Kvalmatch 2 (25/26): HV71 - Leksands IF

“Jagar hellre”

Inte en puck studsar rätt.

Vad var det Blomman sa på senaste presskonferensen? “Lite tråkigt att vi inte får spela något powerplay med tanke på att vi lagt otroligt mycket tid på att slipa på detaljerna.” (fritt ur minnet)

Det syntes verkligen när de fick lira pp.

3 gillningar

Det är sånt sjukt otroligt mycket drällande. Vi kan inte ha en puck på bladet öht

2 gillningar

totalt utspelade på hemmaplan, kvalet är över nu tar leksand 4 enkla raka mnatcher. Hv är totalt slut efter 2 perioder

1 gillning

Skulle precis skriva det. Hv vinner typ var tredje match med Anton. Vi har tre raka, så nu överpresterar vi.

1 gillning

Dags o se om coacherna kan anpassa spelet, Leksand väntar ju bara på att vi ska gå med en man för mycket

1 gillning

Anton…anpassa?! Tillåt mig asgarva

1 gillning

Domarna är otroligt dåliga.

AB tränade säkert stenhårt med gubbarna mellan de två matchdagarna,

Leksand vilade och har energi

Man har just nu enormt dålig precision i passarna

1 gillning

Bara jag som reagerat på att HV-måövakterna typ aldrig åker ner och stoppar pucken bakom målet? Fast läge finns att göra det

Inte sett en enda bra passning ännu

2 gillningar

Fan vad jobbigt detta känns.

Kan man inte ta in Göran Hägglund som mental coach eller något? Vad som helst som förbättrar laget.

1 gillning

Ser inga naturliga kvalhjältar i det här laget. X faktor är obefintlig.

1 gillning

Solklar tripping, men okej.

Katastrofalt dåligt! Blir galen.

1 gillning

Leksand har slagit av på tempot men HV lyfter ju inte upp det utan kluddar runt på samma sätt

1 gillning

Ang verkar ändå vilja något. Han är vår x-faktor

2 gillningar

Byt plats på Woods och Louto

Zebrorna tycker synd om oss efterförsta insatsen