Hade 1-0…
Ortio igen??! Man vill inte vinna.
Nej det kan omöjligt stämma. Dansken skall stå!
Dichow står. Det har Kronwall bekräftat i sändning.
Hoppas att Ortio som står överst inte behöver betyda att han står.
Tvåa på pöcken.
Delete
Funderat hela dagen på vad som talar för HV ikväll.
Kom inte på någonting.
Gett upp.
Surt.
Skål Nubben!
Du var etta jag uppdatera uppställningen från swehockey till den från HV sry
Hur som helst så ska det bli gött att se våran favorit Stakke försöka att inte va inne på mål bakåt…
Forsberg går till Växjö och vinner målligan.
Håhå jaja.
Ska bli intressant se Lenc Lindbäck Tedenby. Tycker Måns gjort det bra som center.
Sen följde jag inte Nättinen jättenoga förra matchen men han måste vart riktigt kass om han nu är petad. Hade kunna se han med Tikka och Önerud i 4:e istället för Stakke.
Nu vill jag att man tacklas på allt varje gång någon är tacklingsbar. Lodin ska inte få en lugn stund. Vinn kamperna.
Med Dichow i mål får vi bättre förutsättningar att vinna, självklart inte för att vi får ett mindre ansträngt försvar, utan eftersom vi får bättre is då det är bevisat att vi med honom i mål får effektivare och gladare ismaskinister
OSL och Stakke inne, Foppa utanför
Förstår inte! Varför Stakkestad? Vi kan redan nu notera -3 på honom. Vad har Forsberg gjort Lindbom för ont?
Helt rätt. Tackla tackla tackla. Fysiska spelet är a och o. Ska vi vända på detta måste vi trötta ut motståndet. Match 1 hade HV71 noll fysiskt spel.
Är kanske därför Stakkestad spelar? För att tacklas. Han lyckades ju tackla Blichfeld in i Nardella och fixa avstängning.
Han är målskytt och sådana spelare tar inte Lindbom i med tång…
“Ett skott på mål är ett misslyckat puckdump” - Lindbom 2024
Ofattbart. Uselt. Ovärdigt.
Visst det är NHL men noterbart är att nästan inga mål verkar ha gjorts i sarghörnen. Tror vi har fel strategi faktiskt.
Hansson 13:e bra men då får istället Stakkestad spela. Vad har vi gjort för ont för att förtjäna detta? Varför har vi ens spelare som Hansson och Stakkestad i laget? Är jag uppgiven? Mycket! Vet inte ens om jag ska titta men med mitt självskadebeteende lär jag säkert göra det.