My preciousssss…
Håller mig till Opeth i em. Go pepparmusik…
Det var “gott gry” i dom grabbarna med förr i tiden…
Sitter och funderar lite på nuläget och förutsättningarna. Ostrukturerade tankar:
IKO ska alltså vinna 3 av de max 4 kvarvarande matcherna för att få stanna kvar i SHL.
Låter som en ganska tuff uppgift.
Men. Man kan också vända på steken, så ser det annorlunda ut.
Kan Hv förlora 3 av de max 4 kvarvarande matcherna?
Oh ja! Känns till och med rimligt efter denna säsongen.
Upp till bevis HV. Jag tror fortfarande att det offensiva fysiska spelet avgör. Kriga!
Tror det blir enkel seger åt nåt håll. Ingen jämn match.
Hoppas hv kan dra ifrån med ett gäng mål så man kan “slappna av”.
Klockan är nu 21:15 här i Kina. Tredje perioden är igång. Vill ni veta vad det står?
Lär bli heta bananer ikväll för HV. För IKO är det en måstematch. Att åka till Jkpg med 1-3 i matcher vore en mardröm, så räkna med mobilisering och för HV gäller det att vara med på det. Upp med fysiken på match 2-nivå, krångla inte till det, sätt chanserna!
Jag kommer på grund av omständigheter att vara långt ifrån både TV och mobilmöjligheter under kvällen. Känns faktiskt lite befriande. Kommer hem vid 23-tiden och kan då bara smyga in valfri resultatsida. Kommer titta med ett öga och kisande blick till att börja med…
Jag är imponerad av er som faktiskt klarar av att se matcherna live i hallen.
Ett tips är faktiskt att läsa matchtråden från start till slut, om man inte haft möjlighet att titta själv.
Otroligt givande, spännande och framför allt väldigt känslomässigt. Nästan som att vara på plats. ![]()
Efter att ha sett vad Nubben kokar ihop för kommande säsong så tappar man ju suget en aning. Självklart så hoppas jag att HV71 håller sig kvar men en rejäl tröstkudde om man åker ut är att kontrakt rivs.
Kontrakten rivs och Nubben får bygga sitt lag från grunden?
Varför rivs inte kontrakten med alla ledande ansvariga kan man ju fråga sig.
Efter ryktena som ploppade upp idag känner jag mig fan likgiltig inför säsongen. Klarar vi oss denna så kommer vi åka ur nästa istället, vi förlänger bara lidandet med en säsong.
För första gången på väldigt länge känner jag samma sak.
Med vår produktion så tar det även nästan lika lång tid som att se matchen live ![]()
Sällan varit så glad över att ha fel!
101 röster! Imponerande!
Japp, och alla på forumet kommer överens om att förmedla helt fel matchbild.
Den som läser tråden lägger sig frustrerad trots seger med 3-1. ![]()
![]()
Fast lite så är de ändå. Även de få matcher vi dominerar så låter det som det är världshistoriens sämsta insats om man läser matchtråden ![]()