Detta halmstrå var verkligen det som behövdes en dag som denna…
En match i bäst av sju men det ser verkligen inte bra ut alltså.
HV spelarna vill inte vara med, medans Oskarshamn tycker det här är kul.
Jag kan fortfarande inte förstå att det är så stor skillnad mellan lagen. Visst att HV har varit dåliga under säsongen. Men man blir ju helt utspelade av det lag som varit klart sämst under säsongen! Hur kan det ske? HUR? Totalt utspelade!
Och tillika totalt utmanövrerade. Filander gjorde slarvsylta av Lindbom. Och nu har hela IKO på alla sätt och i alla avseenden kommit innanför skinnet på hela HV. Lindbom inser att han mött sin överman. Laget inser att de mött sina övermän. Alla inser att de inte har något att komma med. Ingenting att kontra med.
Jag kan inte se något annan resultat än att det blir 4-0 i matcher.
För HV har noll, nada, zip, zilch att komma med.
Sämre än 20/21. Och inte bara lite sämre. MYCKET sämre.
Dock så är det hela logiskt. Allt som är och har varit så otroligt fel med HV71, som vi andra ser men som de själva blundar för och förnekar, kulminerar nu i det största fiaskot i svensk nationell ishockey någonsin.
Ja, eller så gör vi en bättre match på söndag och vänder det här. Vem vet. Vi behöver upp ett par snäpp om det ens ska vara möjligt. Och vi behöver Dichow i mål.
HV har fler spelare att tillgå än Oskarshamn.
Tror man ska satsa på högt tempo, byte på många spelare, och över 7 matcher köra skiten ur dem.
Extra vaksamhet då Lodin är inne då målsättningen ofta bara ska vara att spela 0-0 för den femman som möter upp.
Byt till Dichow inför nästa match och utvärdera målvakterna vartefter och kör på det som funkar bäst. Just nu känns det som Dichow bör stå nästa match och gör han inte helt bort sig så även nästa efter det.
Sätt ihop spelare som är bra på att snurra med motståndarna som t.ex. Tedenby, Borgström ,Brännström och skapa en snurrfemma som kör skiten ur deras backar. Syfte att bryta ned dem på 7 matcher.
Man måste ta varje match för sig och inte tänka på annat än nästa byte. Glöm allt som varit och kör på … !!
Oavsett hur många spelare HV har att tillgå så är det Lindbom som tar ut och formerar laget. Och bestämmer hur man ska spela.
Alltså.
Game over.
Kan inte bara ge upp nu . Kolla på Ukraina !
Precis. Kolla på Ukraina. Vad tycker du HV utstrålade igår? Inte mycket av det Ukraina utstrålar va? Snarare precis tvärtom. De har gett upp.
Ja, Lindbom är faktiskt riktigt usel när det gäller att formera laget. För mig är det tydligt att kemin saknas mellan Borgström, Shore o Petersson.
Däremot fanns rätt bra kemi, ett bra tag, mellan Lenc, Shore o OSL. Varför inte försöka igen? Förvisso är OSL helt under isen nu, så då det nog bättre att köra med Forsberg. Förstår ö h t inte varför han sitter på läktaren.
Tikka har ju fått utstå mycket kritik, med rätta, men fan va han steppat upp. Stor tung, stark o tjurig. Han måste nyttjas bättre. Jag skulle tänka utanför boxen och köra honom som den andracenter han värvades som. Inte som playmaker, utan som murbräcka framför mål och låta André och Borgström stå för spelet.
Så…om jag finge bestämma skulle kedjorna se ut så här.
Lenc, Shore, Forsberg
Borgström, Tikka, Petersson
Brännström, Moelgaard, Stål-Lyrenäs
Tedenby, Lindbäck, Önerud
Hansson
Och ja, Nättinen på läktaren.
När vi åker ur, vem kommer ta kommandot och göra alla nödvändiga förändringar? Förra gången så var det ett sportsligt fiasko, men det organisatoriska fungerade ju.
Nu har vi ju en hel drös med människor som skall få sparken samt att man måste sätta ett lag på isen nästa år.
Är orolig för detta kaos.
Man har säkert inte gett upp även om HV/Lindbom känner sig enormt pressade vilket tydligt syns utåt.
Men jag tror det är ännu viktigare att hålla huvudet kallt nu och tänka strategiskt som om det var vilken match som helst och inte ett ödeskval. När man spelar ta det byte för byte.
Kan man göra det så kan man förstås fortfarande vinna den här serien.
PS detta även om jag naturligtvis förstår dina känslor/tankar
Nytt lag fixar Nubben för han avgår ju inte självmant och det finns troligen ingen som har mandat att sparka honom. Såååå…det fixar sig.
Sanny
“Johan Lindblom har tidigare under säsongen i intervjuer efter matcher hängt upp sina analyser efter förluster på domslut, missade frilägen, att det grinat emot och oförmågan att göra mål. Inför den tredje perioden sa Lindbom dessutom att man offensivt hade skapat tillräckligt med chanser och det gäller att få in första målet för att få något att gå på. Jag var inte enig i den analysen av matchen utan tyckte istället att de varit rätt bleka, alltför givmilda och naiva i spelet med puck och inte skapat direkt jättemånga vassa chanser”
Precis som Wikegård, Sanny och hela forumet ser så lever Lindbom i sin egen värld. Det är så pinsamt att han inte ser att det skapas noll framåt.
Jag förstår vad du menar. Det jag menar är att Lindbom inte har kapacitet att göra det du beskriver.
Resten av hockesverige måste ju skratta åt oss när de ser Nubben skämma ut sig i TV. I viöker annat lag hade denne pajas fått ngt som helst inflytande?
Det är svårt att inte skratta åt det även som HV supporter. Det har gått för långt.
Jag tycker också det är fruktansvärt pinsamt att efter en förlust alltid höra från Lindbom "vi gör bra saker, vi skapar många lägen, vi hade två stolpskott, två frilägen osv.
Stolpskott har alla lag och lägen skapar alla lag. Men va fasiken…igår, visst skapade man en del lägen, men inte var det A-chanser, knappt ens B-chanser.
Oskarshamn däremot skapade väl 7-8 A-chanser och satte fyra av dem. Nä Lindbom, det är blött, vekt, tunt, det är riktigt svagt.
Ja, det där lär ju hjälpa. Idioter!