Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Är av den bestämda åsikten att det lag som kommer sist i serien skall degraderas. Inget kval. Inga livlinor. Är man så bottenlöst urdåliga över 52 omgångar som Oskarshamn var förra säsongen och som HV har varit under denna säsongen. Då ska man åka ur. Direkt.

5 gillningar

Visst har vi varit dåliga, men inte så mycket sämre än våra bottenkollegor. Vi får väl alla lite skygglappar på, när det handlar om egna laget, men tror nog Modo och LHC-supportrar säger ungefär samma sak.

Håller med om detta. Då skulle man också komma runt det här med att det sämsta laget kan ägna slutet av serien åt att förbereda sig inför kvalet. Vet inte om det gett så stor fördel genom åren (har väl oftast varit jumbon som åkt ur), men ändå orättvist att man kan vila småskadade spelare osv på ett annat sätt.

det står 2-2 i den statistiken just nu. HV och IKO åkte ur som jumbo medans MIF och Timrå klarade sig. Ska tilläggas att det är sen nya kvalsystemet infördes.

2 gillningar

Ok, tack! Av någon anledning hade jag fått för mig att jumbo alltid åkt ut hittills.

Egentligen är det väl bara HV som jumbo som städats av. IKO tog det till sju förra säsongen, men både Timrå och malmö vann sina serier relativt enkelt mot DIF och BIF. Så utifrån det så skulle jag nästa säga att statistiken är på vår sida. Önsketänkande kanske…

1 gillning

Alla ”experter” i Expressens panel är överens om att HV har bäst chans mot LHC i kvalet. Vilket innebär att Modo behöver gå om dem. Känns ändå skönt inför kvällens match :smirk:

2 gillningar

Seger för oss, oavsett resultat :slight_smile:

1 gillning

Tror våran chans i kvalet stavas wennersprätt bara väntae på att han tippar kvalet.

5 gillningar

Tolv poäng kvar att spela om va? Teoretiska tåget har inte lämnat perrongen än?

2 gillningar

Tycker att man ska ge alla i laget en hög dos antidepressiva inför kvalet. Tror det är vår bästa chans utan att ändra om i laget eller ledningen.

Hah. Modo är ju lika dåliga som HV.
Det känns som 50/50 kvalet. De lag som har bäst koll på nerverna vinner.

2 gillningar

Malmö är totalt klappkassa för tillfället. Sjukt om dom skulle trilla ner i kval.

Vi får hålla oss till tåls med att skriva in HV i ämnesraden.

Fortfarande en teoretisk chans.

Tar HV 8 av 9 poäng.
LHC tar 0 av 9 poäng.
Och Modo 3 av 9 poäng.

Då har vi säkrat kontraktet. Men ni hör ju. Det kommer inte hända.

Tar LHC två poäng till, eller om HV förlorar efter full tid. Ja, då är det kört.

Jag skrev tidigare att vi senast omgång 50 kommer kunna fastslå att HV spelar kval. Står fast vid det.

7 gillningar

Tar hellre Modo än något annat lag i kvalet!

Linköping finns det ju klass.
Malmö är vi ju helt vilsna mot.

6 gillningar

Alla matcher vi har hittat sätt att förlora blir extra smärtsamma när man ser detta. Några ynka få poäng till så hade vi haft en mer rimlig chans…

(Sen har vi väl i ärlighetens namn vunnit några vi borde förlorat)

Sjukt jämn tabell. Modo och LHC är ungefär lika dåliga som oss. Intalar jag mig.

3 gillningar

Säger bara det helvete vad Lehtinen är bra i den matchen som Luleå och Modo nu spelar

Hans svagheter behöver ni scouta noga

Ser på den matchen just nu, MoDo kommer bli svåra.

1 gillning

Vi har fullt upp med att inte trilla omkull när vi entrar isen. Motståndares styrkor och svagheter känns högst irrelevant.

6 gillningar