Jag är helt säker på att laget HV71 skiter i vad Wennersprecht tippar.
Som supporter är man dock historielös om man inte ser vikten av hans tips.
Jag är helt säker på att laget HV71 skiter i vad Wennersprecht tippar.
Som supporter är man dock historielös om man inte ser vikten av hans tips.
Win eller Tikka behöver köra över Lehtinen om vi ska ha en chans i kvalet!
Krascha nätet har aldrig varit viktigare.
Det låter som att Modo kommer vila en del spelare på tisdag, vi får hoppas HV tänker likadant. Men om nu Kaski är på väg tillbaka så behöver ju han matchträning, blir svårt om han slängs in halvvägs in i kvalet.
Visst, nu håller jag med Modo-spelarna och Kalin i sak. Men jag älskar att de går ut och snackar så här. Lägger en helt onödig press på sig själva.
Här hoppas jag HV lägger munkavle på sig själv och fokuserar på kvalet i stället för att föra psykologisk krigsföring i media. Så fortsätt snacka Modo. Jag tror många med er ser er som favoriter. Men ett eventuellt fall blir också högre ju mer ni snackar.
Låt Modo snacka! Så visar vi förhoppningsvis attityd på isen istället!
Tycker Kero har gjort det bra hela säsongen. En stabil center. Men ingen riktig spetsspelare. Ser gärna att han är kvar om vi blir klar i SHL. Men som andra eller helst tredjecenter. Men han är bästa Centern i Hvs trupp i år.
Tror vi har rätt bra chans att ta MoDo. Nyckeln är väl de två bortamatcherna vi startar med.
Kan du inte visa dom nycklarna för Anton Blomqvist då. Han letar ju febrilt efter nycklar.
Ja, det har han väl gjort hela säsongen. Men han får ju inte ut det bästa av laget. Samtidigt så är det upp till spelarna också. Fler måste kliva fram. Här är dom:
. Ser du Anton?
Nu avskyr jag att det blir Modo ni ska möta
Både HV och Modo hör hemma i SHL med sin historia
Vad fan kunde det inte varit Örebro och Linköping istället
Jag tror och hoppas ni tar hem det här men det kommer blir tufft och jämnt, Modo verkar ha hittat formen
Vad tror ni bolagen kommer ha för odds på matchserien?
MoDo 1.80
HV 2.00
Ser både för och nackdelar med båda lagen.
Tycker Hv har ett mer fysiskt starkt lag och jag hoppas Hv väljer spela en fysisk hockey mot ett Modo som är lite mer rappa i spelet sen har de bättre målvakt. Samtidigt tycker jag Hv har större bredd och fler spelare som kan avgöra matcher.
Men i slutändan tror jag målvaktsspelet avgör och därför lirar Hv i HA nästa säsong. Men de kommer bli jämt.
Nu har man inte så höga förväntningar längre så det ska trots allt bli lite spännande att, åtminstone inledningsvis beroende av utfall, följa matchserien. HV ser ju i alla fall till att ordna bäst av sju-matcher åt oss, till skillnad mot andra klubbar. ![]()
Plus att MoDo har en grym målvakt också.
Jag hade också gärna hellre sett att typ Örebro eller Malmö åkte ur, men det är ju det sportsliga som gäller. Jag personligen brottas ibland mellan att tycka att det inte spela någon större roll att t.ex Växjö, Örebro ligger i SHL när AIK och Södertälje inte gör det och att tycka att man vill ha lag i SHL som väcker någon form av känslor. Nu blev det lite OT
.
Känner mig helt likgiltig…åker vi ur så kan vi börja om på ny kula igen, Liljander kan nog slänga ihop en bra trupp i HA, håller vi oss kvar så ser jag inte att vi slåss om något annat än att slippa kval ytterligare en gång. Nä, för ett år sedan var det ångest, i år känns det som att det kan kvitta.
Håller med. Åker vi så gör vi. Vi alla kommer sitta och följa Hv på samma sätt som nu bara det blir mot Nybro och Kalmar mm.
Man häpnar. Förstår att man kanske pratar internt och bygger lite hopp och tro men att man går ut i expressen med sånt? What the hell? Mer oproffsiga än Nubben!
Om man liksom tidningarna skulle försöka sig på att sätta plus/getingar på Modo och HV så ser mina betyg ut som följer.
Målvakter
HV71 1 plus
Modo 2 plus
Kommentar: HV har inte bara SHL:s sämsta målvaktsduo, de har hela seriens sämsta målvaktstrio. Hoppet ligger nu hos Dichow som varit helt ute i kylan, och som i ärlighetens namn inte varit speciellt bra den här säsongen. Lehtinen har högsta nivå av samtliga målvakter. Klar fördel Modo här.
Backar
HV71 1,5 plus
Modo 2 plus
Kommentar: Försvarsmässigt har både HV och Modo läckt som ett såll den här säsongen. Det positiva går att finna i det offensiva. Här har HV egentligen bara Alsing och LaLeggia som producerat över säsongen. Medan Modo har Bernhardt som sin klart mest lysande stjärna. Dock producerar Modos backar mer än HV:s. Så lite fördel Modo här också.
Centrar/Forwards
HV71 2,5
Modo 2
Kommentar: På pappret vinner HV överlägset. Men Modo har ändå en topp som ligger på stabila poängnivåer. HV har i sin tur en betydligt bättre spets i Ang, Borgström och AP. Inför säsongen trodde man inte att något lag kunde ha en sämre centersida än HV. Men frågan är om inte Modo har det. Lite fördel HV på grund av bättre spets och fler matchvinnare.
PP/BP
HV71 2,5
Modo 2
Kommentar: Båda lagen är svaga i BP. Modo lite bättre. HV hade under säsongen seriens absolut bästa PP. Nu är man dessvärre nere på mer “normala” nivåer. Fördel HV här, förutsatt man kommer igång igen.
Tränare
HV71 1
Modo 2,5
Kommentar: Kalin gjorde det omöjliga med Modo förra året när han lyckades hålla kvar laget utan att behöva kvala. Att laget, som kanske har sämsta laget på pappret, inte kommer sist är en bedrift i sig. Känns som Kalin har ett gäng ess i sin rockärm. Hans kollega i motståndarbåset, Blomqvist, är helt färsk på den här nivån. Har till skillnad från Kalin inte vunnit en sjumatchersserie i allsvenskan. Klar fördel Modo.
Totalpoäng
HV71 8,5
Modo 10,5
Kommentar: l HV:s fall kommer förmodligen allt hänga på att man får igång PP och de spetsspelare laget besitter. Men Modo känns genomgående som ett habilare och mer ihopsatt lag, där man har klara fördelar på två så viktiga positioner som målvakts- och tränarsidan. Står det och väger i matchserien lär Kalin ha ett stort övertag.
Tror det här ändå blir ett bra scenario! Modo målas upp som favoriter, deras målvakt lyfts upp till skyarna och spelarna själva ser sig favoriter
Det är den oödmjukheten som kan bli helt förödande för deras del. Glider ut på hemmaplan och tänker att det löser sig, sedan har man 0-1 i matcher och uppförsbacke, och så börjar paniken smyga sig på
Ta den här chansen att slå dom som underdog HV, vi mot världen!