Kvalmatch 2: HV71 - IK Oskarshamn

Känner mig helt uppgiven. Oskarshamn har hittat igelkottförsvaret. Hv har inte hittat nått. Känns som 0-4 i matcher till iko.

1 gillning

Första målet vinner i denna och i resterande matcher! Mål som HV71 har så fruktansvärt svårt att göra just nu.

Redan nervös, blir till att åka in tidigt och se uppvärmningen också.

Hoppas innerligt att laguppställningen blir en positiv överraskning för en gång skull.

Något bra spel lär vi väl inte se, vanliga dumpandet att vänta, men bra om de bästa spelarna finns på isen åtminstone.

Makalöst inkompetent att inte lyckats hitta formationer med bra stäm efter en hel säsong, ofattbart.

Vi har verkligen coacher som helt saknar fingertoppskänsla men borde f**n kunna vinna ändå.

Även inkompetenta kan ju ha tur ibland och lyckas pricka rätt.

Orkar inte höra alla sedvanliga meningslösa bortförklaringar gång på gång. Loserkulturen sitter verkligen i väggarna.

Senast var det tydligen den uppumpade stämningen som påverkade negativt, herregud!

Vinn bara vinn!

2 gillningar

Nästan 4 ggr pengarna på OINK. Det förstår jag inte men jag tappade ju iofs tron efter match #1

Vi hade våra chanser, vi sätter inte dom, det grinar emot oss, det är för dåligt helt enkelt, det är bara att gilla läget och se framemot nästa match :zipper_mouth_face:

Yes, jag ser fortfarande fram mot matchen. Värmer upp med Nybro som ff håller stånd mot BIF…

Nybro upp och vi ner? Är inte det ultimata förnedringen?

Ha ha jo :sweat_smile:. Bästa är nog att BIF går upp om vi rasar ut…

Känns som HV ändå sitter på trumf idag med att plocka fram sitt “jävlaranamma”. Det tror jag inte IKO räknar med och kommer bli chockade.

2 gillningar

“Jävlaranamma” är väl bland det som saknas men vi får hoppas :pray:

:joy:

Det är ett helt makalöst uttalande egentligen.
Johan ”Geni/Vessla” Lindbom

“Självklart att Ortio ska stå, han har mest erfarenhet av den här typen av kvalmatcher”.

OBS kan innehålla spår av uppgiven ironi.

Ja för HVs “sisu” har ju inte chockat dom speciellt mycket…

Vad säger Önerud i sin analys om varför HV förlorade?

Det är hopplöst med spelsystemet och spelet som praktiserats under grundseriet.
Enda lilla strimma av hopp är om laget slänger spelboken går in för 100% grit. Kör över en IK-spelare i varje byte. Åk 100 in i situationerna, med huvudet före. Vinn närkamperna. Kapa benen på IK spelare som lyckats ta sig loss eller förbi. Strunta i om det blir utvisningar. Strunta i resultatet. Det är enda som kan komma på som skulle kunna få laget att vakna ur den säsongslånga förlamning som leder raka vägen till HAlvetet.

Nybro håller nollan mot Brynäs.
Vad har de för tränare?
Honom skulle vi ha.

1 gillning

Redan glömt fjolåret?

Eller vet du vad, det kan inte bli sämre.

Staffan sa att Dichow står och Tedenby spelar ikväll.

Nybro har 1-0. Samma tränare…

Fortfarande…:blush: