Håller med det är inte läge att va lika buffliga som match 3 då blir det 2:or.
Tittar på dig Engsund
Håller med det är inte läge att va lika buffliga som match 3 då blir det 2:or.
Tittar på dig Engsund
Ros tror HV tar hem det. Har han en Wennerholm-förbannelse över sig eller brukar han ha rätt?
Intressant ändå med målvaktssnacket inför kvalet. Lehtinen hyllades till skyarna. Han har INTE varit bra alls, vilket är gött. Dichow däremot. Vilket jävla monster!!
De skulle ju släppa biljetter till medlemmarna kl 10 nu med info via mail. Inget mail kommit än.
Hugo känns… petad? Eller? Verkligen en slump annars att han gör tidernas sämsta insats för att sen hamna på bänken till match 2, och därefter helt utanför laget match 3 och 4.
Nu hoppas jag Dichow är hel och kry resten av matchserien (knack, knack) och att Glifford fortsätter som backup. För ja, med Hugo i mål lär vi sannolikt åka ur.
tyckte mig se tendenser av trötthet i laget igår… hoppas det är en känsla som inte stämmer…
Jag tycker HV ser trötta ut. Tröttare än Modo. HV spelar ganska ineffektivt med burskydd och center som hämtar puck bakom målet. Ofta slutar det med att man möter ett uppställt styrspel och man får otroligt svårt att komma över anfallsblå med kontroll. Oftast vänder spelet i mittzon med tre antingen felvända eller stillastående spelare högt upp. Så det blir mycket skridskoåkning som inte ger nånting.
Modo vänder spelet mycket snabbare och effektivare med folk högt upp i banan. Så de behöver inte åka lika mycket skridskor och de kommer in snabbt i anfallszon mot trötta HV-spelare. De fick många och långa anfall på det sättet.
Kan det vara en följd av att man inte är så strukturerade över banan. Att man saknar grunder för att hantera spelet. Och när man inte har med studs och skapar något momentum ja då blir man låga och ha svårt att ta sig ur det.
Därav upplever vi det oengagerat, ovilja, trötta spelare som ex inte bry sig eller vill något. Men att frukten av det är att energi tar slut så snabbt när man inte har förmågan att stävja och avfärda när motståndarna börjar snurra. Man försöker i någon form bara att få stopp på det. Och när man får stopp på det och kan ta sig uppåt i banan så finns inte så mkt energi till ett konstruktivt anfall. Just när det händer.
Två. TVÅ jävla vinster till. Är det för mycket begärt? Vi måste upp till onsdags nivån om vi ska ha en chans imorrn i Övik.
Modorövarna gnäller över domarinsatsen! Kommer det drabba oss nästa match?
Att domarna kommer straffa oss genom kompensation?
Hv får inte dra ner på tempot och tillåta Modo styra tempot. När vi tillåter det så är Modo bra.
De spelar en hockey i offensiv zon som jag önskar Hv gjorde med positionsbyten och låter pucken göra jobbet. Vi spelar bakom mål istället för att ställa frågan till försvaret.
Vi måste upp till 3:e matchen om vi ska ha en chans uppe i Ö-vik! Klarar Hv detta?
Tveksamt!
Hur är domarupplägget i kvalserien? Inte tänkt på om de fått flera matcher eller inte… i slutspel förut (på den tiden vi var där) så fick väl samma domarpar flera matcher i rad i samma matchserie?
Det jag tänker är att domarna från igår också dömer på söndag så kan det säkert krypa in lite tveksamheter så de erkänt att det blev fel strax innan avgörande och därmed vara påverkningsbara!
Hoppas på andra domare…
Utifrån matchrapporterna:
Match 1:
Huvuddomare: Mikael Holm, Linus Öhlund
Linjedomare: Daniel Persson, Ludvig Lundgren
Match 2:
Huvuddomare: Tobias Björk, Mikael Holm
Linjedomare: Ludvig Lundgren, Örjan Åhlén
Match 3:
Huvuddomare: Tobias Björk, Linus Öhlund
Linjedomare: Daniel Persson, Örjan Åhlén
Match 4:
Huvuddomare: Mikael Holm, Linus Öhlund
Linjedomare: Daniel Persson, Ludvig Lundgren
Så det verkar vara 3 huvuddomare och 3 linjedomare som roterar och match 4 hade exakt samma domarkvartet som match 1. Ingen domare hittills har haft fler än två matcher i rad. Jag chansar på att det är kvarteren från match 2 som kommer döma nästa.
Samma kvartett som inte gav HV en utvisning i match 2…
Kan ju tyckas som en nackdel. Å andra sidan kanske bra att det blir ett automatiskt skifte så gårdagens match inte påverkar allt för mycket? Samtidigt som kanske just denna duo, som alltså inte gav HV ett enda PP i match 2, tagit till sig av kritiken från Blomman?
Aja. Egentligen skitsamma. Det är SHL:s två sämsta lag som gör upp. Det är inte domarnas fel. Det är inte heller domarna som kommer skjuta ner något av lagen i allsvenskan. Det gör Modo och HV så bra själva.
Hittills tycker jag domarna varit riktigt bra.
Någon gång har de undvikit att ta nån utvisning men det har jämnat ut sig och inte drabbat det ena laget särskilt mycket mer.
Hellre ta aningen för lite än för mycket och störa rytmen i matchen
Dottern har fixat biljetter till bortastå i morgon. Det kommer bli spännande att åka ner till Övik. Jag är ju mer av en sittplatsperson själv, men stödet måste ju stödjas. Är det någon som vet om det åker upp någon busslast?
Ja det är ett j-a gnällande i forum och poddar, det låter ju som ett vid ett bortdömt mål eller liknande, eller klar offside före ett godkänt mål. Faktum är ju att det var bra tryck från Modo men aldrig mål, dessutom gick det 93 sekunder effektiv speltid från tekningen i HV zon till AP gjorde målet. Lyssnar man på kritiken låter det som målet föll några sekunder efter incidenten.
NBS har en buss som går upp. Klockan 1.00 inatt. Va 65 anmälda sist jag kollade, igår har jag för mig.
Jag skulle påstå att domarna är bättre än spelet. Det är upp till minst usla laget att tacka gudarna för att de fick möta ett gäng slapptaskar.
Kommer inte vara fullsatt ändå så du kan säkert hitta en tom sittplats om du skulle vilja