Var inte kvällens match ännu sämre än alla dom kvalmatcherna mot Brynäs?
Jag fattar inte hur ett lag kan uppträda så här blekt på hemmaplan med den inramningen och allt. Jag kan seriöst inte förstå detta?? Ibland undrar jag om dom inte vill. Vi skulle fått stryk mot ett Kalmar HC ikväll. Det är så fruktansvärt blött i alla lagdelar. Laget ligger flera mil från att spela hårt, på gränsen till fult. Jag såg en ordentlig tackling på 60 minuter och dom spelar negativt kval på hemmaplan.
Jag börjar undra om inte semesterlängtan är starkare än att vinna med HV71. Spelarna vill bara fly från detta fiasko så fort som möjligt. Det har sträckt sig så pass brett i laget så ikonerna inte orkar dra lasset mera.
Det är det jag får det till med. Spelarna - som är anställda av sin arbetsgivare HV71, trivs inte på sin arbetsplats. Flertalet av dem vill inte vara kvar. De vill bort. De har kanske redan klart med nya klubbar och gör inte det som krävs. De tar inte i, de kämpar inte, de brinner inte. När det är ett gäng med denna inställning (eller brist på inställning), då blir det så här.
Försöker hitta vägar hur detta skall sluta väl för vill verkligen inte ned i allsvenskan. Tror inte på att det genererar bra saker för Hv.
Tänker, det är ju bara match ett finns fortfarande stora möjligheter att vända detta…
Såg någonstans att dessa kvalsystem har genererat fler bortavinster (63% seger för bortalaget, stämmer det?)… kan vi bara stjäla 2 matcher på hemmaplan och hitta ett cyniskt jävla spel matchat med vilja på bortaplan…
Men vem i detta bås och på plan skall leda till dessa förändringar och knutna nävar…
Mitt tips: Målskyttarna från igår tillsammans med att ngn i tränajtrojkan får mod till sig och skäller ut Lindbom efter noter och styr upp skutan (PG & KB). Osannolikt JA, men vill ha ett hopp, vill tro och framförallt VILL ha ett SHL lag nästa år (gärna totalt ombyggt dock…)
Om så sker: Tikka for president
Tycker det är riktigt kusligt med Lindboms kommentarer, han känns inte lika investerad emotionellt längre.
Från att stå och nästan börja gråta för att dommarna är “emot oss” till att vara nästan likgiltig “det är 1 av 7”. Detta efter att ha skämt ha ut hela Jönköping och pissat på alla fans… jag tror inte på en vändning med Lindbom i båset, han lever under en sten tillsammans med resterande.
Kvalet brukar bara bli 5 matcher och första avgör i stort sett. Luktar 4-1 till IKO nu. Tror inte HV vänder. Ska blir intressant se dokumentären om HV:s förfall när den kommer.
Nubben står och säger han bygger lag för SHL och inte har nån tanke på Allsvenskan. Lindbom kör sitt race och gör tvärt emot vad 90% av fansen vill. Finns inga vinnare nånstans.
Sanny med några bra poänger. Håller faktiskt med ang. Tedenby. Ja, han har haft en usel säsong, men när laget ser helt jävla obrytt ut och vi har flera spelare som är kallare än en vinterdag på svalbard, varför inte då slänga in Teden som åtminstone försöker jobba in lite energi och bryr sig om klubben? Låt de som bryr sig ta täten.
Tyckte för övrigt att Foppa såg rätt ok ut de matcherna han fick, vårdade pucken bra och slängde inte bara puckar ner i hörnen. Samt att det finns en X-faktor där som känns så jävla dum att kasta bort i en sån här matchserie. Han får ju sina stim den gode Foppa och skulle det ske här skulle det kunna avgöra en hel matchserie. Hade inte haft något emot att se typ Foppa/Fisken/OSL testas som line.
Visst, energispelare behövs men vad bidrar t.ex. Hansson med utöver att åka snabbt och sätta en och annan tackling och kan så låga kriterier motivera en plats bland 4 kedjor? Det bör kunna krävas av samtliga spelare ändå och då ser åtminstone jag hellre att det finns någon form utav offensiv uppsida.
Håller med Sanny också, det enda han har fel i är att Lodins tackling inte träffar huvudet - det säger ju båda Lodin själv och Sjöholm att den gjorde (och även domarna) så där är han ute och seglar.
Det eviga “det är synd om oss och vi har otur” snacket han nämner är jag också så trött på, det kan gälla enskild matcher eller situationer men inte en säsong.
Det finns ingen som helst glädje eller stolthet att spela för HV71 längre. Vi anställde så fruktansvärt fel att det kommer att kosta oss en SHL plats.
Vi är det nya MoDo, det kommer ta väldigt lång tid innan vi är tillbaka i SHL igen. Nästa sportsliga ledning som sätts måste vara kompetent och bygga ett lag med fokus på kontinuitet som gör att vi skall bli framgångsrika över tid! Sen kan vi hoppas på ett avancemang igen.
Jag går alla dagar i veckan och tittar på ett glatt gäng i HA än se detta fiasko och fördärv i SHL, för stannar vi kvar, då är det Nubben och Lindbom för ett år 3 som gäller.
Åker vi ut så har vi förmodligen en stor chans att bli av med alla som satt oss i denna sitsen.
I BÄSTA fall är vi nya Modo. Vill det sig illa är vi Södertälje, Björklöven, AIK eller Västerås med allt vad det innebär.
Vi satsar på fel hästar helt enkelt. Till match 2 vill jag ha mer ungdomlig entusiasm och kämparglöd än legoknektar som har tankarna på vilken krog som har högst rating på Google i Linköping…
Hittat ett kryphål. Alla tjatar om att laget som vunnit match 1 även vunnit serien i tidigare play out-serier. Det folk missat är att laget som vunnit första matchen även vunnit andra.
Dvs. Det är alltså snarare laget som vunnit de två första matcherna som gått vidare.
Så vinner HV imorn ställs vi inför en helt ny sits där vi för första gången i en play out-serie har 1-1 efter två matcher. Alltid nåt.
Det bästa med hela skiten är att även om spelare kommer och går och ”bryr” sig olika mycket om klubbens öde så har vi ändå varandra på forumet! Vi håller ihop och stöttar varandra så gott det går mitt i all misär och olycka inom idrottens värld. Även under HA (om det nu blir så…) kommer vi ju finnas här och brottas med de olika ämnena som kommer upp samt mötas upp på någon hemma eller bortamatch. Vi får inte glömma att gemenskapen kommer finnas kvar ändå och att hockey kommer spelas, förhoppningsvis med mer glädje, entusiasms och vilja. Dags för Hv att återigen hitta spelare som är beredda på att spela en hockey som får “where the passion is” att ha en verklig innebörd
Jag var också stensäker innan kvalet på att vi skulle lösa det. Men efter match ett kan vi redan nu konstatera att så inte blir fallet. Oskarshamn har psykena, förberedelsena och coachningen som HV helt saknar. Vi är en förening och organisation i fritt fall och tyvärr finns det inget som pekar på att vi kommer att få rätsida på det ens om vi åker ur. Hela organisationen måste ses över och rätt personer komma in, men med nuvarande styrelse har jag väldigt svårt att se det ske.
Vem ska rekrytera rätt klubbchef? Vem ska rekrytera rätt sportchef?
Stackars Anton Blomqvist som gått med på att leda det här gänget i Allsvenskan, det är ett självmordsuppdrag utan dess like.
Saxat från JP, från Thörnas kommentar, jag tycker han är inne på något här, vi har ju en juniorverksamhet i toppklass, när skall vi återigen få en stomme av spelare som är ifrån trakten att ta oss framåt?
” Det behövs någon som går i bräschen på och utanför isen. Nu känns det inte som det finns någon sån, varken i laget eller i föreningen.
– Det är dags att bygga rätt från grunden med egna spelare. För en annan är det inte så jäkla spännande med sju-åtta finländare och några ”jänkare”. Ge de egna chansen och bygg på dem under en tid.”