Kvalmatch 2: HV71 - IK Oskarshamn

HV71 vs IK Oskarshamn


image image

Branta katastrofer och katastrofbranter
Det är över. Slippery slope. Vi kanar just nu nedför branten, på bara skinkor, i ett allt mer rasande tempo. Skinkorna skriker. Det har de gjort ett tag nu. Det mer akuta utförskapet inleddes efter sisådär fem minuter i första kvalmatchen. Där och då påbörjades kvalskinkornas miserable tillvaro. Skinkor smiskades raskt röda. Högröda. Vi är nu högrövda.

Ovanför laget och fansens katastrofbrant svävar Lindbom och övrig ledning. Till handlingar synes helt med avsaknad av högrövdhet men med plenty av högmodighet. Ordspråksdirektivet medger dock inget annat än att de kommer ta igen lägesplaceringen medelst ilfall och att vi alla kommer (dir)landa samtidigt på HAvgrundens botten.

Trots allt detta kommer återigen ett stort antal skinkor placeras smiskvänligt i vädret strax efter artontiden ikväll. Vi vet att det kommer svida. Vi kommer se rött. Men vi gör det ändå. För vi är HV-fans, dom allra bästa av fans, den allra bästa smörjelsen mot högrövdhet. Vi är idominsalvan i stjärtvecket. Vi gör gott, trots att det luktar brunt.

FÖR HV71, FÖR ALLTID!

Silencio stampa

FORZA HV71!!

26 gillningar

EPISKT SKRIVANDE!
Ikväll vinner vi dock, rivstart av högre kaliber. Säger 4-0 efter första, så det så!:facepunch:

2 gillningar

:pray:

Jag hoppas du har rätt. Mina skinkor “kräver” detta.

5 gillningar

“Hunters become the hunted” finns det ju ett ordspråk som säger. Idag blir det en ny take på det “Fisken blir till Fiskaren”, hattrick från vår kära dansk idag!

2 gillningar

Kurs: Köping till stadens stolthet.

7 gillningar

Man förstår när man ser din bild:
28% kvar i tanken. Är väl i % vad de flesta av oss har kvar som hopp.
Eftersom nån avståndsangivelse inte finns angiven för HV,s Ledningskontor så antar jag att de redan lämnat skeppet och gett sig iväg till okänd destination.

Tror på en liknande matchbild som i fredags. HV kommer ut i ett rasande tempo, men hamnar i sarghörnena och får inga skott på mål. Man ger också SHLs sämsta målvakt möjligheten att rädd enkla skott och ger honom en bra start på matchen.

Sjöholm missar sen totalt i egen zon och Lodin kan relativt enkelt göra 0-1 på en överspelad HV-målvakt.

Vi får ett par PP där vi inte förvaltar och IKO kan därför enkelt peta in 0-2 efter en markeringsmiss i vår passiva box.

Matchen över.

2 gillningar

Kommer inte kunna se matchen idag. Men tror det är lika bra. Ser inte hur Hv ska komma vinnande ur detta. Oskarshamn har hittat något som gjort att de kommit ihop sig som grupp samt ett spel som ger dem trygghet. Vi flaxar omkring som skadeskjutna kråkor. Ingen som helst struktur i vårt spel.

2 gillningar


Hittade i jackfickan. Man åkte dit med lite hopp och åkte hem med ångest som än idag är fast i en…

Det positiva idag är att solen värmer i kylan.
Ändå är ångesten inför vad som komma skall totalt överväldigande.
Mot förmodan tror jag dessutom att Hv kör samma manskap som sist med samma ”strategi”.
De får mer än gärna komma med motbevis!!

Så här vill jag se laget idag.

Dichow

Strålman- Fransson
Kaski- Sjöholm
Sissons - Nardella

Landén

Borgström- Fisken - Petersson
Lenc -Shore -OSL
Önerud - Tikka - Träff
Brännström- Nättinen -Lindbäck

Tedenby

Något måste göras för även vad Lindbom säger så är det ingen kedja som fungerar.

1 gillning

Jag vill se

Strålman nardella

Kaski Fransson

Sjöholm sissons

Lenc - Shore - Borgström

Ap - OFM - Brännström

Osl - tikka - träff

Önerud - Lindbäck - Hansson

Och som i de 53 tidigare matcherna denna säsong.

Det krävs en stor jävla attitydförändring för att vinna dessa matcher, och jag förstår verkligen inte var den förändringen ska komma ifrån.

Vi vet numera att laget inte har det i sig, Lindbom och övriga coacher har ingen aning.
SHL:s bästa fans och publik räcker inte heller.

Vi åker ur.

5 gillningar

Det fina med hockey är att oavsett statistisk bakgrund, så kan man aldrig riktigt veta hur kommande matcher slutar, man kan bara ha en aning.

Det är det jag lever på nu, det och kall öl i arenan. Helvete va tungt det är att bara HV-supporter!

Minns finalen 2004, soligt som fan ute och laget spelade ut Färjestad hemma i Kinnarps! Hela gatan skrek! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

3 gillningar

Den så ofta kritiserade Tommi Tikka var förhoppningsvis den som visade vägen. Den enda som stack in näsan där det gör ont. Och gjorde mål. Förhoppningsvis kan fler följa med in i den trafiken idag. Jag såg på Timrå-Rögle igår och intensiteten, viljan och kraften såg helt annorlunda ut i den matchen. Iallafall än vad HV visar under den här säsongen. Hoppas på bättre intensitet idag. Kämpa HV71 :blue_heart::white_heart::yellow_heart:

1 gillning

Sticker ut hakan och säger första målet vinner…

5 gillningar

Snälla snälla Lindbom, ställ bara Dichow i mål, vi bönar och ber!

5 gillningar

Träff och Dicken bör få förtroende ikväll. Jag är även inte främmande för att ge Teden chansen till en början. Vem han ska ersätta borde inte vara så svårt. Med tanke på hur det såg ut match ett så lär det finnas gott om alternativ. Man brukar ganska snabbt märka på Teden om han har en bra eller dålig dag. Är det en dålig dag så finns det en plats längst ut på bänken men har han en bra drag, och med hans driv, så kan han vara en nyckel till vinst.

3 gillningar


Lira den här snubben nu nonstop, Nardellaaaaaaaaa

3 gillningar

Tror fortfarande på seger över sju.
Och att vändningen uppåt börjar idag.
Och gör den inte det vill jag inte se ännu ett nederlag med mindre än att vi river, sliter, slåss, kämpar & krigar till lagets sista skinka blöder.
Death Before Dishonor.
Kom igen HV - Nu jävlar kör vi! :rage:

5 gillningar