Tufft för MoDo som vinner i Luleå efter en bragdvändning men inte tar in någonting. Både LHC och Malmö vinner så läget är lika illa ändå. Enda lilla positiva för dem är att de i princip säkrat hemmafördelen i kvalet.
Jag hoppas att Modo har en realistisk chans att slippa kvalet på tisdag så laget vi får möta är rejält besvikna och slutkörda. Där ligger chansen. Synd att Malmö vann och inte också drogs in i dramat.
Orättvist och en stor fördel som man valt att ge det sämsta laget. Galet och helt fel tänkt av SHL när det lönar sig att vara klara för kval först. Borde vara minst en vecka innan kvalet börjar och inte bara två vilodagar!
Nu är detta vår chans till att undvika ett praktfiasko trots att vi förtjänat att åka ut. Så kan löna sig att vara sämst och då kunna kunna komma bättre förberedd både fysiskt och mentalt. Vår stora chans?
Annars ser jag bara två saker som måste hända om vi ska kunna hänga kvar. Lehtinen skadar sig eller att vi byter ut AB. Alternativt då att MoDo eller annat lag blir klara för kval på tisdag kväll och då blir knäckta av denna besvikelse.
Insåg precis att mitt rabatterade TV4 Play-abonnemang går ut 25 mars vilket innebär att jag åtminstone har möjlighet att se hela utträdet ur SHL i direktsändning. Alltid något.
Om inte Anton hittar ett trollspö så är Allsvenskan ett faktum snart!
Men att han ska ändra sig och hitta på något finns ju inte ens i mina finaste drömmar!
Ställ över och vila lite spelaren nu. Vill inte ha nån skada sista matcherna. Tror gruppen ändå inte är nöjda och vill verkligen vinna det här kvalet. Snart slutspel äntligen
Precis! Ställa över OFM, Borgström, Ang och LaLeggia. Kanske även Alsing och Luoto. Kan man flytta upp J20 fritt? Ta hem lån och ev får #76 ta en centerroll .
AB i JP:
”
– Vi skulle ju kunna välja att vila oss i form eller ställa över spelare, men det kommer vi inte att göra. Vi kommer att ställa ut det bästa vi har och se till att investera i de här matcherna.……”
Vår brist på centrar i årets trupp gör att Borgström måste gå center i kvalet, Kero är grovt underskattad av AB, men enligt mig given första/andra center, sedan OFM som tredjecenter. Sedan får det bli TT som fjärde center i brist på annat. Hur kedjorna skall formeras kan man ju diskutera.
Vi kanske håller oss kvar. Tikka kanske gör en poäng per match.
Men Liljander och Blomman, om de har nån form av självinsikt, borde ju förstå att folk är skeptiska.
Att samma spelsystem, att samma hopplöst ihopsatta kedjor och dåliga spelare som ges mer istid ska vara receptet på framgång i kvalet. Ja, bara en dåre kan tro på det.
Här borde man kanske lägga till att det är en hårfin gräns mellan att bli ihågkommen som en galning eller geni. Men jag tror att jag även med ett positivt kvalresultat kommer se tillbaka på detta som ren och skär galenskap.
För väljer du frivilligt att hoppa bungyjump utan lina och mirakulöst överlever, ja, då har du ingenting annat än maxflyt.
Ser att titeln ändrats, men det är väl inte helt klart att det blir MoDo än? Om MoDo går rent och Malmö torskar resten blir det Malmö. Men jag chansar på att titeln stämmer efter kvällens omgångar.
Linköping är dock klara för spel i SHL nästa säsong, betvivlar något av MoDo och Malmö tar in både poäng och 20-30 mål på 2 matcher…