På ett rationellt plan inser man att det trots allt är bäst att hänga kvar i SHL. Även om då vissa inom HV71 som bidragit till fiaskosäsongen kanske plötsligt ser sig som hjältar. Att hamna i HA utan fallskärm kan resultera i att man fastnar där.
Samtidigt lite irrationellt och med bitterhet/skadeglädje vill man se vad som händer om det blir degradering. Då kan man inte gömma sig bakom floskler och ryggdunk - då krävs ett rejält omtag.
Det oroande med det andra alternativet är ju dock att det var ju just det som hände 2021 - och det rejäla omtaget blev ett magplask som ställde till det ännu mer för klubben. 2020-2025 är ju den uslaste eran (hittills) för HV71.
Jag hoppas dock på vunnen kvalserie men fruktar inte en degradering. Då kanske man får se HV igen i Globen och Scaniarinken. Och Gränby ishall!
1 gillning
Verkar som att Borgström å engsundh saknas inför kvällens match
2 gillningar
De två gånger tidigare som vi var i kval; då mådde jag extremt dåligt och hade svårt att hantera jobb o familj på ett bra sätt!
Denna gången så är jag mer likgiltig och bryr mig inte lika mycket vad resultatet blir! Blir det HA så får man helt enkelt ta det därifrån och inse att HV inte är en stormakt längre, och jag tror att mitt intresse för hockey blir som för alla Djurgårdare - dvs en sysselsättning (läs tidsfördriv) under vinter i väntan på att allsvenskan i fotboll drar igång!
Kanske bra för mitt välbefinnande att det blir så, dvs ngt man kollar på istället för en serie på Netflix!
Hoppas dock att vi reder ut det, men egentligen ingenting som talar för det! Typ sämst i 52 omgångar och aldrig haft ett ordentligt spel eller tänk i matcherna!
Låt oss dock få fira 4 segrar innan säsongen är över - det är alla HV supportrar förtjänade!
Mot nya segrar o må väl under matchen!
Skål!
Ikväll vinner vi! Anton är kung, Tikka är värd varje krona, Tedenby är ligans snabbaste lirare. Den som misstycker under kvalet får stryk!!
SLÄPP DEN!!!
4 gillningar
Modo har väl lika mycket att förlora som HV. Tror dom är lika rädda åka ur faktiskt nu när dom äntligen är uppe igen.
1 gillning
Enig. Känns som att Modo har kniven mot strupen lika mycket som HV. Inget står mer på spel för det ena laget än vad det gör för det andra.
Med det sagt har ångesten börjat krypa på nu. Har varit avdomnad hela dagen fram tills nu.
2 gillningar
Vilka tror ni tar första, andra och tredje onödiga utvisningarna ikväll? Gissar på att Tedenby, Sjöholm och lagstraff ställer till det 
Det är nästan “minus-odds” på att Sjöholm kommer ut övertaggad, drar på sig en onödig utvisning och ser helt oförstående ut. Frågan är inte om utan när det kommer sker.
2 gillningar
Har jag tur så kanske jag får kolla på det här eländet ist aldrig får man va glad
1 gillning
Mm lite spännande. Sänkte Sjöholm honom på träningen kanske?
Då kan vi glömma mål i PP då. Mål i 5vs5 gör vi ju heller aldrig några.
5-0 Modo.
Så nu saknar vi tom vår 1C som inte ska vara C.
Hej och hå.
1 gillning
Men snälla… vi har vunnit 5 SM-guld utan “Borgis” och ni börjar gråta nu…
Mot seger! Släpp den!
4 gillningar
Nån av domarna som vanligt - dömer matchstraff på HV för nån småsak, sen släpper de nåt åt andra hållet
Ang får styra PP istället. Sätt AP på andra kanten.
1 gillning
Då hade vi dock Davidsson, Keskinen etc. Vad har vi nu? Tikka?
Upp med Kero the Hero i första kedjan!!!
1 gillning
Oddsen att Alnefelt är utbytt efter första?
1 gillning