Quila, du har så rätt så! Kolla bara på Liljanders sjuka intervju för några veckor sen. Play Out fanns inte ens på världskartan. Bli farliga i slutspel det enda som gällde för honom och övriga.
Kan ju också vara så att vi kan bestämma vem vi vill möta i ett kval? Vi möter ju båda och kan bjuda ex LHC på tre poäng i sista omgången, vi lyckas ju oftast torska ändå iofs.
Vill vi ha LHC så går vi all in mot dem och får ett knäckt LHC i Play Out tre dagar senare. Kan bli intressant. Dock känns det som om vi har AB i båset så kan vi inte vinna, ev kan MoDo eller LHC förlora dock.
För övrigt tycker jag att det borde vara en vecka ledigt innan Play Out så lagen som kämpat in i slutet hinner ställa om. Två lediga dagar är galet lite!
Med tanke på att över 200 dagar att förbereda sig på och hitta nycklar bara har hittat fler hänglås och brunnar fyllda med skit - så är jag skeptisk till den fördelen. Lite hopp hade kunnat skänkas om man provade nåt nytt.
Ge oss LHC. Ultimata förnedringen att ryka och total eufori om vi på nåt mirakulöst sätt skulle vinna. Oavsett motstånd så tror jag vi står handlösa. Iaf om ledningen fortsätter att ha ”is i magen”….
Det finns en relativt stor möjlighet att det blir Malmö, de har förlorat många matcher i slutet, skulle LHC slå Malmö och Modo ta tre poäng mot HV på Tisdag så skiljer det bara tre poäng mellan Malmö och Modo.
Jag tror faktiskt det bästa är att LHC vinner och att det pågår en kamp in i det sista mellan LHC och Modo om plats 12-13. Detta medan HV blir såpass otroligt supertydligt avhängda att ingen i HV kan tro på något annat än kval så att man kan ställa om och ställa in sig på att komma förberedda inför kvalet medan vår motståndare kanske kommer in med lite tyngre kroppar.
Rätt intressant sista omgång kan det bli. OM Malmö torskar alla tre matcher nästa vecka möter de rivalen Rögle i sista omgången. Samtidigt möter då LHC sin rival HV. Två rivalmöten som kan vara riktiga ödesmatcher.
Det bästa för oss är att LHC måste vinna i sista omgången för att slippa kvala. Vi vinner den matchen som vi ser som första Play Outmatchen och ett helt knäckt LHC ska ladda om under endast två vilodagar för ett avgörande kvalspel. Vi har också förändrat ytterligare i coachstaben och ser ut som ett helt annat lag än under säsongen.
Samtidigt har vi fatiskt en stor chans att få hemmafördel om vi slår MoDo på tisdag.
Återigen. Ett lag som inte ens kan spela när det inte gäller något kommer inte att kunna hantera när det faktiskt gör det. Att detta dödgrävargäng skulle ha förmågan att resa sig när det gäller som mest är rena önskedrömmar. Men det är där det som det kommer att stanna vid. Önskedrömmar.
Laget är så dåligt, så svagt, så patetiskt, så …… Ynkryggar. Hela gänget. Ynkryggar.
Instämmer, det blir lite patetiskt när Blomkvist säger att de gjort några korrigeringar, de har haft 48 seriematcher plus försäsong på sig men spelet liknar fortfarande kattskit med obegripligt spelsystem, katastrofalt försvarsspel och darrigt målvaktsspel. Finns inget som idag pekar på att HV skall vinna kvalet om det sen blir Modo, LHC eller Malmö som motståndare.
Ska man försöka vara lite “snälla” mot laget och ledningen här och nu, så får vi väl ändå konstatera att det inte alls är ovanligt att kvalklara lag brukar dippa rätt rejält när man börjar ställa om inför kvalet.
Blomman säger att man håller på att korrigera vissa saker. Men. Med tanke på att HV, sjukt nog, ändå haft hugg på lagen ovan fram tills egentligen idag, så har jag svårt att se att man faktiskt ställt om helt inför kval. Jag önskar att Blomman är lika smart som han låter i intervjuer, och med det håller på att skruva på saker och ting. Men känslan är dessvärre snarare att proppen gått ur laget totalt.
Det har stuckits hål på det luftslott man byggt upp tidigare under säsongen. Verkligheten har kommit ikapp. Och då är det inte längre lika “kul”. Det känns snarare som ett lag där spelarna har gett upp och mentalt övergivit skeppet än ett lag som förbereder sig och skruvar på saker och ting inför ett kval.
Blir nog bra det. Björn har ju sagt att han vill bygga lag med lokal personal. Kan tänka mig att se ett HV med mer än hälften av våra talangfulla juniorer.