Kvalmatch 1: Brynäs IF - HV71

[size=150]Brynäs IF - HV71[/size]

Trodde på allvar att jag aldrig skulle behöva skapa
denna tråden på HV forumet innan denna säsong. :frowning:
Men nu gäller det att nollställa hjärnorna och kämpa
ner Brynäs i allsvenskan. KÄMPA HV71!!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Inte för man vill att något av dessa legendarer ska lämna SHL. HV borde ha ett bättre försprång då BIF sparkade tränarna igår och ska starta med nya i morgon för match på tisdag.

Det känns som match 1 är superviktig. Undvika att vinsten mot LHC blir ett one hit wonder och på något sätt rida på det och bygga på ett fragilt självförtroende. Samtidigt viktigt att befästa kris-stämpeln på BIF som enligt mig agerat huvudlöst och helt utan tajming. Men jag tror det kokas ner till att det lag som tror mest på den egna förmågan stannar kvar i SHL, därav är tisdagens match en sjuhelvetes nyckelmatch!

Crille vad ger du oss för chans i kvalet ? Är det 50/50 eller ser du ngt lag som knapppa favoriter ? Om du kollar på lagen . Vilka vinner ???

shitkicker ställde tidigt frågan ”Var är hjärtat?”, genom sin signatur.
Ännu har vi inte fått svar.
Även om det finns supportrar, ledare och legender som alla älskar denna förening, så bygger laget på snarare på nån slags lojalitet mot arbetsgivaren.

Visst. Går man på ganska korta kontrakt kan man inte förvänta sig att spelaren i själ och hjärta älskar HV71, men lojalitet kan och ska krävas.
Hittills har vi inte sett en bred lojalitet med klubben, inte ens såhär på slutet då desperation och kamp borde vara den starkaste känslan.
Jag tror heller inte det är nåt som ändras från dag till dag. Det är fortfarande samma individer som ingår i laget.
Nu vet jag att motståndaren sitter i exakt samma läge, så förnuftet säger att chansen att klara sig kvar är 50/50%. Inte mer och inte mindre.

Imorgon drar det igång. HV71:s viktigaste matcher på decennier.
Två loserlag gör alltså upp om vem som är minst sämst när det gäller.

Snälla, skjut mig. Fyfan vilken jävla ångest… :frowning:

Vidare kan man ju hoppas på en serie där domarna faktiskt är rättvisa.

Men… med Shl:s regelbok, fylld med gummiparagrafer så vet vi redan nu att domarnas insats kommer att avgöra minst nån match.
Godtycke, stress, ickekänsla och prestige kommer som vanligt att visa sig genom alla matcher och kommer att spela roll. Tyvärr.

Det värsta vore inte att åka ur SHL. Det värsta vore att åka ur SHL med en känsla av orättvisa.

Jag ställer mitt hopp till att Johansson lyckas styra upp defensiven och att #76 får dem att spela för klubben. Det blir väldigt viktigt att vinna första, då börjar möjligen Brynässpelarna tvivla på nya tränarnas kvalité. Men som någon sade i någon annan tråd. Det här laget är inte byggt för playoff liknande situationer. Det saknas grisar, sherriff och en vinnarmålvakt.

Brynäs saknar kvalificerade tränare, men har Ersson, Bertilsson och Rödin. Vilket tyvärr gör att vi får hoppas på att nya tränarna totalt fuckar upp det för Brynäs.

Hade inte Brynäs haft Ersson så hade jag känt mig betydligt lugnare. Men i år har han varit omutlig, och detta i kombination med vår oförmåga att göra mål så finns det risk för att han kan bli ett spöke för oss. Alla vet hur viktigt målvaktsspelet är och pga detta håller jag Brynäs som knapp favorit, även om det är svårtippat och ovisst. Som någon sa så blir första matchen oerhört viktig. Det lag som vinner den kan spela med mindre press i match 2.

Lite oroväckande att Ersson har varit bra mot just Hv på slutet, men hans totala räddningsprocent är ganska långt ifrån toppen av ligan. Och brynäs har släppt in fler mål än hv, så han verkar också ha dåliga dagar på jobbet. Vi får hoppas att det är en sån dag imorgon helt enkelt!

Ja backsidan är ju otroligt tunn just nu.

Andrea, Bertov, Emil och Arell startspelare.

Känns ju stabilt …

Nån som har något om status på Donovan?

hv71.se/a-laget/skadelaget

Zico har du sett någon träning nyligen ? Är Donnovan och Kinnvall med o kör vid sidan om ?

Enligt oddsen expekt.com så är är oddsen typ desamma på oss och Brynäs ikväll . Brynäs är väldigt knappa favoriter .

Medan oddsen på fredag så är vi rätt stora favoriter .

Intressant att höra intervju med Boumedienne på brynas.se/article/8efvakn4k … oumedienne

Just nu känns det som att HV har valt en bättre väg att förbereda sig, vilket också Sanny & Svensson är väldigt inne på. Illa att Kinnvall och Donovan är borta, men det kanske inte är så dumt att ha en defensiv prägel i första bortamatchen med tydliga instruktioner till Bertov, Arell och Strömberg att “inte släppa någon över bron”. Jag är försiktigt positiv, men mycket hänger på målvaktsmatchen.

Frågan är ju änns om de kommer spela alls? Enligt dagens artikel på hockeynews var inte lovande

Jag har en bra känsla idag. Jag har inte brytt mig ett skit om HV de senaste 10 omgångarna typ, bara sett raset från sidan lite som man gör när man helt frånkopplat tittar på en masskrock som man i full fart passerar i andra åkriktningen på autobahn.

Men nu, nu är det på riktigt igen och då tror jag på vitagulablå!

Brunäs kan omöjligt ha stärkts av det senaste kaoset och detta gör att vi inför matchen kanske utjämnat lite i förutsättningarna. Dessutom, pressen att bibehålla hemmaplansfördel kommer tynga brunäs och som jag varit inne på tidigare, kan vi komma ut starkt första 30 minuterna och inte få en andra-periods-funk, då tror jag vi kommer ur detta stärkta och segrande.

Så, få se hur jag känner mig runt 20.30 ikväll alltså, men fram till 19.30 kommer jag förbli svalt positiv.

Jag är kanske negativt lagd men känner att detta kommer att gå käpprakt åt helvete. Har kollat in Brynäs lag och måste säga att dom känns mycket rejälare och mer gedigna överlag. Jag hoppas såklart att vi kan bevisa motsatsen men dessvärre ser det mörk ut.

Visst har det snurrat mycket runt Brynäs sista tiden, men jag är rädd att det kommer att sluta gruppen tajtare och med en vilja att visa tyckarna att dom har fel. Det kommer ju inte gå sämre för Brynäs än vad det redan har gått och då hamnade dom över HV med en del poäng. Peter Andersson verkar ha tappat spelarna och nu får dom nya tränare att spela för…Nej, min magkänsla säger mig att det kommer att vara HA nästa säsong.

Kul med avgörande matcher även om dom är åt fel håll! Säkert bra hockeymatcher att titta på.

Ja vi vet alla att Hult, Emil och båda målvakterna är klappkassa men nu fokuserar vi på att vinna den här skiten istället för att gnälla hela kvalserien!

HV som sparat formen kommer ut och kör över Brynäs med 5-0! :sunglasses:

Jag känner ungefär likadant !

Tänker inte råskälla eller såga spelare utan bara stötta laget från och med nu.

I mitt huvud var/är det nästan redan klart att de spelar i allsvenskan nästa säsong så det är inte så mycket att förlora !

På något sätt är väl detta en extra chans som man fått till skänks !