jag ska leta.
Såg nu. Blomman ska ha sagt till Edlund att han börjat förbereda sitt lag på kval, eftersom det kan bli så att vi hamnar i kval.
Då kanske det går att sluta spela med huvudet i sanden och släppa ner axlarna lite och göra en Malmö mot Brynäs.
Det är ju inte kört! Vi möter alla lag över oss i tabellen dessutom, logiskt då vi är sist iofs…
Att ge upp nu innebär ju att man inte tror på sitt eget lag och spel alls längre. Vi har ju ett bättre lag än våra konkurrenter så kan ju fixa detta.
Behöver ju inte yra om slutspel men att slippa Play Out är ju inte kört ännu, långt ifrån. Troligen hamnar vi där men då är det ju pga vi fortsatt inte presterar. Han vet väl att han blir kvar så han tänker väl logiskt iofs.
Ser inte riktigt varför man inte ska ställa sig in på kval och försöka sätta spelet utan någon större press. Ser hellre att man förbereder sig ordentligt nu istället för att gå bort sig i ren stress i någon tro på att vi kan slippa kval.
Det handlar väl om att förbereda laget på att det troligtvis kommer bli kval. Jag tror att alla vet att det fortfarande är matematiskt möjligt att slippa kval, men det är ju osannolikt att det skulle ske.
Hm, hjälper det? Han kommer predika en uppsats för att förbereda laget. Sen kommer vi åka ur av bara farten för att motståndaren spelade hockey och vann matcherna.
Elakt kanske, men jag är bara rädd. För ja har man inte satt det nödvändiga taktiska som krävs för att ta poäng i grundserien vad är det som talar för att man helt plötsligt hittar det.
Ja för att inget talar för det och man helt plötsligt tar sig samman och inser faktum vilken hockey som krävs i ett kval.
Men tillåt mig att vara skeptisk.
Det är ju också problematiskt att Blomman brister även i rutin som HC vad gäller negativt kvalspel.
Han har aldrig coachat ett lag i negativt kval och han har alltså torskat tre av tre sjumatchersserier som HC.
Det är tränaren som ska rädda oss.
Känns inte riktigt som killen som får ihop det när det faktiskt gäller något.
Vi är 100% klara för kval så nu ligger fokus på att nöta in ett spel för att va bäst när det gäller om nån månad. Jag hoppas iaf fokus ligger på det börjar man tro man kan undvika kvalet kommer det kassa krampaktiga spelet tillbaka.
Inget går enligt plan - när Blomman förbereder dem för kval börjar de istället vinna , kanske missuppfattar spelarna och gör hela tiden tvärtom , lite som Sven Dufva …
Efter gårdagens haveri mot Rögle kan jag inte fattar hur laget under Blomkvist skall kunna vinna fyra matcher mot Modo/LHC/Örebro. Man kan konstatera att efter 7-8 matcher på försäsongen plus 46 seriematcher så finns fortfarande inget trovärdigt spelsystem.
Du får inte glömma att dessa lag inte heller är speciellt bra. Har marginellt fler poäng än oss… Dessutom har vi väl plusstatistik på inbördes möten med dessa lag, i alla fall Modo och LHC. Så skulle snarare säga att det är 50/50. Plus om vi får hemmaplansfördel
Känns som att våra tilltänkta kvalmotståndare blir Modo eller LHC.
Vilka har vi bäst vinstchans mot?
Ingen av dem. Vi ryker oavsett. Men rent krasst: LHC som ändå skulle ta nästa steg denna säsongen, så likt oss 2020/2021 så var det väl ingen som trodde de skulle hamna i kval. Men det skulle vara mardröm att LHC spelar ut oss.
Vi har 1 % chans mot Modo, 0,5 % mot Linköping, och då är jag nog ganska positiv.
Är det statistiskt fastställt att det blir kval nu??