Kvalmatch 1: MoDo - HV71

KVALMATCH 1 - 2025

Så möts vi igen.
Detta är både gravt deprimerande och ingressens soundtrack. Dansband och kvalspel har det gemensamt, att man upplever bägge delar med samma känsla av spyfärdighet och tappad tro på både liv och mänsklighet. Detta kallas även “fredag i Ö-vik”.

Det finns något extremt illavarslande och träffsäkert i raderna Ett år går så fort när man vet att något stort finns kvar fast man levde i någon annan värld. Det har samma äckligt positiva klang som när media frotterar över hur “spännande och kul” kvalserien är. Dra-åt-helvete, är vårt unisona, högljutt reflexmässiga och korrekta svar.

Vi har inte bett om att få vara här. Vi har varit extremt tydliga med att vi inte vill vara här. Övertydliga faktiskt. Vad vill laget undrar vi? Klyschan att motivation slår klass har sannerligen inte införlivats under säsongen, då avsaknaden av bägge har varit mer regel än undantag. Kan ett uppvaknade ske i detta hänseende? Kan verkligheten och faran för vår existens väcka laget? För som i de avslutande orden i soundtracket, så är verkligheten precis lika illavarslande och sann. Ord vi inte vill höra men nu ställs inför. Ord som inte kan uppfattas som något annat än ett illa förtäckt existentiellt hot. Så vi möts igen, till slut.

Håll käften och släpp pucken

Anton inför

FORZA HV71!!

17 gillningar

Kval 2 år i rad. Fucking kontinuitet. Rätt upp i röven på alla som slänger sig med ordet utan att begripa ordets innebörd.

3 gillningar

Jag funderar på om “något stort” i denna text kanske syftar till vår centergeneral, tikka?
Kan vikingarna har varit så pass förutseende?

2 gillningar

Nu är ju Kero i jämförelse lika bra som Tikka. Så vet inte om du har rätt :smiley:

1 gillning

Nu satte min ångest in. Bara så ni vet. Jag öppnar snabbt dagens första ölbärs. Det är ändå lunch nu och hemmajobb.

4 gillningar

Jahopp dax för matchen man inte ville skulle komma. Magkänslan säger vomera mera :face_vomiting:

2 gillningar

Jag missar första perioden pga av barndisco. Ty jag ska parera, ej disträ mot omgivningen samtidigt som denna skit är igång. Det som vi bad om att inte behöva uppleva. FUCK

1 gillning

Red ut anstormningen som Modo kommer leda de första minutrarna så har vi kanske en chans att klara oss. Kanske…

Eller vem fan försöker jag lura egentligen? Spelarna lär skita ner sig och Blomman kommer stå efter matchen och rapa ur sig ursäkter och ta på sig den pinsamma förlusten som Modo kommer åsamka oss.

Hatar hockey.

2 gillningar

Skål kosmonauter

16 gillningar

Kul att macen äntligen kommer till någon nytta :beer:

1 gillning

Jag kör nu denna låt på repeat hela dagen… likt en besvärjelse…

Bandyfrukost

4 gillningar

Vänta bara ska du få se!

Kommer knäppa en så stor ölbärs att grannarna blir förbannade!

Kommer spela HV-låten så högt att snön börjar töa…

Kommer spamma forumet så hårt att PostNord får starta om Strålfors…

Kommer skrika så högt på Tikka att hans mor drar in hans månadspeng…

Det är kval, det är ångest, det är kärlek, det är förbannelse…

SLÄPP PUCKEN OCH KNYT NÄVARNA NU ÅKER VI!!! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

10 gillningar

Fin “stekpanna”.

1 gillning

Vi väljer alla att se vad vi vill se :wink:

1 gillning

Warsteiner, riktigt fin!

1 gillning

FY FAN så GATT detta är. Prisad vare herren

2 gillningar

Jag vill inte va den som är den men ser att många grämer sig över kontinuitet i föreningen.

Är det rätt uppfattat att ni upplever kontinuitet i HV? Alltså att vi behållit HC och SC med flera i hela 9 månader den här gången. Eller vilken kontinuitet är det vi pratar om egentligen?

1 gillning

Jag drar mitt strå till stacken och spelar en slant på Modo idag för att:

1. Genom denna Jinx kommer sannolikheten för HV-vinst öka med >50%
  2. Jag försöker vara en “glaset är halvfullt” kille och kan få lite plåster på såren om det inte blir ren glädje…

Beloppet väl avvägt så HV-vinst ger den större belöningen!.

3 gillningar

Den kontinuitet som hela tiden rapas som var det enda budordet som Lindbom kom ned med från Vätterns sluttande plan.

Men rationellt ändå med ett enda ord på en enda stentavla.