Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Vi ska alltså vinna ett kval TROTS att vi har seriens sämsta målvakter, sämsta bredd OCH sämsta tränare.

Fixar HV kvalet så är det för att våra fåtal spetsspelare vaknar upp på rätt sida från och med nästa fredag.

7 gillningar

Målet var slutspel, nu kommer HV komma sist, med ett av setiens dyraste lag. HV kommer inte vinna ett kval med denna uppställning.

3 gillningar

Samma lag och samma tränare = spel i Allsvenskan ett tag. Om man inte gör något kommer det bara bli värre.

1 gillning

För mig är Hv redan i Allsvenskan!
Finns inte en chans att Hv vinner 4 av 7 matcher.
Har hänt en gång att vi vunnit så många och det va när Glifford sprattlade till och ett PP som funkade! Nu funkar inget och vi kommer vara chanslösa oavsett motstånd!

1 gillning

Krävs att de skiter fullständigt i bänkens kommandon också och kör sitt eget race.

Kan lätt se att vi vinner om bara Teden tar tag i Tikka varje gång han försöker ta sig över sargen från bänken på ABs kommando.

7 gillningar

Småfnissade lite åt ditt inlägg. Sen insåg jag att det faktiskt är en rätt bra idé.

2 gillningar

Fast Tikka kommer ju dra med Tedenby ut som en vante och så är vi 6 man

11 gillningar

Då har vi skrivit in HV71 i ämnesraden. Egentligen hade vi kunnat starta tråden redan i oktober. Men bättre sent än aldrig. Vi startade den för tre veckor sedan, en vecka innan Blomman började snacka om EVENTUELLT kval.

Tack @TimpanHV71 för att du ändrade.

6 gillningar

Vi slipper möta örebro iallafall

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA edit fel tråd :laughing:

1 gillning

:no_good_man:

Tror det är bra att ”slippa” hemmaplansfördel i detta kval. Laget vi kommer möta är förhoppningsvis ett lag som blir klart sista omgången. Riktig chock att ladda om till med alla nerver. Hv kan komma som total underdog och stöka till det i första matchen och helt plötsligt blir det nerv

4 gillningar

Jaaaaaaa vi är i kval, fler fullsatta hemmamatcher med noll prestation!

1 gillning

Äntligen, höll jag på att säga.
Själv missar jag hela kvalet pga resa, men det spelar ingen roll.

Är 110% säker på att vi välförtjänt åker ur ändå.

Mer pengar att lägga på vettiga värvningar…

Likt Oskarshamn gjorde så finns det bara ett lag som varit lika dåliga som förra säsongen!
Vi förtjänar att åka ut! Sämsta laget, sämsta ledaren och sämsta lednignen.
Enda som håller klass är publiken som äntligen visade sitt missnöje genom att gå hem och de som va kvar höll käften. HV71 förtjänar inte oss!

2 gillningar

Malmö är i praktiken uträknade som X nu? Behöver tappa 6 poäng på MoDo samt 6-7 mål.

Även om det skulle finnas en dramaturgisk klass i att chockvinna över LHC i sista omgången och sätta dem i kval mot oss, så både hoppas jag på och tror att vi har störst chans mot MoDo

1 gillning

Är du säker på att du “missar” kvalet? Var glad för det tänker jag rent spontant!

1 gillning

Ja, det lär bli Modo. Det viktiga dock är att Modo är med i rejset in i sista omgången. Så nästa omgång håller jag tummarna för att de tar minst två poäng hemma mot Timrå samtidigt som LHC torskar efter full tid hemma mot Rögle.

6 gillningar

Vad spelar det för roll vilka motståndare det blir. HV71 förtjänar inte att spela i SHL. Tycker tabelläget och kval 2 år i rad talar sitt tydliga språk. Skit i SHL och tillsätt en utredning som undersöker hur idoter kan få anställning som vaskar föreningens miljoner!

2 gillningar