Jag tycker diskussionen om kval och kvalserie osv är intressant. Jag tycker det är väldigt konstigt att både SHL och HAS bestämt vill ha en upp- och nedflyttning. För ekonomiskt får ju inte laget underifrån nån egentlig chans. För med ekonomin så styr man det ju till att laget underifrån ska vara mer eller mindre chanslöst. Så sportsligt vill man ha ett flöde. Men ekonomiskt vill man inte det. Väldigt konstig och motsägelsefull lösning enligt min mening. Återigen är det bara läpparnas bekännelse.
Gåshud på stämningen i HG nu i alla fall. Så här det brukade kännas back in the day!
Lycka till.
Ta det här nu.
/Brynäsare
4 raka för iko. Ortio i mål. Jag ger upp!!
Ses nästa säsong i allsvenskan.
Ja
Det räcker att IKO slår icing resten av matchen. Lindbom och resten av laget skapar inte ett skit ändå.
Matchen är slut 03.00 i natt.
HV kan spela mot hörnen hela serien, OIK kan spela sarg ut hela serien. Vilken match made in heaven.
Usch.
Hv har ingenting i shl att göra.
Är Dichow skadad tro? Finns ingen rimlig anledning att man inte går på honom.
Håller helt med. Ortio är ju värdelös. Det kan ju inte bli sämre med dichow direkt.
Nej, han är frisk men idag andrahandsvalet av Lindbom.
IKO vann första då kommer dom vinna serien. Ja ja iaf några matcher till innan man loggar ur för troligen många år i Allsvenskan
Men kom ihåg att det är mot HV som trender bryts. Någon gör sitt första mål på 100 matcher, någon håller nollan för första gången och något lag vinner INTE kvalet trots att de tog första matchen.
jag hade ändå fel. Måns gör mål han borde placeras i förstalinan nu. Sorry jag tyckte det var fel att spela han i 3: kedjan…
Tycker Oskarshamn spelar precis som man ska mot HV. De verkar ha gjort en kopia av hur fbk lägger upp matcherna mot hv.
Ta det lugnt i egen zon, håll hv på utsidan och invänta misstag.
Tycker mods är petiga nu… Lodin gör comeback och smiskar HV på stjärten. Är det bättre formulerat?
När man tror att det inte kan bli sämre så lyckas det här laget gång på gång överträffa sig själva och hitta nya nivåer i uselhet.
HV71 av idag är tyvärr lika dysfunktionellt som en knarkarkvart!
Nog för att kvalspelet mot Brynäs var galet segt och dåligt Men där matchen toppade nog samtliga sett till uppgivenhet, uselhet och likgiltighet.
Ja det är nåt fel. Laget är bättre men alla vil spela i andra lag nästa säsong.
Tror många vill bort från HV. Stark semesterlängtan. Problemet är att de flesta av spelarna blir belönade av att spela ner laget snabbt. Den lilla motivation som finns tar Lindbom död på.