Kvalet 24/25: MoDo Hockey - HV71

Fixar… :wink:

3 gillningar

Jag hoppas att det finns hopp för våra kvalmotståndare fram till sista omgången. Minimal tid att förbereda sig efter att precis trillar dit. Men jag tror inte det kommer räcka för oss, tyvärr.

1 gillning

Modo kan mentalt börja preppa för kval. Ändå bra att de fortfarande har en teoretisk chans. Skulle säga att det är viktigare idag att Modo vinner än HV.

1 gillning

Lite konstigt är det ändå att LHC spelar före Örebro i det här fallet. Pga LHC:s poängtapp är Örebro klara för slutspel innan nedsläpp i sin match mot Malmö som genom poäng stänger Modos chans att rädda sig från kval. Lite konspirationsteoretiskt men ändå…

Spelschemat var väl ändå satt sen urminnes tider. Typ :smile:

1 gillning

Ja och någonstans måste man ju dra gränsen för i vilken omgång man har alla matcher samtidigt. Modofans är ju aldrig på bra humör, men en sån här gång har jag förståelse för missnöje.

1 gillning

Det mest logiska hade varit att avsluta säsongen en torsdag. Då blir de två sista omgångarna samtidigt. Nu är väl just matchplaneringen ett område där det finns utrymme för förbättringar inom SHL.

2 gillningar

Louto o Laleggia sjuka, wow ber till gud att dem är tillbaka till kvalet

2 gillningar

Vad åkte Radan ut för?

1 gillning

modo är riktigt jävla bra i jämförelse med hv

Jag försöker fundera på vad som är bäst…vara kvar i botten av SHL. Eller spela i Hockeyallsvenskan…jag är som baken, delad!

Njae. Det skulle jag nog inte hålla med om. Jag ser kvalet som 50/50.

1 gillning

Ni begriper väl att HV väljer att prioritera de viktiga matcherna! Som nu mot FBK

Det är AB:s förtjänst!

Vi kan lägga till “Do” i trådtiteln nu.

Mo-

IMG_6318

7 gillningar

Om nu Kaski ska in igen låt han spela massa nästa match istället för att göra sin första i en livsviktig match.

9 gillningar

Superlike på den

4 gillningar

Wennerholm tippar MoDo, tackarrrr.

19 gillningar

Det är ju perfekt! Gött att slå ur underläge.

1 gillning

Det är väl viktigare att fokusera på sitt spel än vad någon tyckare någonstans säger.