Kvalet HV71 - IKO 23/24

Jag är mer övertygad än vanligt om att HV åker ut.

Bara lyssna på Brännströms svammel efter matchen. Visst - han kommer rakt från isen, men han har ingen jävla aning om nånting. Hur ska det lösa sig med såna spelare?

Och återigen. Ingen lyssnar på Lindbom. Ingen bryr sig.

HV åker ur.

4 gillningar

Du har ju haft skrämmande rätt tidigare så man blir ju inte lugnare precis.

Den ofrivillige ordföranden verkar ju lugn med situationen och planerar inga ändringar, Lindbom vill väl inte avsätta sig själv.

Fördelen är väl att styrelsen, laget och Lindbom nu äntligen släppt tanken om att bli luriga i slutspelet. Får kolla på det på TV istället.

Höken lägger sina pengar på HV71 i kvalet iaf.

3 gillningar

Senast IKO vann en hemmamatch efter ordinarie tid var den 19 dec mot…

Trumvirvel

HV…

4 gillningar

Va? Är det så jävla längesedan? Haha

2 gillningar

Det talar ju för att nästa hemma seger kommer mot HV.

1 gillning

Kan ju va att man vill ha Dichow fräch till kvalet och han har stått mycket på sistone. I så fall är det rätt tänkt.

Det är ju inget snack om vem som ska stå i kvalet om han är hel.

Bara hoppas att strålman och petersson är fräscha till kvalet.

1 gillning

Det är olyckligt (eller ett taktiskt misslyckande?) att AP och Strålman skadat sig i jakten på att undvika kval. Nu står vi här med kval OCH skador. Det hade räckt med det ena eller det andra.

Skador sker hela tiden och jag tror det jämnar ut sig på en hel säsong. Nu är Karlkvist borta och relativt nyopererad för en avsliten biceps (alltså inget som IKO mörkar som någon misstänkte). IKO har som sagt redan börjat förbereda sig för kval genom att vila viktiga spelare som Engsund med flera. Mycket tro nu men jag tror inte Strålmans skada är så allvarlig. Skulle han och AP vara så pass allvarligt skadade så säsongen är över hade klubben gått ut med det. Får känslan att det handlar om en känning och försiktighetsåtgärd, speciellt för Strålman.

AP är förhoppningsvis tillbaka om en vecka eftersom det pratades om att han redan testat att gå på is. Sen måste vi ta en titt på IKOs laguppställning. Den är i ärlighetens namn inte bra. Det finns inte många namn som hotar HV71s fortsättning i SHL. En eller två matcher på sin höjd, mer än så vinner dom aldrig. Pratar man med folket i Oskarshamn så är loppet redan kört, finns ingen chans att dom ska vinna 4 matcher mot HV71. Det som svider mest för Oskarshamnsborna är den nya arena som planeras bygga, att planerna kommer läggas på is om dom trillar ur. Jag ser ändå lite ljus i allt mörker.

Det enda egentliga lilla ljus jag ser är att det är Oskarshamn HV möter. Det är det enda lag i serien som vi skulle kunna ta i ett kval. På pappret så ska ju HV vinna mot dem relativt enkelt, men det skulle inte förvåna mig om serien går till 7 matcher.

2 gillningar

Precis, det är det ENDA som kan rädda vår SHL plats, att vi möter ett rekord dåligt bottenlag. Hade detta varit en “vanlig” SHL säsong så hade vi varit chanslösa i kvalet. Men jag tror med det kan bli tufft, tror inte vi kommer vinna enkelt alls, vi har OTROLIGT inkompetenta tränare, alla tre är helt värdelösa, kombinerat med att väldigt få brinner för laget och har dålig attityd, de kan lika gärna glida ut på isen på 50% och tro att de ska kunna leka hem detta och helt plötsligt var vi i Allsvenskan igen. Näe ysh alltså, om vi nu överlever detta kvalet så hoppas jag på en REJÄL rensning i Hv sen, Vet att det låter patetiskt och desperat men jag står för detta “AVGÅ ALLA” man får leta länge innan man hittar någon man vill ha kvar…Möjligtvist Beech som man hört mycket bra om, men vem mer vill man ha kvar ? PG JD Lindbom Nubben AD ??? NEEEEJ

Stakke har fått nöta bänk de senaste matcherna? Är det verkligen av konkurrensskäl eller vilar Lindbom honom till kvalet?! Genidrag i såna fall :joy:

1 gillning

Genial värvning överhuvudtaget

1 gillning

14 raka förluster för Oskarshamn nu. Tur att det finns ett sådant lag i alla fall. Hade känts mycket sämre att gå in i ett kval mot ett lag som hade Malmös form förra året.

1 gillning

Fast förr eller senare kommer vinsten, även för Oskarshamn. Kan tänka mig att deras enda fokus bara ligger på kvalet, och att de gjort det under längre tid. Tror vi får se ett helt annat Oskarshamn den 15 mars.

Japp, IKO kommer att vara på en helt annan nivå när kvalet börjar, mitt personliga odds just nu är 60/40 till Oskarshamn.

1 gillning

Ett förlorande lag blir inte helt plötsligt ett vinnande lag bara för att matcherna blir viktigare.
Ingen av er skulle väl hellre möta förra säsongens Malmö som avslutade säsongen riktigt starkt?

Med det sagt säger jag inte att kvalet är avgjort. Inte i närheten. Jag är inte ett dugg orolig för IKO, men HV skrämmer mig något enormt. Flera andra här har sagt något liknande de senaste dagarna.

Vi är också ett förlorande lag, men IKO är 17 poäng bakom av en anledning. Om nuvarande trender håller i sig går vi självklart in i kvalet som favoriter, oavsett hur negativa vi här på forumet är om vår trupp.

3 gillningar

+1

Det som jag kom till insikt med är att i kvalet mot IKO så står filander i båset en man som kan tänka utanför boxen säkert hitta ett vägvinnande spel mot oss. Man har johannes salomonsson i laget som spelade i det aik 2011 som slog ut oss i 4 raka, lika så spelade han i cluben 2015 när vi rök i kvarten mot dem. Känns darrigt Inför kvalet, när vi efter snart 52 omgångar inte har ett eget spel