Kvalet HV71 - IKO 23/24

Lite som dom flesta här har påtalat. Filander är så mycket bättre coach än Lindbom. Smartare och har mer hockey i sig. Ta detta med fördel med byte på hemmaplan, när har Lindbom utnyttjat detta? Nä han bara kör från lina 1 till 4 oavsett.

Dags att vinna med sisådär 8-0 nu och visa den där lagerarbetaren att han spelar hockey i fel serie.

Totalångest

1 gillning

Söndagsångest har man ju ändå alltid

3 gillningar

Sitter som grädden på moset och väntar på färjan hem från Polen efter en blöt helg.

Dubbelångest!

1 gillning

Ortio i mål blir trippelångest då?

Jag har en extrabiljett till dagens match. Kostnadsfritt dessutom. Det är min son som blivit sjuk.
Sittplats. Först till kvarn.

Vad är det för hemlighetsmakeri det står om i JP? Har Lindbom listat ut ett säkert sätt att vinna?

1 gillning

Luddigt vad som är hemligt egentligen…
Citat från Lindbom:

– Vi drar på oss för mycket utvisningar, vi förlorar matchen där. Fem mot fem är vi det bättre laget. Det håller inte att sitta i utvisningsbåset så mycket som vi gjorde.

Geni!

1 gillning

Helt ärligt så förstår jag inte vad tidningen menar med hemlighetsmakeri? Står inget om det i artikeln mer än att endast 6 spelare var på isen och att samtliga spelare är tillgängliga för spel idag. Troligen ett klassiskt clickbait.

Ska se om Barran skriver nåt om IKOs värmning, kan återkomma om det.

På plats i HG. Vart befinner du dig?

VIP-baren. Ovanför N

Där eliten hänger.

1 gillning

Du å Timpan?

Yes!

Två matchbollar. Räcker det för Hv?

Nu har vi två chanser att avgöra.

Hade vi tagit det läget inför serien?

Anton Strålman är inte bra detta kval.

?

Jag tycker han är bättre än i serien.

2 gillningar

Så kan det vara:) Han gör löjligt många misstag idag. Han skall vara så cool men spelat blir lite väl mycket av den varan, om du frågar mig.

1 gillning

Tråkigt med ev. skada på OSL… Men känns det inte som att det står skrivet i stjärnorna nu att ett matchvinnande mål kommer från #56 nästa match?

9 gillningar